2017-12-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Rätt resonerat, bra med fokus på de ev. kopplingar till potentiellt intressanta personer som KM kan ha haft vid den tiden. Personer som för all del rent av kan vara huvud-GM eller medhjälp. Är det JP=Prytz* och BB=Bonny* Birgersson, MK=?.

BB var ju på tapeten tidigare då han väl är uppväxt i samma område som Klassemannen. Prytz har ju också varti relativt flitigt diskuterad. Är det av någon ytterligare anledning du nämner dessa, utöver deras dåvarande bostads läge?

MK=Ma*n* K*v*la. Rätt på de andra två.

JP och MK var på Stadt, vilket indirekt gör dem intressanta. BB d.y då han kommer från Hassletrakten (vilket Twiggyhen bekräftat).
Citera
2017-12-18, 17:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag tror jag läst det. Vet ej detaljer om själva festen. Säkert är att det var simtävlingar den helgen. Dessutom en stor träff för tradar chaufförer i stan, där bl.a. Anders Eklund fanns med. Han ska ha varit kollad av polisen.

Har tidigare undrat över rykten om Anders Eklund, skall han alltså ha varit i närheten samma kväll? När kollades han av polis?, ett av de hundratals förhör som andra också passerade?
Citera
2017-12-18, 17:58
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har tidigare undrat över rykten om Anders Eklund, skall han alltså ha varit i närheten samma kväll? När kollades han av polis?, ett av de hundratals förhör som andra också passerade?

Har aldrig hört talas om att Eklund skulle varit i stan just denna kväll, det skulle i så fall vara ganska sensationella uppgifter. Däremot är det nog sant att han vid något annat tillfälle varit i stan. När man kollade honom så blev väl resultatet att man kunde konstatera att han inte var i stan denna kväll/natt.
Citera
2017-12-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Har aldrig hört talas om att Eklund skulle varit i stan just denna kväll, det skulle i så fall vara ganska sensationella uppgifter. Däremot är det nog sant att han vid något annat tillfälle varit i stan. När man kollade honom så blev väl resultatet att man kunde konstatera att han inte var i stan denna kväll/natt.

Jaha, enligt min källa var han i stan då. Han ska ha varit hörd av polis angående Helena långt senare, vet ej när. Källan bedöms som klart trovärdig.
Citera
2017-12-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Freja. Du läste nog lite för snabbt där. I Divadnils Hypotes nämns inget om att de skulle snackat ihop sig. PU kan haft andra syften o anledningar att vara i närheten med bil.
Så kan vi ju vända på kuttingen. Kl 02.15-

Alltså att PU bevittnar o blir indragen? Det vet vi inte ännu. Men Det finns endel som talar för att dessa två vet hur det gick till.
Om det är KM som bevittnar så sitter han i en hemsk situation. Eller har snarare suttit i 25 år. Där det sitter en talman i släkten som inte gör sitsen bättre. Jag hade i ett sådant läge lättat mitt hjärta. Låtit oket falla. Det går att få slut på ett sådant lidande genom att äntligen förlösa sig i ett förhör. Det kanske rentav är bästa tiden för det nu?
Kanske av rädsla för "gm" han håller tyst el oxå=det"pilot" själv söm dödat "helena".

Det senare tkr jag det lutat åt länge nu !
Senast redigerad av deakpeasley 2017-12-18 kl. 18:42.
Citera
2017-12-18, 18:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Jaha, enligt min källa var han i stan då. Han ska ha varit hörd av polis angående Helena långt senare, vet ej när. Källan bedöms som klart trovärdig.

Det vimlar inte av personer med hans uppsättning och därför är han förstås högintressant om hans arbete ens har lämnat en möjlig lucka för honom att ha varit i närheten för tiden av Helenas försvinnande.

Personer med hans kemi är sällsynta och det är sällsynt att kvinnor försvinner. Din källa är trovärdig skriver du. Hur kan din källa vara säker på att Eklund var i Mariestad just den här helgen?
Citera
2017-12-18, 18:54
Medlem
Det känns som det är dax att lyfta ut det som kommit fram om KM här i andra social medier -
Hänvisa till denna tråden. Pilot måste pressas att erkänna sina mörka tankar.
Citera
2017-12-18, 18:57
Medlem
Citat:
Det vimlar inte av personer med hans uppsättning och därför är han förstås högintressant om hans arbete ens har lämnat en möjlig lucka för honom att ha varit i närheten för tiden av Helenas försvinnande.

Personer med hans kemi är sällsynta och det är sällsynt att kvinnor försvinner. Din källa är trovärdig skriver du. Hur kan din källa vara säker på att Eklund var i Mariestad just den här helgen?

Eklund brukade lämna sina offer i anslutning till brottsplatsen. Det talar mot att det var han som kvävde Helena.

Min källa kanske var där själv😇
Citera
2017-12-18, 19:00
Medlem
Varför visar inte LGWP något intresse längre?
Citera
2017-12-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Varför visar inte LGWP något intresse längre?

Jag har skickat en fråga till honom/programserien - har ej fått något svar. Jag tror de inväntar svar från NFC, sen måste det bli en uppföljning.
Citera
2017-12-18, 19:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Eklund brukade lämna sina offer i anslutning till brottsplatsen. Det talar mot att det var han som kvävde Helena.

Min källa kanske var där själv😇

Ok.

Är inte enig angående din information eller analys. Har en person som Eklund varit i en stad samtidigt som en kvinna har försvunnit så är han förstås högintressant. Oavsett den försvunna kvinnans övriga umgänge.
Citera
2017-12-18, 19:44
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ok.

Är inte enig angående din information eller analys. Har en person som Eklund varit i en stad samtidigt som en kvinna har försvunnit så är han förstås högintressant. Oavsett den försvunna kvinnans övriga umgänge.

Precis, skulle Anders Eklund bevisligen ha befunnit sig i Mariestad vid samma tillfälle som Helena försvinner så hade det varit lindrigt sagt uppseendeväckande och säkerligen stått i tidningar med tanke på det riksintresse detta fall har. Det tror jag helt enkelt inte på förrän jag överbevisas med råge. Låt oss återgå till KM o hans eventuella halvfigurer till bekanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in