2018-01-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Han sanera bilen på parkeringen där han bodde - han har inte ens förnekat detta själv. Jag frågade rakt ut - i frågan fanns klorin med.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Njae, jag tror att vi har ett problem igen. I inlägget ovan av Atervandsgrand4 (inlägget 5507 på sidan 459 från 2012) framgår att Atervandsgrand4 inte vill tillstå att han skulle ha stått hemma och tvättat bilen - och än mindre med klorin. Inte ens släpat på en hink ... Skulle det ha låtit annorlunda nu på slutet, alltså?

Hardbeck: Kan du länka till det inlägget som stöder svaret på den fråga som du ska ha ställt?
Jag har följt tråden sporadiskt i några år och detta blir mitt första inlägg i den här tråden.

Om påståendet att han skulle sanerat bilen invändigt med Klorin stämmer så är det givetvis mycket graverande för honom! Det finns inte en enda vettig förklaring till att välja just Klorin om det nu inte är så att man vill undanröja bevis. Rackhams rakkniv ni vet...
Citera
2018-01-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Kände Runeberg PU, PN, ER m.fl?
Borde inte tillhöra samma umgängeskrets men Mariestad är/var litet.

Frågan var främst ställd till dig, Ugglan!

(Med ”kände” menar jag mer än bara ”veta vem det är”).
Citera
2018-01-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Det finns flera här som vet en del om honom och vi är flera som PM:at med honom och det finns ganska så olika uppfattningar om honom. Min åsikt är att hans attityd har satt honom i en onödigt krånglig sits i detta fallet. Innan jag hade PM:at med honom personligen så var jag helt övertygad om hans inblandning, men efter att ha "pratat" en del med honom är jag inte riktigt lika övertygad. Men han finns helt klart med på min "shortlist" av misstänkta.

Tyvärr är han död, dog tidigare i höstas. Oklara omständigheter, det har spekulerats i självmord och sjukdom. Det som tyder på självmod är att inget skrivits på sociala medier om att han skulle varit sjuk, utan endast RIP/du är på ett bättre ställe nu osov. Men jag vet inte. Jag använder bara min briljanta slutledningsförmåga
Finns det någon facebook sida? Vad var hans efternamn? Var det han som varit tillsammans med UA?
Citera
2018-01-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Finns det någon facebook sida? Vad var hans efternamn? Var det han som varit tillsammans med UA?

Ja p*tte R*neberg (*=u) var ihop med Helenas syster U. Om du söker namnet på facebook så hittar du honom. Men det finns inte mycket där. Sonens instagram har lite mer "kondoleanser"
Citera
2018-01-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Ja p*tte R*neberg (*=u) var ihop med Helenas syster U. Om du söker namnet på facebook så hittar du honom. Men det finns inte mycket där. Sonens instagram har lite mer "kondoleanser"
Hittar den inte. Kanske borttagen? Hittar du den?
Citera
2018-01-13, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hittar den inte. Kanske borttagen? Hittar du den?
Nä, den är fortfarande kvar.
Citera
2018-01-13, 14:43
Medlem
Har reagerat på några saker som säkert har diskuterats men det är lätt att missa när man inte följer live. Kan någon förklara det här.
PU blev het efter Pks skriverier i tråden där PK själv hävdar att han och sambon då på morgonen 14/6 direkt uppfattat det ovanliga i händelsen. Det dröjer ca fem år innan han och sambon berättar det här för polisen.
PK säger något faktiskt. Klockan är ungefär sex. PU har en skadad läpp som sen inte läkt på två veckor.
Finns det något enda säkert vittne till PU mellan 2 och 6? Han nämner själv flera personer så någon eller några av dessa måste ha varit med honom någon gång efter 2 och innan 6? Om man själv uppger flera vittnen och ingen stödjer ens påstående borde han ha blivit mer intressant. Om endast ett vittne styrker hans närvaro utan att berätta om hans skada kan han inte vara skadad när han åkte taxi. Skriver PK trovärdigt? Blir PU skadad efter taxiresan och innan 6? Trodde man inte att taxiresan var efter händelsen med Helena? Om PU söker alibi hos andra borde dom också ha vittnat om hans skada. Varför tas PK som trovärdig?
Citera
2018-01-13, 15:07
Medlem
En annan sak. Den Helena var glad att se på Statt var RE. RE är idag gift med S. S var juni -92 sambo med PK.
När gick S och PK isär? När blev S och RE ihop?
Citera
2018-01-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
Har reagerat på några saker som säkert har diskuterats men det är lätt att missa när man inte följer live. Kan någon förklara det här.
PU blev het efter Pks skriverier i tråden där PK själv hävdar att han och sambon då på morgonen 14/6 direkt uppfattat det ovanliga i händelsen. Det dröjer ca fem år innan han och sambon berättar det här för polisen.
PK säger något faktiskt. Klockan är ungefär sex. PU har en skadad läpp som sen inte läkt på två veckor.
Finns det något enda säkert vittne till PU mellan 2 och 6? Han nämner själv flera personer så någon eller några av dessa måste ha varit med honom någon gång efter 2 och innan 6? Om man själv uppger flera vittnen och ingen stödjer ens påstående borde han ha blivit mer intressant. Om endast ett vittne styrker hans närvaro utan att berätta om hans skada kan han inte vara skadad när han åkte taxi. Skriver PK trovärdigt? Blir PU skadad efter taxiresan och innan 6? Trodde man inte att taxiresan var efter händelsen med Helena? Om PU söker alibi hos andra borde dom också ha vittnat om hans skada. Varför tas PK som trovärdig?

