2018-01-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag bläddrade lite i Instagramflödet och kom in på någon suspekt BvB konto som jag senare bara bläddrade bort. Läste lite av kommentarerna och jag tror att 99.9% vill ha bort honom
Aah alright BVB fansen är tvärförbannade på honom och vill itne ha kvar honom men de lär nog släppa om han dundrar in mål igen. Jag hade förstått om man släppte honom detta fönstret.
Citera
2018-01-17, 07:01
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayeli
Någon som varit på Hertha Berlins matcher och kan tipsa var det kan passa att stå? Inget Hertha-fan själv men ska ner till Berlin under våren och tänkte att det skulle vara kul att uppleva lite tysk fotboll.

Ja men Olympiastadion kan vara lite ödslig ibland. Vill du känna på stämning ska du gå på Union Berlin istället
Citera
2018-01-18, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Var sa Auba detta?

Den passen var smuttsigt fin.

Alla BVB Fans jag sett verkar tycka att man ska testa Isak mer med. Och var jävligt missnöjda med bytet hah
Sälj Yarmolenko. Reus pga hans skador. Spela 3-4-1-2 med Schurrle och Isak på topp. Götze bakom
Citera
2018-01-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Sälj Yarmolenko. Reus pga hans skador. Spela 3-4-1-2 med Schurrle och Isak på topp. Götze bakom
Schurrle har verkligen inge vart bra på ett tag alltså. Han är dessutom rätt seg. Man tappar väldigt mycket pace om man släpper Auba. Nojjig situation där.
Citera
2018-01-18, 15:05
Avslutad
Citat:
Schurrle har verkligen inge vart bra på ett tag alltså. Han är dessutom rätt seg. Man tappar väldigt mycket pace om man släpper Auba. Nojjig situation där.
Eller värvar man in en snabb forward bredvid Isak 😋
Citera
2018-01-18, 16:58
Medlem
Citat:
Eller värvar man in en snabb forward bredvid Isak 😋
När man testade Stögers 4-4-2 i en av januari träningsmatcherna så såg det väldigt bra ut framåt. Kagawa och Isak i friare roller och Auba löper sönder backlinjer synchade galant ihop och Yarmo blev genast effektivare med.

Dessutom blev backlinjen tryggare. MEn jag tror inte man kommer köra detta i BuLi alls då man inte vågar slå om helt än. Jag hade gärna sett 4-4-2 dock .
Citera
2018-01-18, 17:16
Avslutad
Citat:
När man testade Stögers 4-4-2 i en av januari träningsmatcherna så såg det väldigt bra ut framåt. Kagawa och Isak i friare roller och Auba löper sönder backlinjer synchade galant ihop och Yarmo blev genast effektivare med.

Dessutom blev backlinjen tryggare. MEn jag tror inte man kommer köra detta i BuLi alls då man inte vågar slå om helt än. Jag hade gärna sett 4-4-2 dock .
3-5-2 är bättre. Men då krävs bra wb och det tror jag Dortmund har i Toljan, Guerreiro, Schmelzer, Piszczek, Durm pluss utlånade Passlack..elva just nu pga skador :
Burki - Bartra, Sokratis, Toprak - Piszczek, Götze, Weigl, Kagawa, Toljan - Isak, Aubameyang

Blir Reus skadefri så byt ut Kagawa
Citera
2018-01-18, 17:26
Medlem
Citat:
3-5-2 är bättre. Men då krävs bra wb och det tror jag Dortmund har i Toljan, Guerreiro, Schmelzer, Piszczek, Durm pluss utlånade Passlack..elva just nu pga skador :
Burki - Bartra, Sokratis, Toprak - Piszczek, Götze, Weigl, Kagawa, Toljan - Isak, Aubameyang

Blir Reus skadefri så byt ut Kagawa

Kagawa har vart BVBs oslagbart bästa spelare senaste månaderna. Förmodligen den siste spelaren jag hade bytt idag, även ifall Reus var frisk. Skadorna är verkligen ett problem tyvärr.

Ett annat problem man har som man ser gång på gång är att när Isak spelar så är det bara Kagawa och Götze som förstår hur man spelar centralt till sin striker. Yarmo skjuter själv med felfot eller krossar högt, det är allt han gör om inte hans striker springer på kontring.

Pulisic krossar med eller kör soloräd.

Isak får otroligt lite service p.g.a detta då han är grym på hold up och centralare spel. Visst är krossar ok då han är lång men han är itne super stark än så det är inte optimalt, speciellt inte när yarmo gör samma sak 15 gånger irad och motståndaren läser det som en öppen bok.

Därför hade det vart spännande att se Isak centralt och Auba springa lite fritt på krossar och sådant faktiskt.
Senast redigerad av znorlax 2018-01-18 kl. 17:29.
Citera
2018-01-18, 17:34
Avslutad
Citat:
Kagawa har vart BVBs oslagbart bästa spelare senaste månaderna. Förmodligen den siste spelaren jag hade bytt idag, även ifall Reus var frisk. Skadorna är verkligen ett problem tyvärr.

Ett annat problem man har som man ser gång på gång är att när Isak spelar så är det bara Kagawa och Götze som förstår hur man spelar centralt till sin striker. Yarmo skjuter själv med felfot eller krossar högt, det är allt han gör om inte hans striker springer på kontring.

Pulisic krossar med eller kör soloräd.

Isak får otroligt lite service p.g.a detta då han är grym på hold up och centralare spel. Visst är krossar ok då han är lång men han är itne super stark än så det är inte optimalt, speciellt inte när yarmo gör samma sak 15 gånger irad och motståndaren läser det som en öppen bok.

Därför hade det vart spännande att se Isak centralt och Auba springa lite fritt på krossar och sådant faktiskt.
Denna 3-5-2 elva ser stark ut. När Guerreiro blir frisk så han till vänster och Toljan till höger. Kortpassningar och passningsspel varianter med denna elva
Citera
2018-01-18, 18:19
Medlem
Citat:
Denna 3-5-2 elva ser stark ut. När Guerreiro blir frisk så han till vänster och Toljan till höger. Kortpassningar och passningsspel varianter med denna elva

https://twitter.com/m_christenson/status/954033681689206785

Dags att släppa Auba verkar de som. Han vill verkligen till ARsenal och det ser ut att bli Isak imon mot Hertha
Citera
2018-01-18, 18:35
Avslutad
Citat:

Dags att släppa Auba verkar de som. Han vill verkligen till ARsenal och det ser ut att bli Isak imon mot Hertha
Finns mer lojala ersättare. Alcacer från Barcelona? Mina från Valencia? Argentinska ligan? Finns säkert någon bra i Colombia?
Citera
2018-01-18, 19:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Kul för Isak om nu Auba går, vilket han verkar göra. Gäller att visa framfötterna nu när han får chansen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in