2018-01-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Alltså jag får inte detta att få ihop, personen som har Facebook sidan heter W * * * * * m i efternamn, varför skulle hon vara släkt med familjen alls, det kanske är hennes egen dotter som är med i filmen och heter A * * * s 🤔

Hon länkar till en person under klippet, den M som är med i det. Den länken går till den döda flickans kusin.

Som föregående har sagt så kan det också vara en dotter till M, och därmed en bisarr slump. Men faktum kvarstår att en av personerna är hennes kusin.
Citera
2018-01-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Många teorier och diagnoser är det, precis som om det på något sätt skulle förminska allvaret i mördarens handlingar, som en förklaring eller ett rättfärdigande till att mörda barn.

Ingen som har tänkt tanken att;
Pappa dödade bara för att han var trött på sitt sketna liv och han orkade inte hålla skenet uppe längre

Jag har mycket svårt att tro att båda barnen själva ville dö, tror inte att de ens blev tillfrågade.

Tror knappast på att mamman var döende eller i slutskedet av sitt liv

Jag tror att pappa planerat och genomfört detta ensam.

Om det hade varit ett gemensamt beslut så har jag mycket svårt att tro att man skulle välja att dö ensam i sin säng. Systrarna har levt tillsammans ganska enskilt, utan jämnårigs sällskap i hemmet
och delat samma smärta, sjukdom mm. Dessa töser hade säker valt att somna in tillsammans - nära varandra. Bara vad jag tror.
Barnen har garanterat inte fått information om att de kommer att dö i sin sängar och att de inte kommer att vakna mer efter att de somnat den sista kvällen.

Vad eventuellt mamma och pappa bestämt i samråd är hur och när barnen ska dö.
Fega jävla satar/sate är det och ingenting annat, det är inte ett dugg synd om dom, ty detta är gjort av ten egoism och ingenting annat.
De enda det är synd om i sammanhanget är barnen och efterlevande familj, vänner.

Håller med till fullo. Förmodligen ville eller skulle inte heller mamman dö. Riktigt fruktansvärt att ge sig på den egna familjen i sömnen.

Tror inte någon mår bättre av att se film på barnen, eller bilder. Det är nog dags att sluta kartlägga hela släkten i jakt på ansikten. Alla barn är fina, det var även de här barnen.
Citera
2018-01-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Inte ett ord om detta på veckans brott

Nä, för att de inte söker någon GM och det skulle vara oerhört smaklöst om GW satt och gissade varför nån mördar sin familj.
Citera
2018-01-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Inte konstigt då den information som finns inte tyder på en extern gärningsman. L GW P har väl lite respekt att inte sitta och spekulera hej vilt som vi på FB gör.

Programmet heter Veckans Brott. Menar du att det inte har begåtts något brott i det här fallet?
Citera
2018-01-16, 22:18
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Se inlägget jag skrev lite innan. Jag vill påstå att det är troligt, men inte hundraprocentigt, att det är A på klippet. Det kan ju vara en annan A som är kompis med kusinen.

Det vi kan säga hundraprocentigt är att det är den döda flickans kusin och en flicka som heter A som är med på det länkade FB-klippet. Tragiskt hursomhelst.... men hon ser ju inte ut att vara helt utslagen där och då, och det är ju bara några månader sedan.

Det mest troliga är väl att det är väninnornas döttrar på filmen, ena är dotter till hon som lagt ut filmen och den andra är L*sas dotter. Varför skulle man lägga upp andras barn på Facebook
Citera
2018-01-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
En teori, som säkert har tagits upp, är att döttrarna varit under utredning en lång period där det för äldsta dottern lutat åt ME. Det kan ju vara så att när yngsta också drabbas så börjar man utreda genetiskt och de får nyligen beskedet att båda barnen lider av en svår genetisk degenerativ sjukdom med förmodad kort överlevnadstid och förmodat svårt lidande. Skulle moderns, enligt rykten, recidiverande bröstcancer innebära att även hennes sjukdom är av palliativ art skulle det kunna vara vad som puttar dem över kanten. Se hela familjen tyna bort och han är ensam kvar eller välja att avsluta det ihop...

