2018-01-17, 07:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Nja, det tror inte jag. Det värsta raset är över. Ett rejält ras till och det blir slutet på kryptomarknaden. Nu kommer marknaden gå sidledes ett tag och sen återhämta sig i Februari för att sedan fortsätta stiga igen. Beviset på det är bara att kolla på hur det var tidigare år.

Men hur länge har bitcoin funnits? Att dra sådana slutsatser på så kort tid är sjukligt naivt.
2018-01-17, 07:46
Medlem
frdks avatar
Roligt se självutnämda 'proffs' stå som frågetecken. Nej optimister.. tror ingen som står utanför vill in på kraschande marknad, det om något vore att bränna kapital.

Var nöjd för tiden som varit
2018-01-17, 07:52
Medlem
Citat:
Nja, det tror inte jag. Det värsta raset är över. Ett rejält ras till och det blir slutet på kryptomarknaden. Nu kommer marknaden gå sidledes ett tag och sen återhämta sig i Februari för att sedan fortsätta stiga igen. Beviset på det är bara att kolla på hur det var tidigare år.

Sätt en köporder på 8,300$ så lär du kunna ta botten

Svårt att tro att raset är över ännu, men ännu svårare att tro att kryptovalutor kommer dö om det rasar mer ^^

Sedan anser jag inte att 18,000 -> 10,000 är ett sådant superras, för en valuta som gått från 1,000 -> 18,000 på mindre än ett år.
2018-01-17, 08:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Sätt en köporder på 8,300$ så lär du kunna ta botten

Svårt att tro att raset är över ännu, men ännu svårare att tro att kryptovalutor kommer dö om det rasar mer ^^

Sedan anser jag inte att 18,000 -> 10,000 är ett sådant superras, för en valuta som gått från 1,000 -> 18,000 på mindre än ett år.
Problemet med kryptovalutor är att deras användningsområdevärde är mycket begränsat. Sålunda kommer inte Bitcoin eller någon annan kryptovaluta ta över som betalningsmedel.
2018-01-17, 08:29
Medlem
Taftamanabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Jag köper endast bitcoin för att investera i andra coins
Finns i princip inte en enda exchanger där bara bitcoin men inte andra kryptos säljs. För att investera i andra coins använder jag antingen exchangers där de går att köpa den intressanta krypton för fiat direkt eller, om de inte växlas mot fiat, växlar jag till nästan vilket annat coin som helst än bitcoin då det inte är anonymt och så jävulskt långsamt och dyrt.
2018-01-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet med kryptovalutor är att deras användningsområdevärde är mycket begränsat. Sålunda kommer inte Bitcoin eller någon annan kryptovaluta ta över som betalningsmedel.

Idag ja, men hur ser det ut om 10-50-1000 år?
2018-01-17, 08:58
Medlem
Mikessons avatar
https://imgur.com/jcz4R5r

Dessa grafer kanske är aktuella att kolla på för att stilla nerverna?
2018-01-17, 08:59
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Snart kommer väl "Som min farfar alltid sa"
2018-01-17, 09:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Roligt se självutnämda 'proffs' stå som frågetecken. Nej optimister.. tror ingen som står utanför vill in på kraschande marknad, det om något vore att bränna kapital.

Var nöjd för tiden som varit

Kraschande marknad? Jag vet 1000-tals som bara suttit och väntat på en sådan här chans att trycka in mer fiat i krypto.

De flesta som är "seriösa" med sina investeringar har oftast en Fiat-reserv för dessa tillfällen.

Men du är väl en sån som köper på toppen och säljer på botten?

40% ras för Bitcoin händer 4-5 gånger per år. Detta är inte första gången och den återhämtar sig oftast på mindre än en vecka för att nå nya höjder.

Det verkar oerhört vanligt att uttrycka sig om att "andra kryptovalutor" inte har nåt användningsområde utan att ha någon som helst aning. Är det nåt ni intalar er för att det ska kännas bättre att ni inte vet mer om detta, eller varför?
2018-01-17, 09:54
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Hade jag vetat att btc har det svårt i januari månad, hade jag sålt alla mina bitcoins innan denna marknadskrasch. Det gör ont att se sin portfolio. Från 200k plus till att ha mindre än man hade då man började investera.

https://content.invisioncic.com/r263943/monthly_2018_01/DTs0LNnVAAAOGjM.jpg.cd4075859f7e6a2079a859c8e06971 ce.jpg

Jag både hoppas och tror bitcoin kommer återhämta sig i Februari och kommer senare i Mars att stiga rejält precis som det gjort i tidigare år. Ta inte livet av er, utan vänta åtminstone till Mars innan ni hoppar.

Va? Du låg 200K plus, men ligger nu minus? Hur mycket började du med då? När köpte du in? Mycket märkligt.
2018-01-17, 09:55
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Kraschande marknad? Jag vet 1000-tals som bara suttit och väntat på en sådan här chans att trycka in mer fiat i krypto.

De flesta som är "seriösa" med sina investeringar har oftast en Fiat-reserv för dessa tillfällen.

Men du är väl en sån som köper på toppen och säljer på botten?

40% ras för Bitcoin händer 4-5 gånger per år. Detta är inte första gången och den återhämtar sig oftast på mindre än en vecka för att nå nya höjder.

Det verkar oerhört vanligt att uttrycka sig om att "andra kryptovalutor" inte har nåt användningsområde utan att ha någon som helst aning. Är det nåt ni intalar er för att det ska kännas bättre att ni inte vet mer om detta, eller varför?

hur länge tror du dippen håller? tänkte köpa lite btc när/om den når 80 000kr
2018-01-17, 09:57
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Va? Du låg 200K plus, men ligger nu minus? Hur mycket började du med då? När köpte du in? Mycket märkligt.

Han måste ha köpt in sig längst upp på topp och sålt längst ner i dal flera gånger om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in