2018-01-17, 00:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Men det står i texten vad som framkommit via källor i bekantskapskrets och vad som framkommit i media, håll dig gärna till det som är i media enbart, där klarar du dig fram till ca inlägg 1000, därefter tillkommer inget, jag förutom att de julpyntat då.

Det är en helvettes stor skillnad på det som vårdpersonal, poliser och övriga har berättat till bekanta, och detta är till alla vi som har en delad bild och har fått höra i princip helt identiska beskrivningar vad som skett. Håll dig gärna till bara vad media sagt, ingen som stoppar dig.

Ja och jag är påven vilket mina källor påstår. Du svarar inte ens på dina hopkok av de inblandade personerna. Barnen var 11 och 14 år och pappan har aldrig hetat något annat efternamn. Och han har ingen bror. Hur svårt är det tycker du?
Du får lägga en betydligt bättre källa än vad du hört. Och du ska fanimej börja med rätt ålder och rätt personer.

Media? Presstalesperson polisen är mer korrekt och trovärdigare än en postare här. Du har ändrat och drillat nu under flera dagar. Du är inte trovärdig.

Först fanns det en video om varför dom dödat barnen enligt dig.
Sen är det ett brev istället. Så i morgon kanske det är en rad i Jukkasjärvi.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-17 kl. 00:49.
Citera
2018-01-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Perfekt scheele
Din sammanfattning är klockren
Kunde inte gjort det bättre själv.

Håller med! Finns ingen anledning att blanda in scientologi och annan mumbojumbo. Att gå ut med ett motiv i en video är helt i linje med föräldrarnas karaktärer. De kan - på sitt sätt - motivera handlingen som rationell.
Citera
2018-01-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja och jag är påven vilket mina källor påstår. Du svarar inte ens på dina hopkok av de inblandade personerna. Barnen var 11 och 14 år och pappan har aldrig hetat något annat efternamn. Och han har ingen bror. Hur svårt är det tycker du?
Du får lägga en betydligt bättre källa än vad du hört. Och du ska fanimej börja med rätt ålder och rätt personer.

Media? Presstalesperson polisen är mer korrekt och trovärdigare än en postare här. Du har ändrat och drillat nu under flera dagar. Du är inte trovärdig.
Jag ångrar mig, förlåt att jag skriver vad polisen kommit fram till, det passar inte
Jag tänkte vi skulle REDA ut detaljerna, du kunde ju rättat din vedervärdiga människa. Jag har ingen aning om varför flashback blev såhär. Flera hundra och åter hundra inlägg om julpynt och om det är troligt att det finns självmordsbrev och bara vad som borde ha hänt, inte vad som verkligen hände.
Jag inväntar din sammanfattning, nu ger jag upp, det är ju fan precis som flertalet inte ens vill veta vad som hänt.
Senast redigerad av scheele 2018-01-17 kl. 00:53.
Citera
2018-01-17, 00:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag ångrar mig, förlåt att jag skriver vad polisen kommit fram till, det passar inte

Skriver polisen att barnen är 11 och 9 år och att O bror är gift med person?
Skriver polisen eller berättar för dig att han har ett tidigare efternamn?

Så hur ska du ha det ? Är det brev eller video dom har med förklaring om varför dom dödat barnen?
Citera
2018-01-17, 00:57
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är ett inlägg av skribenten #arbetsskygg eller vad menar du?

Spoilern som Sheele la in, så undrade jag, eftersom "adressen" stod under L.H och hennes man som ska vara O.H,s bror
Citera
2018-01-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Spoilern som Sheele la in, så undrade jag, eftersom "adressen" stod under L.H och hennes man som ska vara O.H,s bror

OK. Då missförstod jag din fråga. Sorry.
Citera
2018-01-17, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Gärningsperson går bra i så fall.

Gärningsperson borde det vara ja.

Antingen vill de framstå som neutrala, eftersom "gärningsman" kan föra tankarna till mannen i huset,
eller så vill de ge en hint om att det inte är mannen utan någon av de andra.
Citera
2018-01-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla

Antingen vill de framstå som neutrala, eftersom "gärningsman" kan föra tankarna till mannen i huset,
Eller så är det väl så att alla poliser som gått de otaliga HBTQ-kurserna har lärt sig att säga hen och gärningsperson och alla andra äldre kolleger fortfarande använder Gärningsman samt att ingen av dem säger någonting om könet på förövaren och båda begrepp används parallellt, och kommer aldrig ge information om könet på förövaren.

