2018-01-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
I någon tidning stod det kan planlagt det. I www.bt.dk stod det att åklagarsidan ansåg att det var planlagt. Jag tror att Åklagarsidan kommer att försöka bevisa att det var planerat.
Sex i egentlig mening finns det inget som tyder på. Sexualsadistiskt "sex" däremot.

Visst kan vi kalla övergrepp och våldtäkter för vad det är, det är inte ”sex” det handlar om.
Citera
2018-01-16, 16:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker som du. Om man styckar en kropp har man också ha mördat personen, för varför styckar man den annars? Men sen ska det föras i bevis.

Likt Linda Chen-fallet så säger jag samma sak om Catrin da Costa-mordet. Är det 100% klart att läkarna styckade CdC så måste de också ha dödat henne. Hur kulle det annars gått till? Man hittar inte bara en död person i en buske och får för sig att ta in den och stycka den på sin arbetsplats i närheten.

Men just CdC-fallet är väldigt känsligt, verkar det som.

Just i det fallet vet vi till och med att de var anatomiskt intresserade och gillade att obducera och dissekera, så visst skulle man kunna tänka sig att de tog chansen att "dissekera av hjärtans lust", utan att behöva följa protokollet som de måste göra i sitt arbete. Obs: jag är inte alls insatt i det fallet, ville bara flika in att det visst kan vara så. Jag har även läst om människor som har stulit lik på bårhus, för att de velat leka läkarstudenter (när de inte kommit in på utbildningen). Sådant händer, det finns folk till allt!
Citera
2018-01-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kunde ju inte rättsläkarna se. Efter obduktionen kom ju utlåtandet att sticken hade skett omkring dödstidpunkten. Så hur kan åklagaren vara så säker nu, på att det var före? Det måste ju vara bara hans förmodan.

Det är så vitt jag förstår enligt rättsmedicinarnas utlåtande. Det utlåtande du hänvisar gjordes väldigt tidigt och endast utifrån en kroppsdel samt med hänsyn till de efterlevande.

Enligt dansk media jag tittat på är det helt klart att alla sticken utförts medan Kim levde. Åklagaren är helt klar på den punkten.

Reporter från svensk TV ställde en direkt om Kim Wall levde vid dessa 14+ hugg/stick. Svaret var JA.

Ren tortyr! Mao.

Den mannen skall mer ut på fri fot!!! Han skall förvaras livet ut instängd.
Senast redigerad av Remark 2018-01-16 kl. 16:26.
Citera
2018-01-16, 16:27
Medlem
Citat:
Jag läste naturligtvis på originalspråket, jag läser aldrig översättningar. Och det stod så här:

https://www.fyens.dk/indland/Kim-Wall-blev-stukket-14-gange-i-underlivet/artikel/3190852

Jakob Buch-Jepsen fortalte tirsdag i retten, at der er konstateret adskillige knivstik i Kim Walls skridt og i brystet. Der er blevet fundet 14 stik i underlivet.

Disse er påført "omkring dødens indtræden eller kort tid efter". Det kan ikke konkretiseres nærmere."

Jag kan översätta för dig själv så blir det inga fel:

"Jakob Buch-Jepsen berättade i rätten på tisdagen, att det har konstaterats åtskilliga knivstick i Kim Walls skrev och i bröstet. Man fann 14 stick i underlivet.

Dessa har tillkommit "omkring dödens inträde eller kort därefter". Detta kan inte konkretiseras närmare.

Men nu, flera månader senare, så kan man plötsligt det..?
Det är från den 3/10. Jag tror nog polisen har bevis. Vi får hua oss till rättegången.
Men som GW sa-"Varför skulle han tortera henne efter döden? Det stämmer inte med skadebilden." Jag tycker också att det är svårt att tro att PM har gjort det här. Åtminstone har jag trott att han var allvarligt psykiskt sjuk under brottet. Men nu är alla undersökningar av hans mentala hälsa samt brottsundersökning,rättsmedicinsk undersökning klara. Då får du försöka att tänka om Merwinna.
Det finns ingen som har intresse av att konspirera mot PM och förfalska bevis osv. Vem och varför?
Citera
2018-01-16, 16:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är så vitt jag förstår enligt rättsmedicinarnas utlåtande. Det utlåtande du hänvisar gjordes väldigt tidigt och endast utifrån en kroppsdel samt med hänsyn till de efterlevande.

Enligt dansk media jag tittat på är det helt klart att alla sticken utförts medan Kim levde. Åklagaren är helt klar på den punkten.

Reporter från svensk TV ställde en direkt om Kim Wall levde vid dessa 14+ hugg/stick. Svaret var JA.

Ren tortyr! Mao.

Den mannen skall mer ut på fri fot!!! Han skall förvaras livet.

Den relevanta kroppsdelen. De ser ju knappast i foten om K var vid liv när hon höggs i slidan... Det var efter obduktionen, så det spelar ingen roll om det var "väldigt tidigt" eller inte. Obduktionen var klar, resultaten framlagda, då kan det inte hända något mer på den fronten. Om man inte tar in en ny obducent förstås, för att man vill ha ett annat svar. Och självklart ljuger inte åklagare och poliser rakt ut för att skydda de anhöriga! I så fall skulle de väl lika gärna ha kunnat göra det nu... OCH vid rättegången...
Citera
2018-01-16, 16:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är från den 3/10. Jag tror nog polisen har bevis. Vi får hua oss till rättegången.
Men som GW sa-"Varför skulle han tortera henne efter döden? Det stämmer inte med skadebilden." Jag tycker också att det är svårt att tro att PM har gjort det här. Åtminstone har jag trott att han var allvarligt psykiskt sjuk under brottet. Men nu är alla undersökningar av hans mentala hälsa samt brottsundersökning,rättsmedicinsk undersökning klara. Då får du försöka att tänka om Merwinna.
Det finns ingen som har intresse av att konspirera mot PM och förfalska bevis osv. Vem och varför?

