2018-01-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Hallå!
Se filmen. Har vi diskuterat den tidigare? Jag hade i alla fall missat att TITTA på, filmen och blir oerhört betänksam efter att ha sett den nu. Hur tolkar man flickans svar till honom på slutet? Obehagligt när man förstår vad han erbjuder och att hon till, och med vill fortsätta vara blind än att tacka ja.
Varför vill en flicka i Bjärred kalla sig "a girl has no name"?

https://m.youtube.com/watch?v=TgXlQlOrSx8

Därför att det finns mer under ytan i den här familjetragedin än två flickor med sömnsjuka och två högpresterande föräldrar.
Citera
2018-01-17, 02:00
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är Hannah och Oscar genetisk obesläktade? (Jag tycker de är väldigt lika i sina drag och uttryck.)

Var det ngt speciellt som orsakade flytten till Skåne? Ngn oros-situation?

Var Anges och Moa de enda barnen?

Är det omöjligt att ngn av flickorna orsakat ngn-s död?

Så du vet alltså hur H såg ut? Det har inte framkommit en enda bild på henne i tråden eller länk till bild 🤔

Jag undrar också varför de flyttade från Göteborg 🤔 någon i tråden sade sig ha en fru med väninnor som kände familjen från göteborgstiden.
Senast redigerad av meii 2018-01-17 kl. 02:02.
Citera
2018-01-17, 02:15
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Hallå!
Se filmen. Har vi diskuterat den tidigare? Jag hade i alla fall missat att TITTA på, filmen och blir oerhört betänksam efter att ha sett den nu. Hur tolkar man flickans svar till honom på slutet? Obehagligt när man förstår vad han erbjuder och att hon till, och med vill fortsätta vara blind än att tacka ja.
Varför vill en flicka i Bjärred kalla sig "a girl has no name"?

https://m.youtube.com/watch?v=TgXlQlOrSx8

Nu har jag visserligen inte tittat på Game of Thrones men följer den standardreceptet så kan man anta att denna flickan i filmen lyckas, eller får det bättre på något vis?!
Lägg till fantasy och äventyrsbitarna som lockar alla åldrar, främst de i yngre tonåren kanske, så behöver det inte betyda ett jota.
Om hon hade skrivit något Harry Potter referat hade ni säkert kunna hitta på att det fanns en kamp mellan det goda och det onda där som kunde via falsarier och indicier kopplas till hennes mamma eller pappa och kontentan blir samma där.

Om jag nu har fel och denna flickan i klippet blir ihjälslagen i nästa scen så kan jag förstå denna till synes lösryckta analys, annars skall man nog inte överanalysera allt som en 14-årig krasslig flicka säger/skriver - framförallt inte ur kontext.

Det är min åsikt och alla får vi givetvis ha olika sådana, bara så det är tydligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här finns en del sammanställt:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Citat StefanS:
"Nämnvärt är att det inte i någon av de 30-tal studier jag läst finns något fall där två föräldrar gemensamt beslutat att ta livet av sitt/sina barn och sedan sig själva. Det finns heller inga kända fall av "barmhärtighetsmord" där en förälder mördat en hel familj eftersom ett eller flera barn varit sjukt."

Just detta har jag sagt flera gånger här i tråden.
Sjukdomsmotivet är inte troligt. Ej heller att båda föräldrarna ligger bakom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Så du vet alltså hur H såg ut? Det har inte framkommit en enda bild på henne i tråden eller länk till bild 🤔

Jag undrar också varför de flyttade från Göteborg 🤔 någon i tråden sade sig ha en fru med väninnor som kände familjen från göteborgstiden.

Stämde inte bilden på H när man googla skatteverket + göteborg + h?
Citera
2018-01-17, 02:29
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Stämde inte bilden på H när man googla skatteverket + göteborg + h?

Ingen aning? Har inte hört att någon fått fram en bild 🤔
Citera
2018-01-17, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Jag har läst igenom tråden en hel del. Står fast att det är någon utifrån som mördat familjen.
Det finns många familjer som lider av sjukdomar mm. Har barn som är sjuka men inte vill de dö för det. Det ska mycket till innan man vill dö. En naturlig mänsklig instinkt är att överleva att tro att allt kommer lösa sig. Att en intelligent man som Oscar verkade vara skulle mördat familjen som han älskar: det är långsökt och mycket ovanligt. Tror inte ett smack på den teorin och jag hoppas polisen gör sitt jobb och är uppmärksam och även har med den teorin om att någon utifrån kan ha uträttat det här dådet.
Kronisk trötthet av vaccine då? Som många andra barn= Flickor gardasil= Eller svininfluensavaccine. De skulle jag gärna vilja veta.
Sedan Oscars stora kunskap och intelligens. teorier om Vat samt CJEU. Mycket är korrupt och han kansek skrev och forskade på något han fått nys om och förstått.
hru var hans inställning mot vacciner tex? Läkemedeslbranchen mördar folk i världen som flugor som är emot deras forskningspåståenden. Människor som har ett inflytande av något slag. och EU och företagen vad finns där att koppla ihop Oscar med?
Det finns säkert något annat spm ligger bakom. tror inte på en familjetradegi!
Var han trogen? Finns många frågor.

