Blev sjukt taggad på att återuppleva klassika wow. Efter att ha läst tråden insåg jag dock att Blizzard lär dröja med släppet.. ,
Kunde inte vänta så tänkte att jag skulle testa lite på privat server. Kan någon tipsa om en server där det finns många spelare i alla levlar? Känns inte kul att spela själv i en nästa. Tom värld tills man är 60.
Blev sjukt taggad på att återuppleva klassika wow. Efter att ha läst tråden insåg jag dock att Blizzard lär dröja med släppet.. ,
Kunde inte vänta så tänkte att jag skulle testa lite på privat server. Kan någon tipsa om en server där det finns många spelare i alla levlar? Känns inte kul att spela själv i en nästa. Tom värld tills man är 60.
Största vanilla servern just nu med toppar på 10 000 spelare online samtidigt.
Håller med om Light's Hope.
Eller så kan du vänta på Kronos 3, släpps sent Q1 eller tidigt Q2.
Vanilla server som börjar om från början, alla från level 1 och bara Onyxia / MC öppet till en början.
Har lirat på Light's Hope tidigare och kan verkligen rekommendera den servern.
Lirar inte just nu bara för jag har ont om tid i cirka en månad till.
Kommer dock vänta på Kronos 3 och börja där istället, fresh är alltid riktigt roligt.
Och det avslöjades nyligen att vissa personer som ligger bakom Light's Hope säljer guld och karaktärer.
Mitt tips: Hitta ett annat spel, förstör inte känslan genom att spela på korrupta servrar som riskerar att stängas ner.
Jag levlade till 60 på Kronos 2 men började på Elysium när de tog över Nost, dock slutade jag där rätt tidigt efter att jag tröttnat på spam av goldsellers och andra grejer, det är rätt imponerande att Kronos lyckades blocka alla kineser från att sälja guld där, dock blev de ju ddosade i några veckor och tappade rätt många spelare, men det känns jäkligt värt det nu.
Jag kör på Kronos nu (K1 och K2 merge-ade förra året) och jag tänker lätt spela på K3, det känns som att de har en otroligt bra server nu där 0 tecken på gold selling/char selling eller annat korrupt finns med, nu när många kommer att rerolla där från LHC så ser det ut att kunna bli den bästa privatservern någonsin. Jag skulle starkt rekommendera K3 för de som vill öva eller inte orkar vänta på Classic.
Oavsett så är det fortfarande det bästa alternativet. Vill man stilla suget så är LH att föredra.
Har du följt infon under dagen så är personen i fråga borttagen från teamet. Visade sig vara sys-admin Tekkaz
Det tog över en vecka för dem att ta bort personen, och det vara bara för att han som hoppade av bevisade att Tekkaz var inblandad. Samma person sa också att det inte fanns logs och nu säger det att de visst har det, och det räcker med att läsa detta för att förstå att det inte bara är en person inblandad:
Citat:
Where to start with Anti-cheat, what a mess. Ok, firstly – as I’m sure you have all noticed there has been no anti-cheat on LH (there wasn’t one on EP either for the longest time). There was never any plan to develop one internally, now just this week a form of Anti-Cheat was put onto the server but here’s the kicker. It's been developed by *someone* and it’s being shared between the EP and LH servers. Wait a minute, LH and EP – two projects that are supposed to be mortal enemies are using the same anti-cheat? Not to mention that EP have been actively testing/using the anti-cheat for weeks now, while LH was sitting on its hands. Using an anti-cheat developed by a developer who’s not on staff was always a bad idea, using one that’s being shared to the EP is a monumentally stupid idea.
Att folk från EP som har sålt guld förut helt plötsligt skulle ha fått någon brinnande passion för spelet och inte vilja tjäna pengar längre är ju antingen efterblivet eller naivt. Jag förstår att någon som har investerat 50+ dagar ingame inte vill kasta bort det, men att rekommendera en korrupt server är något helt annat.
Det enskilt bästa alternativet i nuläget är Kronos med deras uppkommande server K3.
Det tog över en vecka för dem att ta bort personen, och det vara bara för att han som hoppade av bevisade att Tekkaz var inblandad. Samma person sa också att det inte fanns logs och nu säger det att de visst har det, och det räcker med att läsa detta för att förstå att det inte bara är en person inblandad:
Att folk från EP som har sålt guld förut helt plötsligt skulle ha fått någon brinnande passion för spelet och inte vilja tjäna pengar längre är ju antingen efterblivet eller naivt. Jag förstår att någon som har investerat 50+ dagar ingame inte vill kasta bort det, men att rekommendera en korrupt server är något helt annat.
Det enskilt bästa alternativet i nuläget är Kronos med deras uppkommande server K3.
Är helt med dig, jag blir kanske biased med tanke på att jag har en väl investerad karaktär där redan.
K3 är väl ändå minst 2 månader bort ? Att sitta och rulla tummarna medans man väntar på det känns ju lite tråkigt om suget finns där redan nu.
I dagsläget är där ju inte mycket och välja på. Du har Nighthaven som är relativt fresh men med sin historik, LH som detta nyligen uppdagats med korruption, samt K2(?) som naxx varit ute i 3 månader på eller där någonstans ? Så vill man spela idag så skulle jag säga att LH ger den bästa upplevelsen fram till K3 kommer.
