2018-02-01, 11:38
Medlem
halvsvennes avatar
När Tether avslöjas som en scam kollapsar hela skiten. Folk är dumma. Ber nästan om att bli blåsta.
2018-02-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
När Tether avslöjas som en scam kollapsar hela skiten. Folk är dumma. Ber nästan om att bli blåsta.
Kollapsar som i ner en hel del, ja. Men inte ner till under 4000.
2018-02-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Ja visst det är jätte billigt nu 80.000kr/styck för en bitcoin. Köp en digital siffra nu, någon annan kanske köper den för 150.000kr

Ha! Ha! Ja, dippar vi till 8k så går jag nog in med en större post. Av nyfikenhet, vad gör man i kryptotrådar när man hatar hela grejen? Gissar att det bara är när det går neråt. När det går uppåt sitter du bitter o håller käft. Har jag rätt?
2018-02-01, 13:12
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ha! Ha! Ja, dippar vi till 8k så går jag nog in med en större post. Av nyfikenhet, vad gör man i kryptotrådar när man hatar hela grejen? Gissar att det bara är när det går neråt. När det går uppåt sitter du bitter o håller käft. Har jag rätt?

Känner ingen som är särskilt bitter när deras investering går uppåt. Tvärtom faktiskt.
2018-02-01, 13:39
Medlem
Det kommer sjunka mera
Helt säkert
Hur lågt beror på hur många som säljer av
Sen blir det upprekyl
Så snart fyndläge för de som vågar
2018-02-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Tack! Gillar när folk paniksäljer. Mer till mig att köpa.
Förstår att det tar emot men sälj innan du förlorat allt.
2018-02-01, 14:28
Bannlyst
Det som är värt att kolla efter är om regeringar börjar gå efter Bitcoin, om de gör det så game over. Om inte så kommer det finnas andningsrum. Men om prisraset fortsätter, kommer det att finnas en "second wind" hos investerare? Om man tänker hur många som har förlorat pengar och nu sitter och tar sig för pannan så är oddsen inte i favör för tjuren direkt. Skulle väl vara om det kommer nya investerare.
2018-02-01, 14:28
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Förstår att det tar emot men sälj innan du förlorat allt.

Nä. Jag håller fast i min digital guld.
2018-02-01, 14:29
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Nja. Vet du hur liten del av kryptomarknaden som rör sig på darknet? Hittar inga siffror men ska vara runt 5%.

Tror inte ens det är 5% i dagsläget när marknaden är flödad av spekulanter. Men det är tack vare darknet som bitcoin har ett användnignsområde som en FIAT-"anonymiserare" dvs SEK -> BTC -> SEK.

För oss som var med innan darknet begav sig vet alla hur drygt och osäkert det var att skicka pengar till skummisar när man handlade på fearpharmacy, på den tiden skulle man gå in till bankkontor och fylla i fejkade namn och hoppas på det bästa typ..

När tor och bitcoin kom blev det en revolution, helt plötsligt blev det superenkelt och säkert att handla via nätet där bitcoin var en viktig ingrediens. Men nu när bitcoin är segt och inte alls så anonymt som alla trodde, så finns det inget större användningsområde kvar. Det finns bättre FIAT-"anonymiserare" att använda så varför använda bitcoin alls?
Senast redigerad av Traden 2018-02-01 kl. 14:55.
2018-02-01, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Tror inte ens det är 5% i dagsläget när marknaden är flödad av spekulanter. Men det är tack vare darknet som bitcoin har ett användnignsområde som en FIAT-"anonymiserare" dvs SEK -> BTC -> SEK.

För oss som var med innan darknet begav sig vet alla hur drygt och osäkert det var att skicka pengar till skummisar när man handlade på fearpharmacy. Då var bitcoin en räddare i nöden, på den tiden skulle man gå in till bankkontor och fylla i fejkade namn och hoppas på det bästa typ..

När tor och bitcoin kom blev det en revolution, helt plötsligt blev det superenkelt och säkert att handla via nätet där bitcoin var en viktig ingrediens. Men nu när bitcoin är segt och inte alls så anonymt som alla trodde, så finns det inget större användningsområde kvar. Det finns bättre FIAT-"anonymiserare" att använda så varför använda bitcoin alls?
Regeringens krypto är helt okej att använda dock. Så länge ni använder våra kryptos så får ni använda dem. /Sarkasm

Ett axiom inom finansvärlden är att Wall Street inte gillar decentraliserat. Om det inte är ett axiom ännu så lanserar jag ett här och nu. Maffian måste ställas inför en nypolerad version av Nurembergrättegångarna, det är den enda lösningen jag ser som kommer ge lite rättvisa i världen. Men jag får fortsätta drömma och vänta på att en meteor kraschar in i FED byggnaden istället.

Kanske liksom.
2018-02-01, 15:28
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Det som är värt att kolla efter är om regeringar börjar gå efter Bitcoin, om de gör det så game over. Om inte så kommer det finnas andningsrum. Men om prisraset fortsätter, kommer det att finnas en "second wind" hos investerare? Om man tänker hur många som har förlorat pengar och nu sitter och tar sig för pannan så är oddsen inte i favör för tjuren direkt. Skulle väl vara om det kommer nya investerare.
Nej, det är precis det inte är. Släpp den gissningen och börja om från något intelektuellt. En regerings försök att rå på detta snabbar bara på utvecklingen.

Sen kan det däremot på kort sikt ge en kapitulerad marknad, dvs en marknad där spekulanter dragit bort sina pengar och prissätningen hanmar så lågt som fundamental efterfrågan dikterar. Så såg det ut under bitcoins senaste flera år långa bear-market. Men det du kallar "secon wind" är absolut ingen "second wind". Detta har pågått i 9 år, det var inte något som satte igång 2017.
2018-02-01, 15:37
Medlem
Äntligen spricker bitcoinbubblan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in