2018-01-17, 12:26
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Brasklappen!

Fallet utreds som misstänkt mord och polisen "söker inga gärningsmän utifrån". Med andra ord; allt talar för att gärningspersonen tog sitt eget liv.
Eftersom det inte finns någon misstänkt i livet kommer förundersökningen att läggas ner. Praxis är att anhöriga kommer att få veta vad polisen kommit fram till, men i övrigt kommer utredningen att vara sekretessbelagd.

Detta var ju väntat, skrivits om det tidigare i tråden. Vi kommer aldrig få reda på vad som har hänt såvida inte någon anhörig träder fram vilket är högst osannolikt.
Jag skapade detta konto för att kunna vara med och diskutera när tråden var ca 300 sidor lång, redan då fanns det folk som fick PM om vad som har hänt, och eftersom man som ny medlem inte kan skriva inlägg på de 3 första dygnen så var det ju många som förväntade sig att någon ny info skulle komma ut från dessa som har skrivit ”PM”, vilket det inte har gjort.
Allt är och förblir rykten!
Må barnen vila i frid, hoppas de har kommit till en bättre plats!
Citera
2018-01-17, 12:32
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag klickar inte på såna länkar. Har du inga egna tankar kring saken?
Självklart har jag egna tankar. Bara att krönikan sammanfattade mina tankar om skönskrivningen "familjetragedi" på ett bra sätt.
Citera
2018-01-17, 12:33
Medlem
På tal om barnens sjukdomar och högpresterande föräldrar så kan de nog vara en ingång till mordet.
Kom tänka på en släkting till mig som är högpresterande (professor) och hans fru är också mycket välutbildad, båda inom samma område.
Kan säga så här att dom är väldigt speciella och upplevs som väldigt påläste inom sitt område men så fort det handlar om något vardagligt eller att vara street smart så verkar dom inte värst pålästa. Dessutom är deras sociala kompetens väldigt märklig, iaf på frun i det förhållandet som inte är lika utbildad så de kanske har med det att göra.

Min kusin har dessutom en syster som ja är mindre smart, allmänbildad men jag klassar henne som mindre allmänbildad. Hon är i princip utfryst från familjen, sin bror och sina föräldrar och fokusen ligger på den högpresterade sonen.
Deras barn (min kusins barn) pressas i skolan att ha toppbetyg, dom får ett större belopp för varje A dom har i betyg just att barnen skall läsa på universitet utomlands för det är så "fint".
Barnen i fråga är också märkliga, dom sticker ut lite som deras föräldrar att dom är smarta på de dom studerar men sen är dom helt off rent allmänt.

Kan de vara så att GM känt att deras barn inte är högpresterande som sina föräldrar, varpå O.H är hemma mer för att hjälpa till och försöka få bra betyg osv. men inte lyckats och känt ett misslyckande?
Vissa smarta människor har en tes att vara underliga...
Citera
2018-01-17, 12:34
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns väl många sekretessbelagda utredningar där polisen ändå gått ut och sagt vad som har hänt?? Självklart inte i detalj. Men tillräckligt för att informera allmänheten.

Det är ett sådant tryck i media att det vore konstigt om man inte sa något mer om händelsen.

I det här fallet handlar det nog om två stora frågor och några följdfrågor - hur frivilligt har det varit (det KAN ju handla om "riktiga självmord" i alla fyra fallen), och om det inte varit så himla frivilligt, vem har varit instrumentell i det mer aktiva dödandet ? Vem dog sist, vem dog först, hur gick det till - osv.

Det här är en berättelse som inte behöver ha något större allmänintresse.