Eller så är det en mycket viktig detalj för tråden, den avslöjar könet på förövaren.
Citera
2018-01-17, 01:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag repeterar en äldre guldklimp:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Läs noga den researchen som #arbetsskygg skrivit, ett mästerverk i Flashbacks anda, innan diverse användare som inte använder "kvalitet före kvantitet" som motto

Denna post från #intermittentexplosivitet var nog en av de första jag läste, när jag började följa tråden.
Då läste jag alltså även vad #arbetsskygg kommit fram till med sin research. Den var utan tvivel imponerande precis som du skriver, men innehöll också mycket som är värt att diskuteras närmare. Beskrivningen av den "svala" övre medelklassens frånvaro på sociala medier, deras fixering vid att upprätthålla fasader utåt och samtidigt vara slutna inåt, må säkert stämma - särskilt i Göteborg där de (Henkow/Breton) hade många "vänner" och affärskontakter.
Citat:
Kikar man på diverse släktingar och vänner till paret Henkow/Brenton så handlar det uteslutande om välutbildade "svala" människor som är måna om hur de framstår offentligt. Välsminkade bilder på människor som är sådär "svala" och behärskade som övre medelklassen ofta är utåt.
Nu tillhör jag dock själv övre medelklass/överklass och bland mina släktingar och vänner finner jag inte alls denna ytlighet: många är framgångsrika forskare, företagsledare, finansmän, intellektuella och kulturpersonligheter. De är oftast generösa med sig själva, kärvänliga och vänfasta och vissa är trots sin status rent av bohemiska. Så långt ifrån #arbetsskyggs beskrivning man kan komma.
Citat:
Det är inga fyllebilder, tatueringar, hårdrocksband eller idrottslag med i miljöerna runt dem. Tvärtom.
Det är det inte heller bland mina vänner. Smakfulla, festliga vin- och drinkbilder, glatt skålande med glimten i ögat osv kan dock förkomma.

Men vad jag förstått, apropå idrottslag, tränade visst OH ett fotbollslag med småflickor. Vad det nu kan innebära ...
Citera
2018-01-17, 01:28
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla

Kan mycket väl tänka mig att kvinnan i huset var svartsjuk, mannen stressad ev av att kvinnan sagt "Om du gör si el så tar jag med mig barnen i graven, och du får aldrig träffa oss igen" Mannen är förtvivlad och ledsen, de vet detta på hans arbete.
Något händer vid jul/nyår, mannen åker hemifrån, orkar inte lyssna. Barnen är hemma , de är kroniskt trötta efter alla bråk och hot.
En kollega vet vad mannen värdesätter högst... Barnen såklart. När mannen varit ut för att andas, efter ytterligare bråk, begår kvinnan det som hände som inte fick hända och mannen bryter ihop och hänger sig.
Dessvärre får han skulden här inne, för att han hängt sig. DET tror jag ligger närmast. En total familjetradgedi som sagt. Mina tankar, lite erfarenhet och en bild som etsat sig fart i mitt huvud.
Citera
2018-01-17, 01:32
Medlem
Är Hannah och Oscar genetisk obesläktade? (Jag tycker de är väldigt lika i sina drag och uttryck.)

Var det ngt speciellt som orsakade flytten till Skåne? Ngn oros-situation?

Var Anges och Moa de enda barnen?

Är det omöjligt att ngn av flickorna orsakat ngn-s död?
Citera
2018-01-17, 01:47
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Vadårå? Cancern kanske kom tillbaka, med dödligt utgång. Samtidigt som den yngre dottern fick samma diagnos som den äldre (nåt ärftligt, i hjärnan) för ca 6 månader sen vid samma tidpunkt som pappan började gå ner i arbetstid.

Lösa spekulationer...

Det var en kollega tror jag, här i tråden 🤔 som uttalade sig att hon trodde inte/hade inte hört något om att hon hade någon cancer nu.
Senast redigerad av meii 2018-01-17 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in