2018-01-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Förstår inte riktigt hur man kan sitta och " lita på en person som skickar privata PM ? i en annan tråd på FB Madelene Ekfalk satt som bekant den mgm och skrev flitigt. En skribent i tråden som även varit med i Missing P och sökt efter Madelene skrev i tråden och mgm fattade " tycke för denne person. Hon/Han fick långa PM av mgm där han gav sin egen lilla privata syn på Madelenes försvinnande, i sin tur så förmedlade denne hans PM i tråden. Hon vände alltså och nästan försvarade mgm mot människors frågor och anklagelser. En misstänkt människa som tar kontakt med en okänd" här och förklarar sin oskuld känns inte som om någon vikt ska läggas vid detta. Bakom en skärm någonstans i Sverige kan det vara vem som helst och som kan säga vad som helst? De flesta människor lever efter ordspråket ..... Vi människor gör allt för att rädda vårt eget skinn. säger inte att dessa PM och " samtal är skitsnack ? men någonstans måste man väl ändå tänka lite .

Helt korrekt. Man ska utgå från att folk har oärliga avsikter på ett sådant här forum. Inget kommer gratis, precis som i verkligheten. Man ska alltid "dra öronen" åt sig om någon okänd helt plötsligt kommer med nya sensationella uppgifter. Ställ er frågan "varför just jag"?

Jag har blivit kontaktad vid något tillfälle i denna tråden av en för mig okänd person. Jag har bara hänvisat till att kontakta polisen och eventuellt skriva öpet i tråden. Vad ska just jag göra med denna info liksom?

Klassiskt fall att utnyttja och manipulera någon för att nå sina egentliga avsikter (i detta fall att missleda)
Citera
2018-01-16, 22:03
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Förstår inte riktigt hur man kan sitta och " lita på en person som skickar privata PM ? i en annan tråd på FB Madelene Ekfalk satt som bekant den mgm och skrev flitigt. En skribent i tråden som även varit med i Missing P och sökt efter Madelene skrev i tråden och mgm fattade " tycke för denne person. Hon/Han fick långa PM av mgm där han gav sin egen lilla privata syn på Madelenes försvinnande, i sin tur så förmedlade denne hans PM i tråden. Hon vände alltså och nästan försvarade mgm mot människors frågor och anklagelser. En misstänkt människa som tar kontakt med en okänd" här och förklarar sin oskuld känns inte som om någon vikt ska läggas vid detta. Bakom en skärm någonstans i Sverige kan det vara vem som helst och som kan säga vad som helst? De flesta människor lever efter ordspråket ..... Vi människor gör allt för att rädda vårt eget skinn. säger inte att dessa PM och " samtal är skitsnack ? men någonstans måste man väl ändå tänka lite .
Instämmer till fullo med detta!
Citera
2018-01-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Enda tolkningen som jag ser det, är Prinzezzans försvar av P.R. Hennes försvar bygger ju på P.M-kontakt som hon delgett tråden.

Ungefär så ja .. tänkte jag 🤔 Man känner inte " denna människa utan tror på berättelser och personen verkar vara ärlig och trevlig ? Tyvärr så kan vem som helst uppträda sakligt och ärligt bakom sin dator skärm . Och när det görs på FB ? Ja då ska man verkligen ta berättelserna " med en nypa salt . Finns åtminstone två trådar här på FB där GM suttit och varit delaktig och "ärliga ( enligt dem själv) svarat på frågar , PM" " vissa" båda dessa ärliga killar sitter nu bakom lås och bom ... för mord .
Citera
2018-01-17, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Dessa grabbar är jag jäkligt nyfiken på, tycker att dom kommit billigt undan i den här tråden!
Ett vittne har ju hört två mansröster bråka med Helena, och en bil har ju uppenbarligen funnits tillhanda inom en snäv tidsram.
Kan vara dom själva som redan stod parkerade på stigen. De kanske rökte något osv och så kom Helena, själv eller i sällskap med KM(?)
De säger sedan att de stått parkerade utanför den enes hem.
Citera
2018-01-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kan vara dom själva som redan stod parkerade på stigen. De kanske rökte något osv och så kom Helena, själv eller i sällskap med KM(?)
De säger sedan att de stått parkerade utanför den enes hem.

