2017-12-01, 21:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nu när VM-lottningen är klar tycker jag vi ska försöka kartlägga våra motståndare så gott vi kan. Med vi menar jag givetvis Kungariket och inte Förbundsrepubliken. Deras spelares kapacitet känner vi väl till.

Så en fråga för kalle; Hur bra är den enda sydkoreanen jag vet i Bundesliga, Koo i Augsburg?

Fanns fler förr som Heung Min Son, men nu tror jag han är den ende. Ingen mexikan finns så vitt jag vet sen Hernandez lämnade - men det där med spanska namn i olika sydamerikanska länder.
Nej..Det finns ingen annan mexikan i Bundesliga nu, eller? Håller med om att det är svårt att hålla koll på alla dom var dom kommer ifrån i en hast.

Annars så bör Tyskland i vanlig ordning vinna gruppen. Även om det krävs hundraprocentiga insatser mot Mexiko och Sverige framförallt. Men det har dom nog koll på.

Gällande Sverige så är det rätt öppet om andraplatsen med framförallt Mexiko (även om jag håller Mexiko högst) om allt faller på plats. Forsberg är nyckeln om den i övrigt välorganiserade defensiven sitter.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-01 kl. 21:35.
Citera
2017-12-01, 21:39
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Nu när VM-lottningen är klar tycker jag vi ska försöka kartlägga våra motståndare så gott vi kan. Med vi menar jag givetvis Kungariket och inte Förbundsrepubliken. Deras spelares kapacitet känner vi väl till.

Så en fråga för kalle; Hur bra är den enda sydkoreanen jag vet i Bundesliga, Koo i Augsburg?

Fanns fler förr som Heung Min Son, men nu tror jag han är den ende. Ingen mexikan finns så vitt jag vet sen Hernandez lämnade - men det där med spanska namn i olika sydamerikanska länder.

Fabian i Frankfurt är mexikan om jag minns rätt, han borde gå in i en startelva om han är skadefri. Oerhört hög högstanivå i Frankfurt men skadad mycket.

Joo-ho i Dortmund är sydkorean, vi försökte köpa honom i sommar men Dortmund ville inte sälja.
Citera
2017-12-01, 22:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Fabian i Frankfurt är mexikan om jag minns rätt, han borde gå in i en startelva om han är skadefri. Oerhört hög högstanivå i Frankfurt men skadad mycket.

Joo-ho i Dortmund är sydkorean, vi försökte köpa honom i sommar men Dortmund ville inte sälja.
Stämmer bra det. Kul att se dig igen här förresten!
Citera
2017-12-02, 18:46
Medlem
cyberkalles avatar
Ganz unglaublich Augsburg har efter 14 runden lika många poäng som Dortmund och det är på grund av imponerande spel.

Jag är den första som tar på mig dumstruten för jag var rätt övertygad om att dom skulle ligga toksist nu
Citera
2017-12-03, 03:05
Medlem
Lekmands avatar
Finns två mexikanare i Frankfurt och två sydkoreaner i augsburg. Och totalt sju svenskar i bundesliga

https://www.transfermarkt.de/1-bundesliga/gastarbeiter/wettbewerb/L1
Citera
2017-12-03, 17:06
Medlem
Germanofils avatar
Stöger sparkas nu till slut trots att Köln tog poäng i Gelsenkirchen igår. Vet inte om han gjorde så mycket fel egentligen?
Citera
2017-12-03, 19:57
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Stöger sparkas nu till slut trots att Köln tog poäng i Gelsenkirchen igår. Vet inte om han gjorde så mycket fel egentligen?
För mig som utomstående är orsaken enkel, de lånade (!) ut Modeste, som gjorde alla målen förra säsongen, till Kina. Helt obegripligt agerande av klubben eftersom han inte ersattes av någon liknande anfallare.
Citera
2017-12-03, 20:55
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
För mig som utomstående är orsaken enkel, de lånade (!) ut Modeste, som gjorde alla målen förra säsongen, till Kina. Helt obegripligt agerande av klubben eftersom han inte ersattes av någon liknande anfallare.
Men är detta verkligen den enda anledningen? Försvarsspelet var ju riktigt stabilt i fjol medan man i år släppt i en hel del mål.

Hur som helst kan det ju ett tränarbyte ibland ge en positiv effekt även om den tränaren som sparkas inte nödvändigtvis är dålig. Får se om det vänder nu. Freiburg, Bayern och Wolfsburg kvar att möta innan vinteruppehållet. Bli nog max 3 poäng skulle jag tippa på. Toksist till jul med andra ord.
Citera
2017-12-04, 09:58
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Men är detta verkligen den enda anledningen? Försvarsspelet var ju riktigt stabilt i fjol medan man i år släppt i en hel del mål.

Hur som helst kan det ju ett tränarbyte ibland ge en positiv effekt även om den tränaren som sparkas inte nödvändigtvis är dålig. Får se om det vänder nu. Freiburg, Bayern och Wolfsburg kvar att möta innan vinteruppehållet. Bli nog max 3 poäng skulle jag tippa på. Toksist till jul med andra ord.
Tror dom tänker att Freiburg är ett lag man måste vinna mot för att kunna ta sig upp till säker mark, och att lag brukar få en nystart typ första matchen med ny tränare, där alla spelare har en ny och positiv inställning. Hoppas ju att dom åker på råtorsk, men ser risken..
Citera
2017-12-04, 13:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Han är helt ok men inte mer, nu gjorde han ingen bra match i helgen tycker jag han är som många asiater kvicka och kan göra mycket bra.

Angående Augsburg så vilken jäkla lirare Philipp Max har blivit snart en kandidat för Löw.
Sen måste jag säga att för mig är en gåta att HSV släppte Michael Gregoritsch för igen så var han lysande, nu vet jag inte hur han presterade i Hamburg och om det var därför han fick lämna men hur som helst så är han riktigt bra i Augsburg.
Citera
2017-12-05, 15:26
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Angående Augsburg så vilken jäkla lirare Philipp Max har blivit snart en kandidat för Löw.
Hans inverterade namne, Maximilan Philipp, verkar iallafall inte bli en kandidat för Löw. I matchen mot Leverkusen åkte han på en knäskada och idag har diagnosen (nåja) kommit: Flera månader kommer han vara borta, vilket innebär att han kommer ha otroligt svårt att hitta formen tills mars när generalrepetitionen inför VM är.
Citera
2017-12-06, 09:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Hans inverterade namne, Maximilan Philipp, verkar iallafall inte bli en kandidat för Löw. I matchen mot Leverkusen åkte han på en knäskada och idag har diagnosen (nåja) kommit: Flera månader kommer han vara borta, vilket innebär att han kommer ha otroligt svårt att hitta formen tills mars när generalrepetitionen inför VM är.
Rätt häftigt med deras namn faktiskt så lika men ändå inte.
Trist med skada på Maximilian dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in