2018-01-14, 17:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Spännande.

Auba avstängd av disciplinära skäl av BVB själva, IGEN. Idag möter man Dortmund och Isak var verkligen vass på träningsmatcherna.

Tror han har större chans än någonsin tidigare att få starta idag. När man kört Schurrle/Puli/Yarmo som 9or har de vart riktigt sunkiga. Kan va värt att ge Isak första halvleken idag, då man möter Wolfsburg med. Sen byta i 2a om han inte känns redo-.

BVB: Bürki, Sancho, Yarmolenko, Götze, Isak, Toljan, Kagawa, Sokratis, Piszczek, Weigl, Toprak #bvbwob

ISAK STARTAR LETS GO.

Sancho startar dessutom. Riktigt kul match. Förövrigt har Kagawa vart ren fotbollsporr på sistone och linkar bra med Isak.
Såg det nyss och skrev ett par rader i matchtråden. Kul, den här matchen kommer t o m jag hålla mest på BVB. Wolfsburg är fan i mig en ännu värre klubb, speciellt nu när Gomez är tillbaka i VfB.

Men vad är det med Aubameyang? Är väl tredje gången denna säsong han stängs av av klubben ?
Citera
2018-01-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Såg det nyss och skrev ett par rader i matchtråden. Kul, den här matchen kommer t o m jag hålla mest på BVB. Wolfsburg är fan i mig en ännu värre klubb, speciellt nu när Gomez är tillbaka i VfB.

Men vad är det med Aubameyang? Är väl tredje gången denna säsong han stängs av av klubben ?

Hahaha din jävel! HEJA BVB

Jaa Auba verkar skit skum. För han går från att vilja lämna, till att vilja stanna, till att bara vara lat.

Han var avstängd för samma i höstas sen 1 gång förra säsongen med så idag blir 3e.

Jag kommer över till matchtråden Riktigt riktigt taggad. Kagawa & Yarmo i sina riktiga positioner samt Götze. Utöver det Sancho och Isak (Pulisic blev sjuk under träningslägret där 8-10 från bvb blev magsjuka, kan vara det än)
Citera
2018-01-14, 20:19
Medlem
motvalls avatar
Isak gjorde en fullt godkänt match, man får tänka på att det var debuten och att han är väldigt ung. Synd att han inte fick sätta ett mål, var ju nära flera gånger och inte bara vid stolpträffen.

Annars var det påtagligt hur deras spel försämrades då Götze gick ut. Dortmund tappade farten i uppspelen så VfL fick mycket lättare att försvara sig. Ineffektivitet vi såg idag har man ju sett många gånger tidigare denna säsong, så enkelt för en ny tränare att ändra sådant är det inte.
Citera
2018-01-14, 20:23
Medlem
Citat:
Isak gjorde en fullt godkänt match, man får tänka på att det var debuten och att han är väldigt ung. Synd att han inte fick sätta ett mål, var ju nära flera gånger och inte bara vid stolpträffen.

Annars var det påtagligt hur deras spel försämrades då Götze gick ut. Dortmund tappade farten i uppspelen så VfL fick mycket lättare att försvara sig. Ineffektivitet vi såg idag har man ju sett många gånger tidigare denna säsong, så enkelt för en ny tränare att ändra sådant är det inte.

Absolut. BVB fans överallt är väldigt nöjda med hans och sanchos insatts och Yarmo får mycket skit för att han inte spelade Isak i bra runs och istället sköt bollen åt helvete eller liknande.

Generellt är det bara Kagawa som är bra att spotta runs i BVB vilket svider då Isak skiner där.

Isak blev t.o.m fly förbannad på Yarmo själv och skällde rejält några gånger haha.

Riktigt spännande lirare i Sancho med. Kul duo .
Citera
2018-01-14, 21:23
Medlem
Germanofils avatar
Såg inte matchen men glädjs såklart över Hannovers vändning mot Mainz. Füllkrug matchvinnare med sitt hattrick. Inte första gången han får avgöra en match för H96, synd bara att han är så ojämn.

Noterar att Köln kommit igång nu. I nästa omgång möter man Hamburg. Vinst där så skiljer det bara tre poäng mellan lagen och med stor sannolikhet bara fyra upp till Werder. (Bremen möter Bayern i kommande omgång).
Citera
2018-01-15, 06:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Isak får godkänt (3) av dom tyska medierna medan Jarmolenko (5) blir totalsågad bäst på plan var Götze (2) vilket glädjer mig.
Citera
2018-01-16, 09:06
Medlem
cyberkalles avatar
Echte Liebe ....... nja inget som jag någonsin blivit speciellt imponerad över.
"Lasst mich gehen" (Låt mig lämna) dom fina orden kommer från Auba.

Nåväl dom har i alla fall gjort klart med Basels mittback Manuel Akanji
https://www.transfermarkt.de/manuel-akanji/profil/spieler/284730
Citera
2018-01-16, 09:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Såg inte matchen men glädjs såklart över Hannovers vändning mot Mainz. Füllkrug matchvinnare med sitt hattrick. Inte första gången han får avgöra en match för H96, synd bara att han är så ojämn.

Noterar att Köln kommit igång nu. I nästa omgång möter man Hamburg. Vinst där så skiljer det bara tre poäng mellan lagen och med stor sannolikhet bara fyra upp till Werder. (Bremen möter Bayern i kommande omgång).

Omgångens spelare i ligan borde han väl ha blivit? Bra att Mainz åkte på stryk och att ni vände ja du vet varför.
Citera
2018-01-16, 11:00
Avslutad
Tycker Dortmund ska våga ta några mellanår och spela in Isak. Hans pass till Götze är ögongodis. Synd att Yarmolenko missade öppet mål. Förstår ej vrf man byter ut Götze lr Isak.. Såg sämre ut efteråt
Citera
2018-01-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Echte Liebe ....... nja inget som jag någonsin blivit speciellt imponerad över.
"Lasst mich gehen" (Låt mig lämna) dom fina orden kommer från Auba.

Nåväl dom har i alla fall gjort klart med Basels mittback Manuel Akanji
https://www.transfermarkt.de/manuel-akanji/profil/spieler/284730
Var sa Auba detta?

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Tycker Dortmund ska våga ta några mellanår och spela in Isak. Hans pass till Götze är ögongodis. Synd att Yarmolenko missade öppet mål. Förstår ej vrf man byter ut Götze lr Isak.. Såg sämre ut efteråt
Den passen var smuttsigt fin.

Alla BVB Fans jag sett verkar tycka att man ska testa Isak mer med. Och var jävligt missnöjda med bytet hah
Citera
2018-01-16, 19:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Var sa Auba detta?

Jag bläddrade lite i Instagramflödet och kom in på någon suspekt BvB konto som jag senare bara bläddrade bort. Läste lite av kommentarerna och jag tror att 99.9% vill ha bort honom
Citera
2018-01-16, 20:21
Medlem
Nayelis avatar
Någon som varit på Hertha Berlins matcher och kan tipsa var det kan passa att stå? Inget Hertha-fan själv men ska ner till Berlin under våren och tänkte att det skulle vara kul att uppleva lite tysk fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in