Förmodar att dessa killar är utredda och strukna på listan över mgm ? Men Leif Gw säger ganska bestämt att polisen har "fel man under luppen och det är två gärningsmän ? 🤔🤔 De var på rätt " plats vid rätt tillfälle ? Men har inte hört något pga hög musik i bilen 🤔😕
Hata slumpen ... som Herr GW säger .
Citera
2018-01-17, 16:04
Medlem
Citat:
Förmodar att dessa killar är utredda och strukna på listan över mgm ? Men Leif Gw säger ganska bestämt att polisen har "fel man under luppen och det är två gärningsmän ? 🤔🤔 De var på rätt " plats vid rätt tillfälle ? Men har inte hört något pga hög musik i bilen 🤔😕
Hata slumpen ... som Herr GW säger .
Har namnen kommit fram?
Citera
2018-01-17, 18:47
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ungefär så ja .. tänkte jag 🤔 Man känner inte " denna människa utan tror på berättelser och personen verkar vara ärlig och trevlig ? Tyvärr så kan vem som helst uppträda sakligt och ärligt bakom sin dator skärm . Och när det görs på FB ? Ja då ska man verkligen ta berättelserna " med en nypa salt . Finns åtminstone två trådar här på FB där GM suttit och varit delaktig och "ärliga ( enligt dem själv) svarat på frågar , PM" " vissa" båda dessa ärliga killar sitter nu bakom lås och bom ... för mord .

Okay! Om man är misstänksam mot allt och alla och letar fel på folk så är risken mindre att man blir blåst! Håller med!
Men! Med den inställningen till sina medmänniskor lever man inget lyckligt liv 100% garanterat!

Man får analysera och göra egna bedömningar efter bästa förmåga och ibland blir man "blåst" men livet går vidare.

Två trådar här på FB säger du som varit vilseledande. Hur många procent är det? Dessutom kom ju sanningen fram eftersom det tycks bevisats då grabbarna sitter bakom lås och bom som du skriver.

Sen Rotvagen! Vem är du som kommer med sådana anklagelser mot ett visst nick? Din agenda är kanske att sprida misstro för att rädda dig själv? Vad har du för bäring i dina anklagelser emot "ja du vet vem"? För du måste väl ha massa ideer eftersom du kommer med så allvarliga anklagelser?
Citera
2018-01-17, 22:02
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Okay! Om man är misstänksam mot allt och alla och letar fel på folk så är risken mindre att man blir blåst! Håller med!
Men! Med den inställningen till sina medmänniskor lever man inget lyckligt liv 100% garanterat!

Man får analysera och göra egna bedömningar efter bästa förmåga och ibland blir man "blåst" men livet går vidare.

Två trådar här på FB säger du som varit vilseledande. Hur många procent är det? Dessutom kom ju sanningen fram eftersom det tycks bevisats då grabbarna sitter bakom lås och bom som du skriver.

Sen Rotvagen! Vem är du som kommer med sådana anklagelser mot ett visst nick? Din agenda är kanske att sprida misstro för att rädda dig själv? Vad har du för bäring i dina anklagelser emot "ja du vet vem"? För du måste väl ha massa ideer eftersom du kommer med så allvarliga anklagelser?

Vi är flera som genomskådat den icke nämnda trådstyraren. "Rotvagen" skriver det många av oss tänker men inte vågar skriva p.g.a. risken för avstängning.
Citera
2018-01-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Allvarliga anklagelser ? Jag förmodar att du läser i tidningar där det dagligen står att människor blivit lurad av folk , falska sms , falska telefon samtal och mail ! att då sedan lita blint på en flashback skribent som varit tydligen väldigt pigg på att skicka privata PM ? Förstår du inte det själv då vad jag menar? annars ber jag dig vara uppmärksam på allt som florerar i bedrägeri syften. Och vad menar du med rädda mig själv ? Skulle jag på något sett vara inblandad i Helenas försvinnande tror du ? Isåfall eftersom du tror" på allt som skrivs här ? eller ska jag skicka ett privat OM ? Nej behöver inte rädda mig själv . Bor i Jämtland och var tyvärr bara 13 år när detta skedde , är kvinna och har fem barn varav ett är allvarligt hjärtsjuk . Nu har du lite bakgrundsfakta om mig . Om du syftar på Prinzezzans PM kontakt med " någon så är det inte en allvarlig anklagelse jag gjort ! Har inte skrivit något namn och de finns fler som fått PM . Du verkar helt enkelt inte fattat vad jag menade med min fundering ? Stavar till dig på en enkel nivå ...... Om man får massa PM från en person som varit nämnd här många ggr
då är man säker att denne person är / var oskyldig , för den var så trevlig ?
Och nej tyvärr har inga idéer vem som mördat Helena ... har du ?
Citera
2018-01-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Har namnen kommit fram?