Man önskar på sätt och vis att det vore så. Men jag får för mig att polisens väldigt snabba uttalande om "familjetragedi" borgar för att det är precis det. Någonting inne i huset måste varit uppenbart för polisen från början, men vad?
Citera
2018-01-17, 03:31
Medlem
https://www.linkedin.com/pulse/tribute-oskar-henkow-eleonor-kristoffersson/

Jag vet att denna länk delats tidigare men har kommit in lite fler kommentarer som jag inte sett iaf,
Oskar beskrivs ju som
''En fantastisk person, glad, ödmjuk och jäkligt smart''
''And a wonderful person''
''Good colleague, good friend for so many years''
''En så trevlig och vänlig kille. En så oerhört kompetent yrkesman.''
''Honor to be his memory. We will all miss him deeply.''
mm..

= Oskar var väldigt omtyckt av de vänner och kollegor han haft under hans livstid. Vilket för MIG pekar mer åt hållet att det va mamman som inte var bright och har styrt och bestämt att det som hände det hände, tyvärr. Sen såklart kan det döljas massvis av skit bakom stängda dörrar som bara familjen visste om.

Men i och med att H*nna inte alls verkade va aktiv på sociala medier osv så får man ba ännu mer konstiga vibbar om H*nna? Finns ju INGENTING om henne? Inga bilder? Som ni redan vet, få vänner på sin facebook sida, 0 inlägg på hennes insta osv.
Citera
2018-01-17, 03:33
Medlem
prettyinpurples avatar
Det finns knappt någon information om familjen på sociala medier som avhandlats i tråden. OH har inte en aktiv Facebook och HB har ytterst lite information - visserligen helt naturligt med tanke på deras arbeten och familjeförhållanden. Jag har dock hittat lite genom att söka på ena dotterns användarnamn "A*****isbored" bl.a. har hon taggat två olika killar och vänner i bilder med texter. I den ena bilden som lyder "boys who smile when you two make eye contact" har hon taggat en kille vilket ger mig bilden av att hon var en helt normal ung tjej. Hon verkar haft en del vänner som hon taggat i andra bilder och inte varit isolerad som människor påstår i tråden.

Det är konstigt att ingen i deras krets har delat en bild, citat eller något annat om familjens bortgång på sociala medier. Det finns alltid efter tragiska händelser och bortgångar, även de mest skamfyllda.
Citera
2018-01-17, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettyinpurple
Det finns knappt någon information om familjen på sociala medier som avhandlats i tråden. OH har inte en aktiv Facebook och HB har ytterst lite information - visserligen helt naturligt med tanke på deras arbeten och familjeförhållanden. Jag har dock hittat lite genom att söka på ena dotterns användarnamn "A*****isbored" bl.a. har hon taggat två olika killar och vänner i bilder med texter. I den ena bilden som lyder "boys who smile when you two make eye contact" har hon taggat en kille vilket ger mig bilden av att hon var en helt normal ung tjej. Hon verkar haft en del vänner som hon taggat i andra bilder och inte varit isolerad som människor påstår i tråden.

Det är konstigt att ingen i deras krets har delat en bild, citat eller något annat om familjens bortgång på sociala medier. Det finns alltid efter tragiska händelser och bortgångar, även de mest skamfyllda.
Tycker också det är jättekonstigt. Känns som om vänner och släkt har tagit avstånd från familjen.
Senast redigerad av divadnil 2018-01-17 kl. 04:39.
Citera
2018-01-17, 04:36
Medlem
johnthedickholmess avatar
Känns som en familj från Jehovas eller liknande.
Citera
2018-01-17, 06:03
Medlem
Det kanske är kvinnan i huset som styrt med järnhand, och plockat bort mannens alla sidor på soc media, och så har det blivit bråk om det, som spårat ur, eller så har hon bara plockat bort sidorna, eller kanske fått en känsla av att han vänstrar, så hon tagit barnen av daga, och sen inväntat karln, stuckit ner honom, och sedan tagit sitt eget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in