2017-08-20, 11:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
7 månader skada för Müller, japp då hamnar vi garanterat där nere.
Dyraste målfirandet någonsin.

RBL utan Emil såg inte särskilt fräcka ut, och försvaret imponerande inte alls i andra. Schalke fick komma helt fria flera gånger.
Citera
2017-08-20, 13:30
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
7 månader skada för Müller, japp då hamnar vi garanterat där nere.
Såg det olyckliga målfirandet nu på youtube. Snacka om oflyt att han drar av korsbandet för det där.

NRW-derby idag. Tror att Mönchengladbach kommer att slå Köln. De sistnämnda lär få en ganska skral målproduktion utan Modeste.
Citera
2017-08-20, 16:10
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Såg det olyckliga målfirandet nu på youtube. Snacka om oflyt att han drar av korsbandet för det där.

NRW-derby idag. Tror att Mönchengladbach kommer att slå Köln. De sistnämnda lär få en ganska skral målproduktion utan Modeste.

Lär få hitta en snabblösning nu, låneaffär verkar som enklast. Smått rykten om Burke ifrån Leipzig då Kampl verkar vara på väg dit.

Ni verkar ha säkrat er Jonathas, er dyraste värvning någonsin för 8 miljoner €.
Citera
2017-08-20, 16:27
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tack. Skön seger idag. Varje trepoängare är viktig i kampen för nytt kontrakt. Som du skriver kommer det att bli en tuff säsong.

Tschauner kung i målet. Ingen saknar Zieler. Eller vad säger du Orangina?

Zieler gjorde en godkänd insats igår. Inget av målen kan skyllas på honom, jag är still team Langerak dock. Men han får gärna motbevisa mig.

Bara att gratulera till eran seger dock. Trodde att Maxim skulle göra mål i sin debut, men det är klart att han sparar det målet till nästa omgång
Citera
2017-08-20, 16:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Hur kommer det sig att en klubb från huvudstaden har så litet antal fans?

50 000 i publiksnitt med en arena som tar 76 000 är ju inte alltför imponerande.
Vet inte men dom har väl aldrig varit ett extremt publiklag
Citera
2017-08-20, 16:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Bedrövligt egentligen. Så får man ständigt höra att tekniken är så bra nuförtiden så man kan se allt, sedan kan man inte trycka in Bundesligan i en TV-apparat. Säger inte att det var bättre förr men...

TV4 sände faktiskt en del Bundesliga på 90-talet när Borussia Mönchengladbach hade några svenskar. Det var bara några få matcher men det gick ut till alla hushåll & kändes spännande. Minns att Martin Dahlin fick frågan om vem som var lagets diva & stjärna. Han svarade Thomas Kastenmaier. Lite udda kan tyckas då denne var back oftast. Tyskland har dock, vill jag påstå, en lång tradition av backar som tar plats som stjärnor, divor & ledare. I andra länder är det ju oftast offensiva spelare som har den rollen. Jag antar att traditionen & arvet efter Franz Beckenbauer spelar in. Holland har ju liknande fotbollstradition där spelsystemet tillät vissa backar att vara stjärnor & speluppläggare på ett sätt vi aldrig haft i Sverige.

Här är Thomas Kastenmaier i en upplaga av Mönchengladbach sponsrad av danska Tuborg.
http://www.gladbach-kneip.de/images/damals/90ziger/xxl-Bilder/Thomas-31.JPG

Det som gör Tyskland till världens kanske mest intressanta land är att det i egenskap av Europas hjärta liksom flyter ihop med de kringliggande länderna & sätter prägel på dem. Danmark, Holland, Belgien, Österrike, Tjeckien, Slovakien & Polen blir som små miniatyrvarianter på Tyskland med olika särprägel. Det är som kulturella tentakler som sträcker sig ut från Europas hjärta.

OT: Du har tydligen spärrat din PM-låda. Vafan?
Jo jag kommer ihåg när 4an visade BL visst var det även en period när tipsextra hade tysk fotboll.

Öppet nu
Citera
2017-08-20, 16:41
Medlem
cyberkalles avatar
Hur såg Dortmund ut?
Saknades Dembele?
Citera
2017-08-20, 16:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Fin start på säsongen för Hertha. Två mål av nyförvärvet Leckie. Han känns som en bra spelare och förhoppningsvis så blir det fler mål från hans sida.
Hörde en massa skit om Rekik när Hertha värvade honom men han har sett bra ut dessa matcher jag kollat. Han känns väldigt stabil.

//Siegestor
Jag hoppas att Hertha håller i en hel säsong inte bara starka på höstsäsongen.
Citera
2017-08-20, 18:28
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hur såg Dortmund ut?
Saknades Dembele?

Vad jag såg var Pulisic en ersättare som dem kan köra med, antar han kommer gå. Vad jag läst kommer dem inte få så mycket av övergången då Dembele ägs av massa olika parter?
Citera
2017-08-20, 18:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Vad jag såg var Pulisic en ersättare som dem kan köra med, antar han kommer gå. Vad jag läst kommer dem inte få så mycket av övergången då Dembele ägs av massa olika parter?
Okej tack för svar.

Leipzig mot Bayern i cupen toppmöte tidigt in i cupen.
Citera
2017-08-20, 18:56
Medlem
Hertha hemma mot Köln i DFB-Pokal.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag hoppas att Hertha håller i en hel säsong inte bara starka på höstsäsongen.

Hoppas jag med. De två senaste säsongerna har de börjat bra men sen gått ner sig under våren. Missade till och med kvalifikation för Champions League förrförra säsongen.

Men vi har många spelare nu. När Lazaro och Selke är tillbaka så kommer vissa spelare inte att vara med i truppen (Duda, Haraguchi, Stocker).
Verkar som att de skulle vilja plocka in någon CM/COM. Kevin Möhwald vore perfekt. Ett år kvar, och har varit väldigt bra för Nürnberg. Men då skulle man behöva sälja Haraguchi/Stocker.

//Siegestor
Citera
2017-08-21, 06:19
Medlem
cyberkalles avatar
Andra omgången av cupen lottades så här.

1. FC Schweinfurt – Eintracht Frankfurt
VfL Osnabrück – 1. FC Nürnberg
1. FC Magdeburg – Borussia Dortmund
SC Paderborn – VfL Bochum
Wehen Wiesbaden – Schalke 04
Fortuna Düsseldorf – Borussia Mönchengladbach
Mainz 05 – Holstein Kiel
Hertha BSC – 1. FC Köln
Bayer Leverkusen – Union Berlin
Jahn Regensburg – 1. FC Heidenheim
VfL Wolfsburg – Hannover 96
Werder Bremen – TSG Hoffenheim