Håller inte PK som trovärdig eftersom han väntade med det uppenbara i mer än fem år. Lyckades hålla tyst, trots en så verbalt utåtagerad personlighet. Under tiden var PR utpekad som misstänkt..inte ens det påverkade honom till att tala. Samtidigt som han uttalar sej om hur mkt han förkastar sådana brott mot kvinnor och vid tiden inte heller var vän med PU, borde han talat tidigare. Kanske det var otryggt för hans egen del vid tiden att uttala sej?

Stafettpinnen gick från PR vidare till PU och sedan pilot (KM?).
Det kanske finns någon mer som inte har alibi för tiden eller minnesluckor under denna natt ...som kan passa in.och ta över..? Så gm och inblandade kan fortsätta sova lugnt om natten.
Citera
2018-01-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Håller inte PK som trovärdig eftersom han väntade med det uppenbara i mer än fem år. Lyckades hålla tyst, trots en så verbalt utåtagerad personlighet. Under tiden var PR utpekad som misstänkt..inte ens det påverkade honom till att tala. Samtidigt som han uttalar sej om hur mkt han förkastar sådana brott mot kvinnor och vid tiden inte heller var vän med PU, borde han talat tidigare. Kanske det var otryggt för hans egen del vid tiden att uttala sej?

Stafettpinnen gick från PR vidare till PU och sedan pilot (KM?).
Det kanske finns någon mer som inte har alibi för tiden eller minnesluckor under denna natt ...som kan passa in.och ta över..? Så gm och inblandade kan fortsätta sova lugnt om natten.

Just det.
Tror att det finns en stor risk att PK överdrivit sin historia här 2012. Vi har bara hans ord på att sambon S ger samma historia. Pk skriver också flera gånger för ”alla andra”. PK har kastat skit med fler händer än han själv har. PU har aldrig uttalat sig för någon annan än han själv. Den som är kvar här är PU. Han kan inte ens dömas.
Citera
2018-01-13, 18:35
Medlem
En annan sak. Fastnat för inlägget 20160613 10:06. Sidan 890.
”Som sagt, i kväll/natt har det gått 24 år sedan Helena försvann. Tänker på Helenas familj och vänner! <3

Det finns någon som ska ha sett vad som hände, i alla fall en del av skeendet. Jag förstår om du känner skam för att du inte berättat tidigare. Men du har inte gjort något fel, vilken anledning du än haft för detta, och det är aldrig försent! Du verkar ha en vilja att berätta; hör av dig till polisen och berätta det du sett. Det kan vara av betydelse!!!

Snälla du, om du läser detta, gör Helenas familj denna tjänst! Du kände ju delar av denna.”

Läser det som att Prinzezzan fått pm från någon. Kan det ha varit ett vittne som ledde till förhöret i maj -17?
Citera
2018-01-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OBS! Du har inte hela mitt inlägg med.

Om nu inte JL pratade med en "flashbackprinsessa" (antar att du menar mig), hur skulle han då kunna berätta om mig? Har jag skrivit att jag tror att JL inte berättade om mig? Det är inte omöjligt att han gjorde, men det är inget jag vet.

Jag kan "ta [mig] ton på det viset" mot dig, när du ljuger om mig. Jag har all rätt att bemöta lögner. Du har dock klippt bort det ur mitt inlägg, som du citerade, men det går ju att se vad jag skrev i mitt ursprungsinlägg.

Vilka i de missbrukarkretsar som du stundtals rörde dig i kände PR? Enligt dig ska det ha varit flera? Du säger dig ha fakta på det, så det skulle vara intressant om du ville delge mig och alla andra detta. Utveckla gärna, och dessutom när i tid det ska ha varit.

När man öppnar upp och ärligt berättar och då blir bemött som man är en skojare som ljuger, då är det inte roligt att fortsätta att engagera sig. Det känns noll meningsfullt och som slöseri med tid och engagemang. Så enkelt är det.

Nya och nya (skribenter)... det kan gälla vem som helst som far med osanningar, som de (tydligen) vill att andra ska tro på.
Varför skulle jag ha hela inlägget med? Det var medvetet avkortat.

J-ens pratade med dig och nu kommer du kanske bli lite förvirrad men du är ingen riktig prinsessa! Tror du själv att han pratade om dig som prinsessa 😜

Jag ljuger inte om dig!

Jag kände PR flyktigt och jag lärde känna honom i samband med en händelse på Lockerud omkring ett år innan Helena försvann.

Han kom i sällskap med J-erker L-arsson men där var även fler av omnämnda i tråden.

Du, "Prinzezzan", som känner honom, låter det otroligt? Du vet ju vilka han umgicks med som ej kopplats till honom i tråden!?

Både "Prinzezzan" och Ugglan borde bli mer frikostiga med info och inte bara vänta på att själva få till sin egna lilla privata utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in