Bara min åsikt som sagt. Inte jättwrelevant för WoW Classic heller så kanske inte ska börja slira OT här heller.
Är helt med dig, jag blir kanske biased med tanke på att jag har en väl investerad karaktär där redan.
K3 är väl ändå minst 2 månader bort ? Att sitta och rulla tummarna medans man väntar på det känns ju lite tråkigt om suget finns där redan nu.
I dagsläget är där ju inte mycket och välja på. Du har Nighthaven som är relativt fresh men med sin historik, LH som detta nyligen uppdagats med korruption, samt K2(?) som naxx varit ute i 3 månader på eller där någonstans ? Så vill man spela idag så skulle jag säga att LH ger den bästa upplevelsen fram till K3 kommer.
Bara min åsikt som sagt. Inte jättwrelevant för WoW Classic heller så kanske inte ska börja slira OT här heller.
Angående LH/Kronos och vart man bör spela osv (mod får gärna klargöra om "Classic"-privatservrar är OT i denna tråd):
Förstår att man får lite bias mot servern man är investerad i, har själv 2 level 60s (en r11) på LH.
Vet inte riktigt själv hur jag känner då jag för tillfället inte spelar pga tidsbrist och tänkte börja på K3 när den släpps. Dramat cementerade mitt beslut och jag kommer inte återgå till Light's Hope.
Tror däremot det hade varit annorlunda om jag fortfarande spelade där, dom håller ju trots allt på att städa upp röran. Om det är bara för att dom blev busted av utomstående och gör allt for show för att fortsätta är väl dock ingen omöjlighet, även om jag inte finner det så troligt.
Huvudsaken är väl att man har roligt där man är och kan spela med sina vänner.
Men om det är så att man inte spelar någonstans just nu så tycker jag bäst beslut är att vänta.
Fresh är alltid en riktigt rolig upplevelse, speciellt som nybörjare. Roligt att "vara i fas" med resten av servern också, även om man kanske hamnar på efterkälken senare.
För övrigt är jag taggad på Classic, även om suget har minskat markant sen deras announcement.
Hoppas verkligen dom får till det bra. Personligen tycker jag nästan patch-by-patch hade varit det bästa, även om jag föredrar 1.12 då det är vad man är van vid.
Känns som patch-by-patch är bästa vägen att ta för att slippa tjaffs (även om det alltid kommer finns folk som klagar). Blir det tjaffs är det bara säga, ni bad om vanilla och här har ni exakt hur det var, nothing more, nothing less.
Tycker det är för mycket diskussion om saker som ska tas bort, tweakas eller läggas till.
Självklart har jag saker som jag personligen anser skulle förbättra spelet men man får inse att miljontalsröster inte kan få gehör så det bästa och mest rättvisa är att ignorera alla och bara rulla ut skiten som det en gång var.
[b]
Tycker det är för mycket diskussion om saker som ska tas bort, tweakas eller läggas till.
Självklart har jag saker som jag personligen anser skulle förbättra spelet men man får inse att miljontalsröster inte kan få gehör så det bästa och mest rättvisa är att ignorera alla och bara rulla ut skiten som det en gång var.
Exakt så resonerar jag, bättre å låta det vara exakt som det var. Då får alla de man skriker efter. Att hålla på att ändra kommer bara göra det dåligt för folk som vill ha old school kommer klaga ändå. Så kör det som förr så får folk hylla eller gråta.
Exakt så resonerar jag, bättre å låta det vara exakt som det var. Då får alla de man skriker efter. Att hålla på att ändra kommer bara göra det dåligt för folk som vill ha old school kommer klaga ändå. Så kör det som förr så får folk hylla eller gråta.
Dessutom är alla dem som krigat och kämpat för att få Vanilla servrar folk som spelat på blizzlike vanilla servrar mer eller mindre. Det är en enorm majoritet som inte vill ha något ändrat
Hade varit rätt kul om dom kanske kunde fixa pvp systemet. Att kunna bli r14 har ju alltid varit en fräck ide dom flesta velat uppfylla men alla kanske inte har tillgång att kunna nöta 18+ timmar BGs solo eller hamna i en bra premade. JAg hoppas lite att dom fixar pvp RP systemet, kanske göra de lite mer möjligt för folk som gillar pvp kunna fokusera på pvp utan att bli totalt fuckad pga för lite tid etc, kanske skippa DE-ranking eller liknande. Dessutom för att systemet infekteras för mycket av account-sharing och bots. Retail WoW har till o med nu fullt av bots som farmar BGs å annan skit så vi kommer ju få se att de bottas glatt i classic med å de kommer ju bli jäkligt trist.
Blizzard kommer ha många diskussioner med wow communityn angående upplevelsen både med pve, och pvp och blizzard kommer nog lyssna på vad som fungerade i wow vanilla! Dem vill väl skapa de ultimata WoW Classic och vill inte göra om samma misstag som de gjorde med första versionen, med buggar och exploit.
Jag hoppas blizzard inte stressar ut den här produkten utan tar sin tid med det och gör spelet riktigt jäkla bra och om de släpps 2021 så är de inte hela världen. Hellre spela WoW classic på riktigt bra server och inge buggar och klassbalanseringar är näst intill perfektionism.
Senast redigerad av Opilus5500 2018-01-15 kl. 12:21.