2018-01-11, 16:39
Medlem
a.e.gs avatar
Alexander Isak lånas ut till Mainz.

Ni som är mer insatta i Bundesliga, hur kommer hans chanser till speltid se ut där?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-11, 18:54
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det vore fruktansvärt faktiskt då vore det bättre om han kom till Bayern och fick en framskjuten roll inom klubben och vill han spela så får han göra det, en legend som man måste vara rädd om jävligt rädd om. Basti är Bayern punkt slut.
Delar helt din åsikt.

Kommer ihåg när jag för några år sedan besökte ett konstmuseum i München och skulle låsa in min väska i ett numrerat skåp. Nr 31 var klart mest använt och populärt, såg mycket märkligt ut. Tog ett tag innan det klickade i huvudet om varför. (Museum besöks rätt ofta av skolklasser och de är oftast mer intresserade av fotboll än konst - för er som inte fattar.)
Citera
2018-01-11, 18:58
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

Ni som är mer insatta i Bundesliga, hur kommer hans chanser till speltid se ut där?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Goda i så fall, kommer då peta Quiason från enda anfallspositionen.

(BL visas gratis numera på laola1.tv så t o m du har råd att kolla matcherna.)
Citera
2018-01-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Quaison spelar väl släpande eller bakom anfallarna på sistone väl?

Oavsett så gick mainz sportchef ut med att man inte för någon konversation med dortmund eller isak. Intressant situation
Citera
2018-01-12, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Håller med. Hämta hem Bastian och ge honom ett värdigt slut!

Citat:
Delar helt din åsikt.

Kommer ihåg när jag för några år sedan besökte ett konstmuseum i München och skulle låsa in min väska i ett numrerat skåp. Nr 31 var klart mest använt och populärt, såg mycket märkligt ut. Tog ett tag innan det klickade i huvudet om varför. (Museum besöks rätt ofta av skolklasser och de är oftast mer intresserade av fotboll än konst - för er som inte fattar.)
Så är det och Bayern behöver Basti mer än han behöver Bayern hans status är enorm i landet och framförallt i delstaten.
Citera
2018-01-12, 09:16
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Skulle i så fall vara över 1,5 år, för vem vill ha en talang utan bundesligaerfarenhet när man krigar om att inte åka ur ligan? Skulle vara mer rimligt att leta i zweite, säg St. Pauli som har gjort få mål hittills och inte redan har en ung topp i truppen. Men även då skulle en halv säsong kännas som för lite för att få ut nått av det.
Citera
2018-01-12, 21:13
Medlem
Rdealss avatar
Citat:

Tror båda kan spela samtidigt faktiskt. Q som offensiv mitt. Ishak på topp.
Citera
2018-01-13, 08:18
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Tror båda kan spela samtidigt faktiskt. Q som offensiv mitt. Ishak på topp.
För det första är det väl Isak som ryktas till Mainz, inte Ishak. Sedan är det väl ändå Muto som är försteforward hos M05? Quaison är snarare andravalet.

På tal om Mainz så kommer de på besök till Hannover idag. Viktig match för båda lagen. Gäller att få en bra start på vårsäsongen om man ska undvika bottenträsket. Gamle benknäckaren Nigel de Jong återfinns numera i Mainz. Hoppas att han är långsam och dålig.

För Hannovers del så saknas fortfarande brassarna Jonathas och Felipe samt lagkapten Prib pga långtidsskador. Samtliga kör rehab-träning just nu och hoppas på att komma tillbaka så snart som möjligt. Gäller för H96 att inte åka på fler skador på nyckelspelare. Truppen är ganska tunn och det kunde nog bli en jobbig vår i så fall.
Citera
2018-01-13, 09:47
Medlem
cyberkalles avatar
Viktig match idag för Augsburg mot bottenkonkurrenten Hamburg en vinst idag skulle få mig rätt mycket lugnare.

Sen ska jag försöka hinna se toppmötet mellan Leipzig och Schalke 18.30

Ribery Boateng Martinez var jävligt bra igår men James stack ut lite extra.
Citera
2018-01-14, 16:31
Medlem
cyberkalles avatar
Naby Keita blir kvar i Leipzig säsongen ut.
Citera
2018-01-14, 16:39
Medlem
Fantantonios avatar
Boys någon som kan ge en uppdatering kring Max Meyer, hur ser han ut nuförtiden? Minns ju honom som en megatalang för några säsonger sedan.

Ha d.
Citera
2018-01-14, 17:14
Medlem
Spännande.

Auba avstängd av disciplinära skäl av BVB själva, IGEN. Idag möter man Dortmund och Isak var verkligen vass på träningsmatcherna.

Tror han har större chans än någonsin tidigare att få starta idag. När man kört Schurrle/Puli/Yarmo som 9or har de vart riktigt sunkiga. Kan va värt att ge Isak första halvleken idag, då man möter Wolfsburg med. Sen byta i 2a om han inte känns redo-.

BVB: Bürki, Sancho, Yarmolenko, Götze, Isak, Toljan, Kagawa, Sokratis, Piszczek, Weigl, Toprak #bvbwob

ISAK STARTAR LETS GO.

Sancho startar dessutom. Riktigt kul match. Förövrigt har Kagawa vart ren fotbollsporr på sistone och linkar bra med Isak.
Senast redigerad av znorlax 2018-01-14 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in