2018-01-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det blir inget mer, jag tog bort det nya jag skrev, jag lämnar denna tråd nu. Så djävla oförskämt och otacksamt att skriva nåt här, jag skrev en sammanfattning av det jag hört och många bekräftat i pm. Men det togs inte väl emot kan man lindrigt säga.

Okej, jag förstår. Tråkigt att det blev så.
Citera
2018-01-17, 09:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
De må ha varit hur kompetenta som helst inom respektive yrkesområde, men vad gäller det "mellanmänskliga" tycks det varit knepigare: inte mycket avtryck i sociala medier, halvdan kontakt med släktningar(?), hemundervisning och mord + självmord på det. Hela familjen kanske var lite åt det neuropsykiatriska och "aspiga" hållet?

Men, som någon tidigare snuddat vid, vi kan nog heller inte utesluta att de ville bevara en hemlighet värre än att alla utom pappan var sjuka...
Citera
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
Att låta en 14- och 11-åring bestämma om de ska fortsätta leva eller inte, om vi ska tro på att de bönat och bett om dödshjälp. Det går också över mitt förstånd. Vet de ens vad ngt sådan innebär?
Jag skulle aldrig döda mina barn pga sjukdom. OM de nu varit så sjuka att döden var enda alternativet så ställer jag mig frågandes till varför skolundervisning ens då bedrivits.

Eller har de blivit inbillade att de är bärare av en sjukdom värre än ngn någonsin skådat och indragna med visioner om ett liv i skräck med en ständig smärta som är värre än att brinna upp levandes?

Tycker inget kan rättfärdiga att ta ngn annans liv. Allt är inte alltid logiskt så är det.
Men statistisk sätt tror jag det är ngn av föräldrarna som fått en psykos. Tagit livet av alla, kanske förstått vad som hänt i efterhand, och sedan tagit sitt eget liv.
Vadå statistisk sätt? Har du statistik som påvisar att när föräldrar dödar sina barn så sker det i en psykos?? Låter märkligt och inget jag har hört om förut...
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det blir inget mer, jag tog bort det nya jag skrev, jag lämnar denna tråd nu. Så djävla oförskämt och otacksamt att skriva nåt här, jag skrev en sammanfattning av det jag hört och många bekräftat i pm. Men det togs inte väl emot kan man lindrigt säga.

Håller så fullt med dig. Jag har varit mycket sparsam att ens läsa här, bara kikat in och spanat om det finns något meningsfullt inlägg. Nu har jag varit inne en kort stund och min magkänsla säger att du är mer att lita på än de flesta.
Jag förstår inte alla dessa kategoriska "förklaringar" av hur det här tragiska fallet SKA ha för bakgrund. "Det MÅSTE bara ligga till si eller så, bara för att JAG upplever hur saker och ting ska hanteras".

Begriper inte människor att det inte behöver vara en deckare, i Sverige läser väl nittionio procent deckare, och de flesta ska leka GW här utom väldigt få.
Citera
2018-01-17, 10:03
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har helt rätt. Detta har djupt berört oerhört många människor och vi vill, kanske t o m behöver förstå varför det blev så här fruktansvärt tragiskt. Men det känns så fel att skuldbelägga övriga delar av familjen.

Jaa, det har ju det. Ja, det blir ju lätt så när man vill hitta en syndabock! Hela grejen är riktigt läskig tycker jag..
Citera
2018-01-17, 10:13
Medlem
afKnollentotts avatar
Alla hemskheter, ja riktigt vedervärdiga saker som pågått i Bjärredsvillan som slutligen resulterade i ett flertal mord kommer så småningom att bli föremål för rannsakan. Borta kommer ursäkter och förståelse för det makabra att vara.....
Citera
2018-01-17, 10:14
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara något så enkelt som att personen kände till allt han gått igenom. Det behöver man inte överanalysera.
Eftersom nån regel säger här på FB att man inte får vara kort med ord som svar till någon (tror jag) så tycker jag att ämnet och utvecklingen här tarvar ett kort ord ändå. Här kommer det:

Exakt, Picasso2!
Citera
2018-01-17, 10:20
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Enligt Hasse Aro på krimkvarten på TV4 för någon minut sedan -han har pratat med polisen som säger att de kommer släppa mer info mot slutet av veckan.

Det var ett bra beslut av polisen. Undra varför man gör så? För mycket om fallet i media?
Citera
2018-01-17, 10:26
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är Hannah och Oscar genetisk obesläktade? (Jag tycker de är väldigt lika i sina drag och uttryck.)

Var det ngt speciellt som orsakade flytten till Skåne? Ngn oros-situation?

Var Anges och Moa de enda barnen?

Är det omöjligt att ngn av flickorna orsakat ngn-s död?
Det finns ingen bild på Hanna. Alla bilder som finns är på någon annan. Du skriver Hannah, hon bor i Storbrittanien och har ingenting med detta att göra.
Citera
2018-01-17, 10:28
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
De må ha varit hur kompetenta som helst inom respektive yrkesområde, men vad gäller det "mellanmänskliga" tycks det varit knepigare: inte mycket avtryck i sociala medier, halvdan kontakt med släktningar(?), hemundervisning och mord + självmord på det. Hela familjen kanske var lite åt det neuropsykiatriska och "aspiga" hållet?

Men, som någon tidigare snuddat vid, vi kan nog heller inte utesluta att de ville bevara en hemlighet värre än att alla utom pappan var sjuka...
Att undvika avtryck i sociala medier är inte i sig asocialt, utan logiskt för oss som tycker att det privata är privat. Hemundervisning är inte heller ett socialt misslyckande, utan en stödinsats från samhället. - Vad häller släktkontakt så finns väl alla varianter av släktingar.

Som jag förstått var båda föräldrarna uppskattade och fungerande på sina arbetsplatser och inte bara i fullgörande av arbetsuppgifter utan också socialt gentemot kollegorna.
Citera
2018-01-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det finns ingen bild på Hanna. Alla bilder som finns är på någon annan. Du skriver Hannah, hon bor i Storbrittanien och har ingenting med detta att göra.

För någon dag sedan gick det att få fram en svartvit bild om man sökte på mammans namn, med båda efternamnen, ihoskrivet till ett ord. Nu hittar jag inte den bilden. Det kanske var en bild på henne då, som nu tagits bort?
Citera
2018-01-17, 10:32
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var ett bra beslut av polisen. Undra varför man gör så? För mycket om fallet i media?

För att man förmodligen har fått de svar man anser sig behöva innan man informerar allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in