2018-01-17, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Bilden på äldsta dottern..
Har hon inte väldigt lite hår?
Och pappan har inget hår? Rakar han sig så eller är det någon sjukdom?

Ja alltså när man börjar analysera bilden på Ag*es så ser hon rätt blek ut, mörk under ögonen. ''Tunna'' håret kan ju bero på att hon har resten av håret uppsatt. Hon led ju troligtvis utav kronisk trötthet och därav hennes trötta utseende.
Senast redigerad av Pr4nkst4r 2018-01-17 kl. 07:14.
Citera
2018-01-17, 07:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst fanns det en pool. Ingen stor men dock en pool. I ett hörn i trädgården.

EDIT: Nej, ingen har information varför detta skett. Inte ens anhöriga. OM nån vetat så är det väl ganska självklart att de försökt hindra. Och OM de vet, så är det också självklart att de inte berättar vare sig här eller till media. Polisen har nu en ganska klar bild om vad som skett och varför. Men de kommer inte berätta för oss den närmaste tiden förrän de sytt ihop säcken. Så spekulationerna får väl fortsätta antar jag.
Själv tror jag att jag släpper kommentarstråden nu.

Ja, eller hur?
Citera
2018-01-17, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Är mentalpatienterna på avdelning 9 verkligen sanningens förmedlare nu då? Kollade nyheterna men polisen har inte gått ut med att "avd9- ALLT STÄMMER".

Man orkar ju inte hålla sig uppdaterad hela dagen kring momsens förkämpar.

Med tanke på vad alla skriver här inne, så förstår jag mycket väl att man inte kan lita på någonting.
Folk här inne kastar ju verkligen ur sig precis vad som helst.
Du själv har ju laddat på med ett par fantastiska teorier... ha ha ha !!
Du behöver verkligen inte tro på vad just jag skriver, vilket du heller inte gör.
Kör på med din egen teori... det blir nog bra skall du se.
Du är välkommen hit till avdelning 9.....
Du passar in perfekt, bland alla andra fåglar, som lommar omkring här.
Citera
2018-01-17, 07:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Nope, modern och fadern gjorde detta i samförstånd. De hjälptes åt, pappan har dött sist och hjälpt sin hustru, de har varit samförstånd.

Vi kan släppa genusanalysen i detta, även om jag är säker på att Nina Rung kan elaborera på utan att för den skull komma närmare sanningen.

Förresten, diskuterar ni fortfarande om det var julpyntat, eller har ni passerat den barriären?

Tack för information som du delgett oss i tråden. De ger iaf mig en ganska god förklaring till det ofattbara. Håller med att i detta fall är det en familjetragedi.

Blir nästan rädd när man läser vissa (många teorier) Hur lyckas man vända på vad som sagts eller skrivits till precis vad som helst. Läser man tråden med "nyktra" ögon så har en hel del framkommit men vissa är övertygade om att det måste vara värre än så. Precis som denna händelse inte är tragisk nog utan den skall göras ännu mer grotesk med snaskiga personligheter och detaljer.
Citera
2018-01-17, 07:36
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Jag kom att tänka på de värmefläktar som hänger utanför de flesta villor och som blåser tempererad luft in i husen. Kan nån utomstående ha utnyttjat fläkten i det aktuella fallet för att spruta in ett luftburet gift in i huset som var bortvädrat sen flera dar när polisen gjorde inbrytning?
Nej, helt enkelt för att de inte fläktar in luft. Det är värmepumpar som värmer upp luften inne i husen på samma sätt som kylskåp pumpar ut värme ur skåpet. Man har luftflöden på båda sidorna väggen, men det flödet går aldrig genom väggen, det bara värmer, respektive kyler av köldmediet (som pumpas i ett slutet system runt genom väggen).
Citera
2018-01-17, 07:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nå, man släpar inte en unge med tydliga symptom på en sjukdom även om man inte vet vad det är. Och om nu läkarna via provsvar fått veta att detta är något som de inte riktigt kan diagnostisera, men att flickorna har ett så pass allvarligt handikapp att de inte klarar vanlig skolgång, så kan jag tycka att hemundervisning är en ok åtgärd.

Precis vad jag började skriva till moosky, orkade bara inte slutföra det☺️

Skolans plikt är att ge alla elever undervisning. Man kan ju inte vänta i åratal på att få en exakt diagnos om man har andra läkarutlåtanden och förstår att utan hemundervisning skulle barnen inte fått någon undervisning alls, från skolan.
Citera
2018-01-17, 07:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Användaren skrev dock "(som ej är länkade i tråden - ännu)" vilket provocerar en del. Ungefär som när folk får PM men inte vidarebefordrar, eller när folk påstår att de hittat bilder men inte länkar.

Varför förstår jag dock inte. Det är väl för fan bara att länka.

Det kallas narcissism. De vill verka viktiga och få uppmärksamhet, flertalet iaf.
Citera
2018-01-17, 07:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Enligt Hasse Aro på krimkvarten på TV4 för någon minut sedan -han har pratat med polisen som säger att de kommer släppa mer info mot slutet av veckan.
Citera
2018-01-17, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrozieMandozie
En bekants bekant till mig har hittat en bild på mamman, fast den är gammal, från typ 90-talet.

Fram med den.
Citera
2018-01-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Fram med den.

fick ett PM m en bild, vet dock inte om den är bekräftad? Men fattar ej varför folk inte verkar vilja att den ska komma ut här i tråden?
Citera
2018-01-17, 07:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disdat
Jag vet att hon har haft cancer och tillfrisknat, det var flera år sedan. Ganska säker på att det var bröstcancer. Nog ganska allmänt könt, jag vet att hon la om kosten och levde väldigt hälsosamt efter för att minimera risk för återfall.
Jag har inte hört något om att hon skulle vara sjuk igen. Det betyder iofs ingenting, vi stod inte varann nära och det är kanske inget man delar med sig av vitt och brett.
Tack för att du delar med dig. Jag nämnde tidigare det du säger i ett föregående inlägg, de som har ingående information sörjer och orkar inte skriva på FB eller nätet.

Jag tänker att kanske fick mamman, och familjen, beskedet att hennes cancer återvänt i nära anslutning till Julhelgen? Den informationen kan ju ha kommit nyligen.
Citera
2018-01-17, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för information som du delgett oss i tråden. De ger iaf mig en ganska god förklaring till det ofattbara. Håller med att i detta fall är det en familjetragedi.

Blir nästan rädd när man läser vissa (många teorier) Hur lyckas man vända på vad som sagts eller skrivits till precis vad som helst. Läser man tråden med "nyktra" ögon så har en hel del framkommit men vissa är övertygade om att det måste vara värre än så. Precis som denna händelse inte är tragisk nog utan den skall göras ännu mer grotesk med snaskiga personligheter och detaljer.

Håller med. Exakt vad som hände i huset kommer man nog aldrig att få veta men i mina ögon känns bakgrunden ganska klarlagd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in