2018-01-17, 20:33
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Sätt en köporder på 8,300$ så lär du kunna ta botten

Svårt att tro att raset är över ännu, men ännu svårare att tro att kryptovalutor kommer dö om det rasar mer ^^

Sedan anser jag inte att 18,000 -> 10,000 är ett sådant superras, för en valuta som gått från 1,000 -> 18,000 på mindre än ett år.

Nä, det kanske var att ta i. Ett rejält ras så menar jag från 10k usd ner till 1k usd. Man vet ju aldrig hur snabbt marknaden kan återhämta sig.

Man vill ju hela tiden hålla koll, men med dåliga nerver så blir man nervös och oroad om man ska kolla priserna hela tiden. Bästa vore att inte kolla alls eller bara kolla en gång i månaden. Att låta känslorna ta över är det farligaste. Har försökt sälja vid högt och köpa vid lågt, men varenda gång jag sålt så har det ökat och jag har blivit tvungen att köpa tillbaka lite dyrare. Det har jag säkert förlorat 20-30k på, så detta har jag nästan slutat med.
2018-01-17, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetica
Den har varit under ~9500 idag.
Då försöker väl priset ett sista rop på hjälp nu då
2018-01-17, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det börjar bli svettigt för alla bitcoinslosers nu. Bubblan har definitivt spruckit.

Vi får troligen se en sektorrotation från kryptovalutor till guld också.
Guld kommer nog få sig en push av det här iallafall. Krypto har ju tagit många investerare ifrån ädelmetallerna, men dom lär väl börja komma tillbaka nu allt eftersom. Just nu rangear ju priset bara mellan 1300-1350...men över 1400 då blir det nog att åka av!
2018-01-17, 20:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Då försöker väl priset ett sista rop på hjälp nu då

Nej. Går den under 8,500 där 200 EMA är. Då kan man vara orolig, men annars är det hur lugnt som helst. Återhämtat sig om en vecka och kommer ligga på 14-15.
2018-01-17, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Guld kommer nog få sig en push av det här iallafall. Krypto har ju tagit många investerare ifrån ädelmetallerna, men dom lär väl börja komma tillbaka nu allt eftersom. Just nu rangear ju priset bara mellan 1300-1350...men över 1400 då blir det nog att åka av!

Hur menar du att de två har en gemensam kundkrets? Guld är ju för dem som inte förstått att det är mycket smidare att satsa på något man kan ha i ett usb, istället för att köpa permomobil för att kunna flytta runt sitt värde.
2018-01-17, 20:49
Medlem
Du har nog missuppfattat spekulation i guld. Avanza har en del goa certifikat med x12 hävstång, garanterad likviditet och utan avgifter om man har lite pungkulor.
2018-01-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha börskungen. Du har noll koll, dessa 30-40% drop är standard och händer flera gånger per år, innan en stark uppgång. Det är fullt normalt och verkligen ingen bubbla som spruckit.

Ingen svettas förutom luffare som dig när kursen fortsätter uppåt. Den kommer ha återhämtat sig på under en vecka.

Titta på fundamentan istället. Asiatiska länder försöker förbjuda bitcoins och vi har fått terminshandel. Blankarna har fått blodvittring nu.
2018-01-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Hur menar du att de två har en gemensam kundkrets? Guld är ju för dem som inte förstått att det är mycket smidare att satsa på något man kan ha i ett usb, istället för att köpa permomobil för att kunna flytta runt sitt värde.

Båda består till stor del av personer som är skeptiska till centralbankers fifflande.
2018-01-17, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Du svarade ju precis på din egen fråga. Folk trodde ju att det skulle vara smidigare, det är ju därför många lämnade ädelmetallerna och hoppade in i btc. Men det är ju samma typ av investerare ifrån samma läger, båda har tappat förtroendet för fiaten.
2018-01-17, 20:54
Bannlyst
Citat:
Båda består till stor del av personer som är skeptiska till centralbankers fifflande.

Fast guld är ju bara jobbigt, tar plats och sen vet man inte om någon tjuv tar det för att använda inom tillverkning eller som lyxvara. Bitcoin kan jag ha i en halskedja och ingen kommer tro att jag bär runt på en förmögenhet. Sedan är det mycket enklare att påverka priset inom bitcoin då det är en betydligt snävare grupp som bestämmer efterfråga.
2018-01-17, 20:56
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Titta på fundamentan istället. Asiatiska länder försöker förbjuda bitcoins och vi har fått terminshandel. Blankarna har fått blodvittring nu.

Nej. Inget asiatiskt land försöker förbjuda krypto. Korea och Kina försöker däremot reglera handeln av kryptovalutor och ICO:s, vilket är nyttigt och bra. Det kommer hjälpa den marknadsmanipulering som pågår rätt ofta och är irriterande för oss som trejdar.

Japan däremot, som står för den mesta av handeln är superpro Bitcoin.

De har accepterat Bitcoin som valuta (https://www.cnbc.com/2017/09/29/bitcoin-exchanges-officially-recognized-by-japan.html)

Och uppmanar handeln av bitcoin och andra kryptovalutor.
2018-01-17, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nej. Inget asiatiskt land försöker förbjuda krypto. Korea och Kina försöker däremot reglera handeln av kryptovalutor och ICO:s, vilket är nyttigt och bra. Det kommer hjälpa den marknadsmanipulering som pågår rätt ofta och är irriterande för oss som trejdar.

Japan däremot, som står för den mesta av handeln är superpro Bitcoin.

De har accepterat Bitcoin som valuta (https://www.cnbc.com/2017/09/29/bitcoin-exchanges-officially-recognized-by-japan.html)

Och uppmanar handeln av bitcoin och andra kryptovalutor.

Kina har förbjudet mining och har på sistone raidat flera minare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in