Inte vad jag tror mig sett 🤔 Tror faktiskt ute det.
Citera
2018-01-18, 00:57
Medlem
Citat:
Allvarliga anklagelser ? Jag förmodar att du läser i tidningar där det dagligen står att människor blivit lurad av folk , falska sms , falska telefon samtal och mail ! att då sedan lita blint på en flashback skribent som varit tydligen väldigt pigg på att skicka privata PM ? Förstår du inte det själv då vad jag menar? annars ber jag dig vara uppmärksam på allt som florerar i bedrägeri syften. Och vad menar du med rädda mig själv ? Skulle jag på något sett vara inblandad i Helenas försvinnande tror du ? Isåfall eftersom du tror" på allt som skrivs här ? eller ska jag skicka ett privat OM ? Nej behöver inte rädda mig själv . Bor i Jämtland och var tyvärr bara 13 år när detta skedde , är kvinna och har fem barn varav ett är allvarligt hjärtsjuk . Nu har du lite bakgrundsfakta om mig . Om du syftar på Prinzezzans PM kontakt med " någon så är det inte en allvarlig anklagelse jag gjort ! Har inte skrivit något namn och de finns fler som fått PM . Du verkar helt enkelt inte fattat vad jag menade med min fundering ? Stavar till dig på en enkel nivå ...... Om man får massa PM från en person som varit nämnd här många ggr
då är man säker att denne person är / var oskyldig , för den var så trevlig ?
Och nej tyvärr har inga idéer vem som mördat Helena ... har du ?

Och jag skrev minst två trådar som GM varit väldigt delaktig och flitiga PMskrivare. Kan nog finnas flera ? men inte som jag har följt.
Citera
2018-01-18, 03:41
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Den officiella versionen är - så långt som jag har förstått det - att de satt i bilen och lyssnade på musik. Det var en ovanligt varm och lugn sommarkväll. Frågorna är: Hade de rutorna öppna eller stängda? Hur hög volym hade de på musiken? Alltså, kunde de ha hört något eller var de helt avskärmade från den omgivande miljön? Faktum är att vi inte vet vad de har sagt eller inte sagt i förhör - inte mer än att de såg den där ljusa bilen med avhugget bakparti komma körande fram och tillbaka.
Jo jag är medveten om vad den officiella versionen är, men ska vi bara nöja oss med den?

Vi vänder ju ut och in på alla andra i den här tråden, så varför inte dessa grabbar?? Så fort man nämnt något om dom har man ignorerats eller så har någon/några vänt tråden i en annan riktning.

Ponera att det skulle vara dessa grabbar som är GM´s, då blir ju vittnet med hundens observationer en sanning och vi kan förmodligen avskriva den vita bilen med avhugget bakparti. Dessutom skulle ju tillgången till bil varit extremt nära, för det måste den ju ha varit oavsett GM.

Låt mig spåna lite, säg att dessa grabbar inte alls satt i någon bil utan på lekplatsen eller nära skogsstigen och "tjuvrökte". Helena kommer fram ur skogen, det blir ordväxling och något går väldigt snett, grabben som då bor på samma gata som Helena smyger hem till morsan och farsan och snor bilnycklarna(om han nu inte redan har dem) dom forslar iväg Helena och hittar på historien med att dom trots den varma sommarnatten satt i föräldrarnas bil med stängda rutor och lyssnade på musik?!

Dom har ju sagt att dom just därför inte hörde något, men dom såg bilen? Om dom inte hörde något hur kunde dom då titta i just den riktningen när den vita bilen kom, för jag antar att bilen dom satt i inte var riktad åt det hållet om den stod parkerad på uppfarten?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in