Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 20:30
  #6121
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Resultatet från 2016 i årsredovisningen såg väldigt bra ut.

Ekonomin var nog inte den trånga sektorn i familjen......
Kan vi vanliga sket-knegare klara oss på våra löner så borde rimligtvis dom klara sig på sina.
Citera
2018-01-15, 20:32
  #6122
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hur vet du att dom inte var döds-sjuka.
Har du läst deras journal ?
Har du pratat med deras läkare ?
Vad har du för belägg ?


Citat:
BJÄRRED. Ingen av de flera olika lärare som besökte familjen uppfattade några varningssignaler.
Forskare har kritiserat detta, men skolchef Svenjohan Davidson menar att skolan och föräldrarna planerade flickornas hemundervisning med siktet på gymnasiet.

– De var måna om sina barns skolgång, säger han.
https://www.expressen.se/kvallsposte...agra-signaler/
Kanske en förhoppning då? Eller hur man definierar dödssjuk.
Citera
2018-01-15, 20:34
  #6123
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte heller att de var dödligt sjuka. Men det finns sjukdomar som är så handikappande att man nästan önskar man var död. Vi vet ju inte. Det finns ingen bekräftad diagnos, och så länge den saknas så vet vi inte heller vilka följdsjukdomar och livskvalitet som ungarna skulle få. Och jag tror att det är delvis det som detta handlar om. Eller kanske inte. Jag vet inte.

Men, då kanske dom var dödligt sjuka ändå ju.
Eftersom vi inte vet, menar jag.
Eller, kunde dom inte vara det ?m
Citera
2018-01-15, 20:35
  #6124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur kände du mannen?
Du skriver "barnen svårt sjuka", är lite trött att höra det från höger och vänster..
Vad menas med det?

Via arbetet! Anledningen till att folk spekulerar i diverse diagnoser är att läkarna inte har kunnat fastställa en diagnos (detta har han sagt till mig personligen). Jag kan dock intyga att sjukdomen/symptomen är inget föräldrarna kan ha hittat på då diverse prover etc visar att sjukdom föreligger samt att det är uppenbart om man träffat barnen.
Citera
2018-01-15, 20:36
  #6125
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Intressant vad grundar du deras depressioner på? Ett foto? EN momsstjärnas kackelsymfoni på Linkedn?

Fakta verkar vara att mamman arbetat fram till julen och varit flexibel om det behövts.
Dottern har kommenterat lite här och där och även skickat några hjärtan till killnamn som är normalt i den åldern. Så jag undrar lite över hur du resonerat dig fram till att alla i familjen utan pappan var deprimerade?

Jag menar inte A*nes Instagramkonto som jag hittade. Ej heller Youtube kontot tillhörande yngre systern där användarnamnet är hennes förnamn + efternamn. Utan andra konton som jag tror tillhör den yngre systern (som ej är länkade i tråden - ännu). Så det är inte några hjärtan hit och dit till killar. Då hade det varit normalt.

Är man deprimerad el. sjuk på annat sätt försöker man hålla igång så länge som möjligt. Och speciellt om man har barn. Så jag tycker inte det är konstigt att de jobbade. I vilken omfattning har vi ingen aning om. Inte heller hur det gick med deras prestationer.

Jag tror pappan var deprimerad i viss mån, men det finns grader i h-vetet och man kan ha allt från lätt depression som går över utan medicinsk behandling och / eller terapi - till de svårare varianterna där patienter inte ens blir hjälpta av ECT.
Men man får intryck av att pappan var den som höll skutan flytande.
Citera
2018-01-15, 20:38
  #6126
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag menar inte A*nes Instagramkonto som jag hittade. Ej heller Youtube kontot tillhörande yngre systern där användarnamnet är hennes förnamn + efternamn. Utan andra konton som jag tror tillhör den yngre systern (som ej är länkade i tråden - ännu). Så det är inte några hjärtan hit och dit till killar. Då hade det varit normalt.

Är man deprimerad el. sjuk på annat sätt försöker man hålla igång så länge som möjligt. Och speciellt om man har barn. Så jag tycker inte det är konstigt att de jobbade. I vilken omfattning har vi ingen aning om. Inte heller hur det gick med deras prestationer.

