Citat:
Svanunge: Det enklaste är om du ger exempel på namn, grupperingar, ungefärliga tidpunkter samt platser för när du ska ha sett PR umgås i aktuella kretsar - eller på annat sätt ha fått kunskap om att han gjorde det (men det behövs fortfarande trovärdig backup-information). Om du kan göra detta löser vi två problem på en och samma gång, nämligen: din trovärdighet stärks och vi får svart på vitt att/om PR rörde sig i dessa kretsar - om än bara kanske kortvarigt och/eller ytligt. Ett ypperligt tillfälle att få saker klargjorda!
För egen del har jag fått tillräckligt många tips för att hysa åsikten att PR hade hygglig kännedom om Mariestads "undre värld". Bara det faktum att PR - vad det verkar - i hemlighet besökte Mariestad ibland ger onekligen en del huvudbry. Vi fick ju via TheExterminator veta att PR hade varit uppe i Mariestad ganska nyligen, ett besök som uppenbarligen inte skulle bli officiellt eftersom PR låg på både TheExterminator och mig att ge f*n i att skriva om besöket i tråden. Till slut blev PR dock tvungen att i tråden halvdant tillstå att han faktiskt hade varit på besök i Mariestad nyligen. Sådana här incidenter skapar misstro.
För egen del har jag fått tillräckligt många tips för att hysa åsikten att PR hade hygglig kännedom om Mariestads "undre värld". Bara det faktum att PR - vad det verkar - i hemlighet besökte Mariestad ibland ger onekligen en del huvudbry. Vi fick ju via TheExterminator veta att PR hade varit uppe i Mariestad ganska nyligen, ett besök som uppenbarligen inte skulle bli officiellt eftersom PR låg på både TheExterminator och mig att ge f*n i att skriva om besöket i tråden. Till slut blev PR dock tvungen att i tråden halvdant tillstå att han faktiskt hade varit på besök i Mariestad nyligen. Sådana här incidenter skapar misstro.
Jag ser också fram emot Svanungens redogörelse av fakta.
Det var inte alls någon hemlighet att PR var i Mariestad. Kan det ha varit i februari/mars 2016? Han var där med en f d flickvän för att, som jag förstår det, fira hennes födelsedag. De skulle åka till Skara eller Mariestad och bo på Stadt, och det blev Mariestad. Där ska de ha ätit middag med PR:s tidigare chef på Stadt. När den f d flickvännen skulle vila, då gick PR ut och tog någon öl. Tror också att han träffade den f d chefen då. Det hade ingenting med någon "undre värld" att göra.
Kan tala om att han ångrade valet av ort, när det sedan misstänkliggjordes här i tråden. Han visste från vem den ursprungliga infon kom från, därefter vreds det och vändes på uppgiften och till slut blev det "mystiskt".
Jag kan förstå att/om PR härsknade till; han var tillmötesgående och svarade på frågor ang. utredningen både i tråden och i PM, men sitt privata liv - det som inte rörde utredningen - ville han inte prata om här. Han tyckte att det var privat, att ingen hade med det att göra. (Vilket jag mycket väl förstår.)