Citat:
Förstår inte riktigt hur man kan sitta och " lita på en person som skickar privata PM ? i en annan tråd på FB Madelene Ekfalk satt som bekant den mgm och skrev flitigt. En skribent i tråden som även varit med i Missing P och sökt efter Madelene skrev i tråden och mgm fattade " tycke för denne person. Hon/Han fick långa PM av mgm där han gav sin egen lilla privata syn på Madelenes försvinnande, i sin tur så förmedlade denne hans PM i tråden. Hon vände alltså och nästan försvarade mgm mot människors frågor och anklagelser. En misstänkt människa som tar kontakt med en okänd" här och förklarar sin oskuld känns inte som om någon vikt ska läggas vid detta. Bakom en skärm någonstans i Sverige kan det vara vem som helst och som kan säga vad som helst? De flesta människor lever efter ordspråket ..... Vi människor gör allt för att rädda vårt eget skinn. säger inte att dessa PM och " samtal är skitsnack ? men någonstans måste man väl ändå tänka lite .
Helt korrekt. Man ska utgå från att folk har oärliga avsikter på ett sådant här forum. Inget kommer gratis, precis som i verkligheten. Man ska alltid "dra öronen" åt sig om någon okänd helt plötsligt kommer med nya sensationella uppgifter. Ställ er frågan "varför just jag"?
Jag har blivit kontaktad vid något tillfälle i denna tråden av en för mig okänd person. Jag har bara hänvisat till att kontakta polisen och eventuellt skriva öpet i tråden. Vad ska just jag göra med denna info liksom?
Klassiskt fall att utnyttja och manipulera någon för att nå sina egentliga avsikter (i detta fall att missleda)