2018-01-14, 13:11
Medlem
Jag har läst i princip allt som kommit ut från MED och känner bara ÄNTLIGEN! Nu finns det ett högerparti som kan företräda mig. På riktigt!
Ni som känner att rösten är bortkastad...hur kände rösten ni la på M 2014, om inte bortkastad? M tvingade S att samarbete med V iom DÖ. Vad är en röst på alla andra riksdagspartier om inte bortkastad? Speciellt en röst på SD. Ingen vill samarbeta med SD, därför kommer de heller aldrig påverka.
Det finns inget annat än MED som går att rösta på. Jag funderar tom på att gå med i partiet.
Senast redigerad av taxan 2018-01-14 kl. 13:21.
Citera
2018-01-14, 20:08
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taxan
Jag har läst i princip allt som kommit ut från MED och känner bara ÄNTLIGEN! Nu finns det ett högerparti som kan företräda mig. På riktigt!
Ni som känner att rösten är bortkastad...hur kände rösten ni la på M 2014, om inte bortkastad? M tvingade S att samarbete med V iom DÖ. Vad är en röst på alla andra riksdagspartier om inte bortkastad? Speciellt en röst på SD. Ingen vill samarbeta med SD, därför kommer de heller aldrig påverka.
Det finns inget annat än MED som går att rösta på. Jag funderar tom på att gå med i partiet.

Fullständig befängt uttalande.
I synnerhet eftersom inget parti modern tid har förflyttat den allmänna diskursen till så stor grad som SD.
Du kommer väl kanske ihåg: "Invandringen krävs för att vi skall klara ekonomin"…
Hur låter det numera?

Med det sagt skulle jag kunna tänka mig att rösta på MED om det inte vore för att det sannolikt skulle bli en bortkastad röst.

Avslutningsvis:
Med sympatisörer som dig, lär MED inte behöva några fiender.
Citera
2018-01-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Fullständig befängt uttalande.
I synnerhet eftersom inget parti modern tid har förflyttat den allmänna diskursen till så stor grad som SD.
Du kommer väl kanske ihåg: "Invandringen krävs för att vi skall klara ekonomin"…
Hur låter det numera?

Med det sagt skulle jag kunna tänka mig att rösta på MED om det inte vore för att det sannolikt skulle bli en bortkastad röst.

Avslutningsvis:
Med sympatisörer som dig, lär MED inte behöva några fiender.

Det är knappast SD som ändrat den diskursen, utan verkligheten. Det var knappast SD:s starka argument som gjorde att S och MP "stängde" gränserna. SD har visserligen haft rätt, men dess historia har gjort dem omöjliga att samarbeta med och därmed får de inget gjort. MED däremot kommer M att samarbeta med i migrationsfrågan.
Citera
2018-01-14, 21:48
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taxan
Det är knappast SD som ändrat den diskursen, utan verkligheten. Det var knappast SD:s starka argument som gjorde att S och MP "stängde" gränserna. SD har visserligen haft rätt, men dess historia har gjort dem omöjliga att samarbeta med och därmed får de inget gjort. MED däremot kommer M att samarbeta med i migrationsfrågan.

Det är SD's existens som gjort att de importerade medeltidsfantasterna numera betraktas som en kostnad och inte en tillgång. Hade inte SD funnits i RD, hade migrationsfiaskot sannolikt varit ett resultat av vithetsnormen™ och den strukturella rasism™ som råder i Sverige.

MED kommer sannolikt inte ta plats i RD varför deras påverkan som bäst kan betraktas som infinitesimal.
Citera
2018-01-14, 22:25
Medlem
Pixm0s avatar
MED är det solklara valet för alla borgare som bryr sig om politik.

SD är för sossiga och konflikträdda.
Alliansen har noll förtroende efter DÖ.
Citera
2018-01-15, 07:35
Medlem
Jag röstade på ett alliansparti för 4 år sedan och jag känner att att den rösten var mer bortkastad än om jag röstat på ett part som inte ens kommit in i riksdagen. Rösten på alliansen var en röst som skapade DÖ, vilket gjorde att S var tvungna att lyda V och MP. Dvs en röst på ett alliansparti var en röst på extrem-vänstern och en röst på en konstruktion som var utomparlamentarisk budgetprocess. Det var en röst på en fullkomligt katastrofal migrationspolitik, vilket har gjort att hela den svenska välfärden och lag och rätt brutit ihop. DET om något var en bortkastad röst.
Citera
2018-01-22, 02:49
Medlem
Hur ställer sig MED till SD?
Senast redigerad av solarisX 2018-01-22 kl. 03:40.
Citera
2018-01-22, 03:54
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Hur ställer sig MED till SD?

Jag ställde den frågan till dem under det senaste Almedalsveckan. De verkar inte ha några problem med att samarbeta med SD. De är öppna för samarbete med alla riksdagspartier utifall att de blir invalda.
Citera
2018-01-22, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag ställde den frågan till dem under det senaste Almedalsveckan. De verkar inte ha några problem med att samarbeta med SD. De är öppna för samarbete med alla riksdagspartier utifall att de blir invalda.

Härligt. Verkar vara ett riktigt vuxenparti för oss som är trötta på sandlådan. Nu återstår bara frågan om partiledarens trovärdighet...
Citera
2018-01-22, 04:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz

Lätt att säga dock när man är minimala och det inte finns några krav på en från andra parter.

Den dagen dom skulle samarbeta med alliansen så skulle det vara kört på den punkten.
Citera
2018-01-22, 06:51
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Lätt att säga dock när man är minimala och det inte finns några krav på en från andra parter.

Den dagen dom skulle samarbeta med alliansen så skulle det vara kört på den punkten.
En skillnad skulle ju vara att mainstreammedia skulle "tvingas" hantera en partiledare som kommer ut från strandade förhandlingar och säger att det här hade gått att lösa om allianspartierna kunde växa upp och lära sig vad landets bästa är för något, att det sammanbrottet reser frågetecken kring allianspartiernas statsmannamässighet och regeringsduglighet, att politik ibland innebär att man måste samarbeta med såna man inte tycker om det måste vi alla vuxna göra på arbetet, att det kan ifrågasättas om landet ens har en opposition osv osv. Det skulle flytta diskursen avsevärt.

Jag har satt in 250 spänn nu iaf.
Citera
2018-01-22, 20:14
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Knappast. MED har redan från början profilerat sig just som ett samarbetsparti och poängterat att de är beredda att samarbeta med alla partier som de har något gemensamt med i olika sakfrågor.

Partiets huvudsakliga kritik mot de övriga borgerliga partierna handlar ju om att dessa lägger sig platt för S/Mp-regeringen i stället för att ta makten med hjälp av SD.

Se exempelvis debattartikeln "Alliansen måste vara beredd att ta makten med stöd av SD":
http://www.vlt.se/opinion/debatt/medborgerlig-samling-alliansen-maste-vara-beredd-att-ta-makten-med-stod-av-sd

Citat:
Gemene man bryr sig mer om Sveriges framtid än om Sverigedemokraternas bakgrund. Detta måste också avspeglas i politikernas beteende. I det här läget är det inte konstigt att Medborgerlig Samlings mer pragmatiska förhållningssätt lockar allt fler medlemmar.

Medborgerlig Samling vill bidra till att bryta de låsningar och ohållbara principer som förgiftat svensk politik de senaste åren. Vi kommer att göra vad som krävs för att få igenom så mycket det går av vår blå-gröna politik eftersom vi anser att den är vad Sverige behöver. Det har tidigare varit vår ståndpunkt, det är vår ståndpunkt nu och kommer att vara vår ståndpunkt framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in