Någon skrev ju i ett 'brev' till pappan med formulering att han inte 'förtjänade den senaste tiden'. Det tycker jag indikerar att något mer allvarligt har hänt. En sådan formulering går utanför att ha två barn med diffusa symtom som ändå klarar skola ganska bra osv. Något har hänt. Antigen, som jag spekulerar i ovan, att barnen fått allvarliga diagnoser, att mamman har fått recidiv av cancer eller båda.
Det kan vara något så enkelt som att personen kände till allt han gått igenom. Det behöver man inte överanalysera.
Citera
2018-01-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Programmet heter Veckans Brott. Menar du att det inte har begåtts något brott i det här fallet?

Självklart, någon av de som hittades i huset är GM. Men det är bara en vecka sen kropparna hittades och det finns anhöriga och ingen GM behövs efterlysas. Det vore väldigt okänsligt att diskutera det på bästa sändningstid. Vet inte ens VAD de skulle diskutera.
Citera
2018-01-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Tänker också att barn inte är kapabla att ta såna beslut.. Barn som skulle uttala såna tankar tänker jag att föräldrarna fångar upp och ger/söker den hjälp dom behöver.. Inte hoppar på tåget och medverkar.. Föräldrar är skyldiga att skydda sina barn, garant ansvar om sina barn.. Tror inte att barnen haft en önskan om att dö.. Verkligen så tragiskt att dom som funnits nära har sett men inte förstått... Tragiskt även för dom nu i efterhand..

Verkligen, så hemskt! Att tänka, vad kunde vi/jag gjort.

Vill inte ens resonera i diagnose/sjukdomar när det inte finns unnderlag för det, idag! Mer en det som har sagts av kollegor bla.

Tjejernas tillstånd kan grunda sig på mycket, ex O's tillstånd han var i dag och antagligen flera år bakåt. Ev H's hälsatillsånd efter cancern. Kan grunda sig på så mycket..
Citera
2018-01-16, 22:22
Medlem
Citat:
Det mest troliga är väl att det är väninnornas döttrar på filmen, ena är dotter till hon som lagt ut filmen och den andra är L*sas dotter. Varför skulle man lägga upp andras barn på Facebook

Det är möjligt, det är därför det enda jag säger är "bevisat" är att det är Agnes kusin som en är en av tjejerna. Vad som däremot är märkligt att det inte finns någon A med kvinnan som lade upp klippets efternamn på FB. Mycket ovanligt för tjejer i 15-årsåldern. Men visst, det är en möjlighet.

Jag anser att grävandet är försvarligt om det skulle visa sig att det faktiskt är OH:s dotter på klippet, då det säger väldigt mycket. Men visst, det är riktigt tragiskt och kanske borde man lägga locket på.
Citera
2018-01-16, 22:25
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det är möjligt, det är därför det enda jag säger är "bevisat" är att det är Agnes kusin som en är en av tjejerna. Vad som däremot är märkligt att det inte finns någon A med kvinnan som lade upp klippets efternamn på FB. Mycket ovanligt för tjejer i 15-årsåldern. Men visst, det är en möjlighet.

Jag anser att grävandet är försvarligt om det skulle visa sig att det faktiskt är OH:s dotter på klippet, då det säger väldigt mycket. Men visst, det är riktigt tragiskt och kanske borde man lägga locket på.

Vad menar du med:

Då det säger väldigt mycket
Citera
2018-01-16, 22:26
Medlem
Citat:
Förstår inte alls hur hon har hamnat i denna tråden alls, jo för att O: s syster är Facebook vän med personen som lagt ut videon på Facebook, så långsökt

kvinnan som lagt ut filmen är vän eller släkt med OH syrra LH och filmen är på den ena tjejen som ÄR kusin med agnes...
Citera
2018-01-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Jag tror att Agnes i filmen är Marias dotter, varför skulle hon lägga upp den filmen på två andras barn?

OT men en av kusinerna bor ju i Växjö från sina föräldrar (folkbokförd hos föräldrarna) och kanske då bor hos denna person som är vän på FB med hela Lisas familj.
De kristna citaten på väggarna är också "förklarade" i o m denna familj. Engagerade i en kyrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in