2018-01-17, 19:44
Medlem
vänta till d gått 7000-8000, marknaden e för ostabil just nu.
2018-01-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Ni som verkar veta något kan väl förklara för en dumfan som mig hur något som kostar pengar att producera inte är värt något?
Feltänkt. Vad någon är beredd att betala för en tjänst eller produkt bestäms inte av produktionskostnaden utan av värdet den har för köparen. Ta exemplet strumpor. Hur mycket är du beredd att betala för att vara varm om fötterna? Om strumpor skulle kosta 1 miljon kronor styck att producera så gissar jag att du skulle gå barfota.

Det som produktionskostnaden istället påverkar är det minimipris en tillverkare är beredd att sälja för. Om produktionskostnaden är högre än värdet för köparen så kommer det inte produceras och säljas något. Om istället värdet för köparen är högre än produktionskostnaden så kommer varan kunna säljas med vinst. Om monopol föreligger så kommer priset ligga nära det maximala värde som köparen ser i produkten. Om det istället är hård konkurrens bland tillverkarna så letar sig priset ner mot, men aldrig under, produktionskostnaden.
2018-01-17, 19:52
Bannlyst
Bitcoin är en sådan där valuta som för människor tillsammans. Lanseringen av Bitcoin var en av de där mänskliga milstolparna i vår tid, med den skillnaden att man nu kunde göra sig en hacka på gemenskapen. Bitcoin för människor tillsammans och bara det att en stark tilltro och förhoppning kan göra att värdet ökar gör Bitcoin till något som ingen annan valuta har.

Nu ser vi ett tillfälligt ras på resan till mycket högre nivåer, själv ser jag det som mycket sunt att valutan kan dippa, det visar på att de som har investerat inte har hybris, en spikrak resa uppåt skulle varit oroväckande, sitt still i båten. Det är sant att de riktiga vinnarna på Bitcoin är alla earlybirds men även de som går in nu elle imorgon kommer vara vinnare, på så många plan, men här talar vi väl bara om de ekonomiska implikationerna av Bitcoins existens?

I Kina har miningen blivit förbjuden och många vågar inte längre mina där, å andra sidan harmånga heminvesterare köpt på sig miningutrustning och vi ser en maktförskjutning från öst till väst, detta har nog sina implikationer, själv är jag fortfarande osäker på hur vi ska tolka detta.

Knarkmarknaden har sina motgångar i och med att cannabis legaliseras i flera delstater och det finns nog en viss oro för att legaliseringen ska fortsätta, i värsta fall till alla världens länder. Detta skapar nog viss oro hos vissa som i nuläget har valt att gå utanför ramarna för det som vi ser som ett yrke. Det blir vanskligt att prata om väder och årstider gällande drogmarknaden, för vädret är ju inte homogent världen över. Det finns nog dock en viss påverkan av att det i de rika länderna nu är en konjunktur gällande humöret och att droger då blir än mer lockande.

Vissa talar om att förbjuda Bitcoin och det skapar oro i sig, nu går det inte att förbjuda Bitcoin men man kan ju försvåra för människor att använda dem.

Vi ser nog en stabilisering och en sorts signal till allmänheten om att om du vill investera i Bitcoin måste du göra det med hjärtat, det går inte att hoppa på och förvänta dig snabbva cash, min analys är att vi kommer få se det gå mellan 10000-12000 ett tag nu, många vill nog inte se att det rör sig för mycket mellan fyrsiffrigt och femsiffrigt, då det skapar onödigt skrivande när man beskriver myntets värde så därför tror jag att det kommer stanna på fyrsiffrigt. Hamnar det på 9.99999 kan det också vara så att många maskiner ser det som samma som 10000.

En sund utveckling med en tillfällig dipp som signalerar till massan att de behöver investera helhjärtat och att värdet är väl underbyggt bara människor inte är giriga.
2018-01-17, 20:18
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Va? Du låg 200K plus, men ligger nu minus? Hur mycket började du med då? När köpte du in? Mycket märkligt.

Köpte in vid 8500 euro. Sålde alla nu och köpte Ripple istället. Tror det kommer återhämta sig snabbare än bitcoin.

Frågan är om det kommer sjunka mer när Koreanerna vaknar och ser priserna. Kommer de köpa eller paniksälja? Spännande. Funderar om man ska sälja allt nu och köpa in billigare i natt. Det är iofs väldigt high risk.
Senast redigerad av enlevandeman 2018-01-17 kl. 20:22.
2018-01-17, 20:18
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Jag köper endast bitcoin för att investera i andra coins

Prova ETH istället.
2018-01-17, 20:20
Medlem
Det börjar bli svettigt för alla bitcoinslosers nu. Bubblan har definitivt spruckit.

Vi får troligen se en sektorrotation från kryptovalutor till guld också.
2018-01-17, 20:21
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du sitter alltså här och håller med om att ingen ska baissa cryptovalutor, samtidigt som du inte har en susning om vad certifikat är? Tillåt mig att fnittra lite åt dig.

Det är ingen rea på Bitcoin utan det är marknaden som styr priset. Just nu så verkar 10 000 vara en bärande vägg innan en kort rekyl upp kommer innan en nedgång igen. Mitt råd är att avstå från all handel av cryptovalutor så länge tills marknaden är stabil.

Du får fnittra, du får skratta rakt ut. Men mest av allt får du förklara hur jag påverkar folk till att köpa/sälja tro/inte tro? Jag vet nog mer än medelsvensson men jag har aldrig någonsin påstått att jag vet vad som krävs.
2018-01-17, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det börjar bli svettigt för alla bitcoinslosers nu. Bubblan har definitivt spruckit.

Ingen bubbla bara en dipp, det vore oroväckande om det inte dippade då och då!
2018-01-17, 20:24
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Haha börskungen. Du har noll koll, dessa 30-40% drop är standard och händer flera gånger per år, innan en stark uppgång. Det är fullt normalt och verkligen ingen bubbla som spruckit.

Ingen svettas förutom luffare som dig när kursen fortsätter uppåt. Den kommer ha återhämtat sig på under en vecka.
2018-01-17, 20:26
Bannlyst
Om priset går under ~9500 då har det nog spruckit. 7-8000~ då är det över
2018-01-17, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Äsch inte alls! Vi ligger på 1000% av priset för ett år sedan, vid toppen låg det på 2000%, vad gör det om priset sjunker 10% på en dag?
2018-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks

Den har varit under ~9500 idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in