2018-01-17, 09:26
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenSynvilla
Keep it simple. Det är vad jag tror. Pappan fick en knäpp och dödade alla och sedan sig själv. Jag tror inte det var planerat under en längre tid utan tvärtom. Hur gick han tillväga? Eter är ett sätt men jag tror mer på lugnande eller sömntabletter. När familjen ligger och sover i sina respektive sängar går han runt och hugger ihjäl dem med en kniv.

Varför? Jag tror han bara fick nog. Vid årsskiftet är det vanligt att både titta bakåt och framåt i livet, vad var dåligt och vad kan bli bättre? Han insåg att det inte skulle bli bättre. En sjuk familj som bara kräver mer och mer tid och han känner sig maktlös, trött och kvävd? Han orkar inte mer, han vill inte mer.

Han gick händelserna i förväg och såg sina döttrar sovandes genom livet. En dyster framtid utan vare sig utbildning eller arbete som verkade vara viktigt i hans liv. Ingen familjebildning för döttrarna, inga barnbarn, för vem vill gifta sig och bilda familj med en sömntuta?

Han ville bara ha en familj och normala barn som alla andra. Han såg bara svart.

Sorglig, ruggig och så onödig historia det här. Mina tankar går till anhöriga.
Om det är på det sättet, då är det mer ett hedersmord. Då kan han inte ha älskat barnen speciellt mycket, barnen har rätt till ett helt eget liv oberoende av hans önskningar om hur han vill ha det.
Citera
2018-01-17, 09:32
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vad vet du vad föräldrarna gjort eller inte gjort? Du kommer med påståenden utan belägg dessutom har du mage att skuldbelägga morföräldrarna, fy fan vad lågt

Det vi VET är att dom är döda allihop. Spekulation är ju ofta ett sätt att försöka förstå. Än så länge är det ju mer eller mindre obegripligt hur och varför man tar livet av sina barn och sig själv. Kanske finns nån superbra orsak till alltihopa men än så länge har det ju inte framgått, men även om det skulle finnas nån är det ju ändå ofattbart.
Citera
2018-01-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ursäkta om jag missat inlägget, men jag undrar om användaren "scheele" - som igår på kvällen vid 21-22 meddelade att hen fick mer detaljerad info i ett pm - postat något inlägg med ny info? Har fösökt kolla genom tråden men inte hittat något.
Det blir inget mer, jag tog bort det nya jag skrev, jag lämnar denna tråd nu. Så djävla oförskämt och otacksamt att skriva nåt här, jag skrev en sammanfattning av det jag hört och många bekräftat i pm. Men det togs inte väl emot kan man lindrigt säga.
Citera
2018-01-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vad vet du vad föräldrarna gjort eller inte gjort? Du kommer med påståenden utan belägg dessutom har du mage att skuldbelägga morföräldrarna, fy fan vad lågt

Läs ordentligt: jag "skuldbelägger" så fall föräldrarna för att ha isolerat sina barn från sina mor- och farföräldrar!
Nej, ingen vet vad föräldrarna gjort.
Citera
2018-01-17, 09:42
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det blir inget mer, jag tog bort det nya jag skrev, jag lämnar denna tråd nu. Så djävla oförskämt och otacksamt att skriva nåt här, jag skrev en sammanfattning av det jag hört och många bekräftat i pm. Men det togs inte väl emot kan man lindrigt säga.

Men nej! Du är ju den enda med tillförlitlig info!!
Citera
2018-01-17, 09:43
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Det vi VET är att dom är döda allihop. Spekulation är ju ofta ett sätt att försöka förstå. Än så länge är det ju mer eller mindre obegripligt hur och varför man tar livet av sina barn och sig själv. Kanske finns nån superbra orsak till alltihopa men än så länge har det ju inte framgått, men även om det skulle finnas nån är det ju ändå ofattbart.

Håller med, ingen normal människa tar livet av sina barn.
(Om barnen hade Cronique fatigue så är den ej dödlig, det kan ta upp till 7 år att tillfriskna.
Känner tre personer som råkat ut för den sjukdomen, alla är ok idag.)
Citera
2018-01-17, 09:43
Medlem
TheLastKnights avatar
Är det bara jag som är intresserad utav dotterns Instagram? Hon har ju laddat upp en del bilder samt att hon har följare, hade varit intressant att se bilderna, man kanske kunde få en inblick i hur hon hade det om dagarna..
Citera
2018-01-17, 09:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14

Du har helt rätt. Detta har djupt berört oerhört många människor och vi vill, kanske t o m behöver förstå varför det blev så här fruktansvärt tragiskt. Men det känns så fel att skuldbelägga övriga delar av familjen.
Citera
2018-01-17, 09:46
Medlem
Citat:
Tråden har blivit vidrig. Några regerar här och accepterar inte att andra tar plats.
Lämnar också tråden. Fy fan.
Citera
2018-01-17, 09:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Det är Flashback i sin sämsta skepnad tyvärr men du får ett stort tack från mig i alla fall, tack för att du försökte dela med dig av vad du fått veta.

En oerhörd tragedi är det och alla svar kommer vi inte att få tyvärr men man kan ju hoppas att de värsta "roksfanatikerna" lugnar ner sig med sina vidriga anklagelser.

Vi får se vad som kommer från polisen i slutet av veckan, ordvalet "gärningsmänniska" tyder på att det finns någon form av bevekelsgrund bakom gärningen enligt min åsikt.
Citera
2018-01-17, 09:53
Medlem
Även om det är ovanligt i Sverige, verkar utökade självmord, ske då och då i världen.
Föräldern eller föräldrarna gjorde antagligen det de uppfattade som bäst för deras familj där och då.
Eller också var det psykisk sjukdom bakom. Vi lär aldrig få veta.
Må familjen vila i frid.
Senast redigerad av Vastmanlanning 2018-01-17 kl. 09:55.
Citera
2018-01-17, 09:54
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Börjar det bli jobbigt nu, när någon råkar kunna mer än du? Nu är det så att jag har barn. Det hade överhuvudtaget inte varit svårt att byta ut "huvudvärkstabletten" mot något betydligt värre. Självfallet otänkbart för en normal förälder att göra något sådant, men själva "administreringen" är inga problem. Barn litar på sina föräldrar. "Oj du fick fel tablett, här ta den här istället". Skrämmande tanke.

När det gäller exemplet med Fentanyl så är det bara att klippa några plåster i småbitar och göra lite kokosbollar. Det är överhuvudtaget inget problem att "administrera" detta.

Citat:
Återigen så ligger din läsförståelse på en nivå jag har svårt att hantera.

Det är inte drogernas potens jag har pratat om, det är huruvida det går att administrera dessa utan att flickorna måste ha fattat. Flera ggr påpekar jag för dig att du måste skilja på filicid och suicid, efter ett tag så faller poletten ner för dig och då försöker du få det att låta som att du hade kolla på att dessa skiljer sig åt med avseende på hur ofta det finns efterlämnade brev. Jag pallar inte med dig, det är en oändlig massa korrespondens bara för att du ska ta till dig lite text. Tryck på Siri nästa gång, så får du mina svar:
https://www.youtube.com/watch?v=uIMZY067tQg
Det är busenkelt att döda nån med starka droger. Bara köpa hem en flaska rc-fentanyl, det är som en nässpray och en utan tolerans dör på 5-6 sprut, så vill man vara säker så är det bara ta typ en halv flaska per person så kommer de inte vakna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in