Däremot KAN det ju finnas klander mot sociala myndigheter, skola och vård, som såklart kan bli aktuellt att gå vidare med. Men att vi då får lita till rättsvårdande myndigheter och tåla sekretess verkar mycket troligt. Lika gott det, att mer allmänt gotta sig i andras bottenlösa elände behövs inte.
Citera
2018-01-17, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Man önskar på sätt och vis att det vore så. Men jag får för mig att polisens väldigt snabba uttalande om "familjetragedi" borgar för att det är precis det. Någonting inne i huset måste varit uppenbart för polisen från början, men vad?
Vill en mördare att det ska se ut som ett självmord familjetradegi så kan han/de få det att se ut så.
Citera
2018-01-17, 12:40
Medlem
HGs avatar
Nästan 11 miljon visningar och ändå har ingen fakta kommit fram. Frågan är om vi någonsin får veta sanningen.
Citera
2018-01-17, 12:43
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du jämställer ett mord med en avskedskram...... Du kan inte vara på riktigt

Ja, här visas ett utmärkt exempel på mina anledningar till att vara sparsam med inlägg.

Tolka "skulle kunna liknas vid en avskedskram" i ljuset av min och exempelvis Avd.9:s spekulationer, då förstår du hur jag menar.

Vi kan väl hålla oss för goda för att förolämpa varandra?
Senast redigerad av MacEbola 2018-01-17 kl. 12:51. Anledning: felstavning
Citera
2018-01-17, 12:45
Medlem
Iseliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kijah
Vill gärna ha mer info om

- fosterbarn.
Hur många fosterbarn har familjen haft? Fler än användaren som flyttade när yngsta dottern var 3 månader?

Det här har jag missat på dom senaste 600+ sidor. Kan någon vänlig själv länka till inlägget eller ge en gissning på ungefär när det skrevs om det, så letar jag själv?
Citera
2018-01-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Och som vanligt är det en "familjetragedi" när en galen man utplånat hela sin familj - fy fan jag mår SÅ ILLA.

JA det är en tragedi Ingen gör det för kuls skull.
Citera
2018-01-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nästan 11 miljon visningar och ändå har ingen fakta kommit fram. Frågan är om vi någonsin får veta sanningen.

I slutet av veckan skulle polisen lämna mer info iallafall. Det kommer säkert fram en hel del.
Citera
2018-01-17, 13:04
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En del av sanningen lär vi få redan på.

Förmodligen får vi veta vem i familjen som mördade de andra. Möjligen, men inte alls säkert, dödsorsak.

Motiv får vi sannolikt inte reda på, inte ens om ett brev lämnats efter. Såvida inte de anhöriga skulle välja att gå ut med den informationen.

Om något brev inte lämnats kvar lär varken vi eller de anhöriga få någon klarhet i motiven eller utlösande faktor för morden.
Citera
2018-01-17, 13:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det vet jag inte, men stora pengabelopp som förskingrats eller sex ligger väl närmast till hands när det kommer till mord och självmord.

Jo, men inget av det brukar föranleda inkallande av skolexpertis.

En familj "i djup kris" är nog en familj som jobbar mot förtvivlade odds, och det borde vara något utdraget och "letalt", hopplöst el. "onämnbart", som handlar om att en person är oönskad och utträngd av partnern, dödlig sjukdom eller jobbet, men tvingas leva på eftersom inga snabba lösningar finns...

Inget antyder att OH var på väg att förlora sin akakdemiska ställning eller (frisk) fru.

För all del kan något extraordinärt hänt i en familj redan under stark press (olyckor, förlorat omdöme, raseri), men då kan det vara lite av varje.

Det är bara scenariot med tre dödsdömda av sjukdomar som klickar på alla punkter, eller de flesta.

Vilket återigen får en att undra om inte det fanns ytterligare anhöriga som hade kunnat finnas till hands.

En möjlig anledning till pappans "isolering" kan ha varit att han sedan en tid tänkt på ett hypotetiskt besked om övrigas förestående död i suicidala termer, dvs vi väntar och ser vad läkarna säger men om de dör så följer jag dem. Med den hårt pressades lite självbedrägliga hjärna.

Jag kan föreställa mig honom resonera kring hur hans vardagsliv i en bjärredsvilla och ett intellektuellt akademiskt och krävande arbete skulle se ut om familjen plötsligt rycktes ifrån honom. Men det är ju inte helt omöjligt att lösa, förvisso. Om man inte är ensam om beslutet och i klinisk depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in