Ja, det var efter obduktionen. Resultaten ändrar sig inte för att det går två eller tre månader till efter den... OM man inte hyrt in en ny obducent.

Detta med skadebilden vill jag i så fall höra mer om. Det kan vara så att M passade på att hugga en redan död (av andra orsaker) kvinna i underlivet, för att detta var något han sett på film. Det är inte så bra att det finns sådana filmer, som lättpåverkade individer kan ta intryck av.

Tja, många verkar ju ha fattat agg till M. Det känns som att han inte kommer att få en rättvis rättegång...
Citera
2018-01-16, 16:30
Medlem
Citat:
Någon som kallar sig "Teleslinga". Personen har uppfunnit det fritt, och det är väldigt olämpligt att göra så och lägga ut som fakta.
Spelar inte så stor roll. Ubåten är konfiskerad och ingen vill se den igen. Tror inte PMs anhöriga vill och inte KiMs anhöriga vill. Inte någon vill se den hemska tingesten som påminner om det här avskyvärda brottet. Vill du?
Citera
2018-01-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ja, det var efter obduktionen. Resultaten ändrar sig inte för att det går två eller tre månader till efter den... OM man inte hyrt in en ny obducent.

Tja, många verkar ju ha fattat agg till M. Det känns som att han inte kommer att få en rättvis rättegång...
Men Merwinna.De har jobbat med detta sedan augusti! Om det var något skumt så hade de väl inte tvekat om dödsorsak? Då kunde de hittat på något riktigt ruggig dödsorsak isåfall att anklaga honom för bara för att de "fattat agg" till PM. Men det har de väl inte gjort?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-16 kl. 16:52.
Citera
2018-01-16, 16:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Spelar inte så stor roll. Ubåten är konfiskerad och ingen vill se den igen. Tror inte PMs anhöriga vill och inte KiMs anhöriga vill. Inte någon vill se den hemska tingesten som påminner om det här avskyvärda brottet. Vill du?

De anhöriga behöver ju inte se den. Ja, jag tycker att det hade varit intressant att se den, jag planerade faktiskt att göra det när jag ändå ska till Köpenhamn i sommar. Men då kanske det är för sent. Sedan upprepar jag, att jag också tror att det är bäst att den inte sjösätts mer p.g.a. att den är så sjöosäker. Men då ska DET vara orsaken till konfiskeringen, och inte något hämndbegär mot M.

Jag vet en som kommer att vara glad i alla fall: tysken! Han retar ihjäl sig på att det står i tidningarna att M:s ubåt är den största hemmabyggda ubåten i världen, för han (tysken) menar att det är hans ubåt (E.) som är det. Han har skrivit om det flera gånger!
Citera
2018-01-16, 16:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nåja, än är det inte slut. Åklagaren måste bevisa sina anklagelser också, bortom allt rimligt tvivel! Och efterom det kommer att bli ett jurymål, så har M stora möjlighet att tala direkt till dem och charma dem! Särskilt om det sitter kvinnor där också, och det lär det ju göra.

Ja, Tänk, lite, tänk!
.

Jesus Maria ge mig styrka...ibland kan man knappt tror vad man läser.
Du är nog som tur är en av de ytterst få som fortfarande är på PMs sida.

"...M stora möjlighet att tala direkt till dem och charma dem! Särskilt om det sitter kvinnor där också, och det lär det ju göra.

Antingen är du bara otroligt naiv eller så är du faktiskt inte riktigt frisk?
Citera
2018-01-16, 16:40
Medlem
Advokaten Mette Grith Stage uttalar sig i BT:https://www.bt.dk/krimi/advokat-anklageskrift-mod-peter-madsen-skyder-over-maalet

»Umiddelbart tror jeg anklagemyndigheden skyder over målet ved at forlange en livstidsdom. Sædvanligvis får man kun livshvis man har mere end ét drab på samvittigheden,« siger hun.

»Umiddelbart vil jeg vurdere, at det her nok nærmere ligger på niveauet 14 til 16 år, men det er min personlige opfattel

»Hvis man er oppe i et meget højt strafniveau, er det normalvis ikke nødvendigt med forvaring,« siger hun

»Der er nok ikke nogen tvivl om, at det er en stor opgave, som forsvareren er kommet på. Når man som jeg kun kender sage
Citera
2018-01-16, 16:40
Medlem
Citat:
Den relevanta kroppsdelen. De ser ju knappast i foten om K var vid liv när hon höggs i slidan... Det var efter obduktionen, så det spelar ingen roll om det var "väldigt tidigt" eller inte. Obduktionen var klar, resultaten framlagda, då kan det inte hända något mer på den fronten. Om man inte tar in en ny obducent förstås, för att man vill ha ett annat svar. Och självklart ljuger inte åklagare och poliser rakt ut för att skydda de anhöriga! I så fall skulle de väl lika gärna ha kunnat göra det nu... OCH vid rättegången...

Man svävade på svaret ..... Uttrycket då var väl "omkring" döden. Men åklagarna började ganska direkt att ställa frågor till PM om hans sexualvanor/böjelser och de sex-, vålds-, mord och tortyrfilmer man funnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in