Jag tror pappan var deprimerad i viss mån, men det finns grader i h-vetet och man kan ha allt från lätt depression som går över utan medicinsk behandling och / eller terapi - till de svårare varianterna där patienter inte ens blir hjälpta av ECT.
Men man får intryck av att pappan var den som höll skutan flytande.
Citat:
Det du skrivit är den bild jag fått av det hela: mamman och döttrarna som blivit deprimerade.
Ja tror kan alla göra en hel del. Jag har sett det mesta av det lilla som finns efter familjen på internet. Däremot så frågade jag hur du kunde slå fast att mamman och dottern eller döttrarna var deprimerade?
Citera
2018-01-15, 20:41
  #6127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag menar inte A*nes Instagramkonto som jag hittade. Ej heller Youtube kontot tillhörande yngre systern där användarnamnet är hennes förnamn + efternamn. Utan andra konton som jag tror tillhör den yngre systern (som ej är länkade i tråden - ännu). Så det är inte några hjärtan hit och dit till killar. Då hade det varit normalt.

Är man deprimerad el. sjuk på annat sätt försöker man hålla igång så länge som möjligt. Och speciellt om man har barn. Så jag tycker inte det är konstigt att de jobbade. I vilken omfattning har vi ingen aning om. Inte heller hur det gick med deras prestationer.

Jag tror pappan var deprimerad i viss mån, men det finns grader i h-vetet och man kan ha allt från lätt depression som går över utan medicinsk behandling och / eller terapi - till de svårare varianterna där patienter inte ens blir hjälpta av ECT.
Men man får intryck av att pappan var den som höll skutan flytande.


Länk???
Citera
2018-01-15, 20:42
  #6128
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja tror kan alla göra en hel del. Jag har sett det mesta av det lilla som finns efter familjen på internet. Däremot så frågade jag hur du kunde slå fast att mamman och dottern eller döttrarna var deprimerade?

Jag har inte slagit fast ngnting utan skriver att det är den bilden man får - d.v.s. intrycket man får av det som kommit fram.
Citera
2018-01-15, 20:43
  #6129
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Via arbetet! Anledningen till att folk spekulerar i diverse diagnoser är att läkarna inte har kunnat fastställa en diagnos (detta har han sagt till mig personligen). Jag kan dock intyga att sjukdomen/symptomen är inget föräldrarna kan ha hittat på då diverse prover etc visar att sjukdom föreligger samt att det är uppenbart om man träffat barnen.

Så skolan har gett hemundervisning utan en klarlagd diagnos? 4 ggr /vecka och 3 ggr /vecka. Om det är så kommer huvuden rulla på både skolan och kommunen.

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag har inte slagit fast ngnting utan skriver att det är den bilden man får - d.v.s. intrycket man får av det som kommit fram.

Bra för det lät så nämligen och jag gillar inte lösa boliner utan direkt underlag om man inte uttryckligen skriver att jag tror det bara.
Citera
2018-01-15, 20:47
  #6130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så skolan har gett hemundervisning utan en klarlagd diagnos? 4 ggr /vecka och 3 ggr /vecka. Om det är så kommer huvuden rulla på både skolan och kommunen.

Bra för det lät så nämligen och jag gillar inte lösa boliner utan direkt underlag om man inte uttryckligen skriver att jag tror det bara.
Nå, man släpar inte en unge med tydliga symptom på en sjukdom även om man inte vet vad det är. Och om nu läkarna via provsvar fått veta att detta är något som de inte riktigt kan diagnostisera, men att flickorna har ett så pass allvarligt handikapp att de inte klarar vanlig skolgång, så kan jag tycka att hemundervisning är en ok åtgärd.
Citera
2018-01-15, 20:47
  #6131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Via arbetet! Anledningen till att folk spekulerar i diverse diagnoser är att läkarna inte har kunnat fastställa en diagnos (detta har han sagt till mig personligen). Jag kan dock intyga att sjukdomen/symptomen är inget föräldrarna kan ha hittat på då diverse prover etc visar att sjukdom föreligger samt att det är uppenbart om man träffat barnen.

Det var intressant information om det stämmer. Att flickorna skulle haft en hittills okänd genetisk sjukdom. Det borde rimligen ha inneburit en del läkarbesök och provtagningar.
Kan du säga något om på vilket sätt det var uppenbart att det var något fel på flickorna?
Citera
2018-01-15, 20:48
  #6132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lägg ner. Läs tråden istället.

Användaren skrev dock "(som ej är länkade i tråden - ännu)" vilket provocerar en del. Ungefär som när folk får PM men inte vidarebefordrar, eller när folk påstår att de hittat bilder men inte länkar.

Varför förstår jag dock inte. Det är väl för fan bara att länka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback