2018-01-04, 23:00
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det lär nog bli en blandning av servrar precis som förr ja.

Tyrs hand får man inte glömma nej haha!

Tror det kommer bli ett högre max cap än vad det var då ja, då hårdvaran är betydligt bättre och tillåter mer. De sa ju t.o.m att första 8-12 mån i vanilla var det mycket köer och problem men detta slipper man denna gången tack vare hur långt fram man är i hårdvara etc

Det som gör mig så hype är att jag VET att jag kommer älska det då jag älskade Nostalrius och då kommer detta vara 100x roligare då det är mer folk, mindre tjommar (då folk måste köpa acc), stabilare servrar och support samt att det kommer kännas mer äkta och värt när man får gear och slipper nojja över om servern försvinner eller dör ut.

Jag är sjukt taggad också. Vi kommer slippa ninja looters ( gm's kommer bara föra över till den som van ) är man AFK för länge blir man bannad. Man får inte vara hur otrevlig som helst. Det kommer bli SÅ NICE, jag längtar redan.

Jag hoppas verkligen som du säger att det verkligen är högre Max cap på dom här servrarna!

Tror ni att vi får några nyhetsuppdateringarna under 2018 ?
Citera
2018-01-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Jag är sjukt taggad också. Vi kommer slippa ninja looters ( gm's kommer bara föra över till den som van ) är man AFK för länge blir man bannad. Man får inte vara hur otrevlig som helst. Det kommer bli SÅ NICE, jag längtar redan.

Jag hoppas verkligen som du säger att det verkligen är högre Max cap på dom här servrarna!

Garanterat. Typ alla platser hos blizzard har fått sig anställda till classic och projektet är förmodligen i full rullning.
Citera
2018-01-05, 07:40
Medlem
Nemjungs avatar
Hade varit rätt kul om dom kanske kunde fixa pvp systemet. Att kunna bli r14 har ju alltid varit en fräck ide dom flesta velat uppfylla men alla kanske inte har tillgång att kunna nöta 18+ timmar BGs solo eller hamna i en bra premade. JAg hoppas lite att dom fixar pvp RP systemet, kanske göra de lite mer möjligt för folk som gillar pvp kunna fokusera på pvp utan att bli totalt fuckad pga för lite tid etc, kanske skippa DE-ranking eller liknande. Dessutom för att systemet infekteras för mycket av account-sharing och bots. Retail WoW har till o med nu fullt av bots som farmar BGs å annan skit så vi kommer ju få se att de bottas glatt i classic med å de kommer ju bli jäkligt trist.
Citera
2018-01-05, 13:33
Medlem
LHC confirmed korrupt. Det bara bara en tidsfråga.

http://forum.nostalrius.org/viewtopic.php?f=76&t=45691
Citera
2018-01-05, 13:34
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Hade varit rätt kul om dom kanske kunde fixa pvp systemet. Att kunna bli r14 har ju alltid varit en fräck ide dom flesta velat uppfylla men alla kanske inte har tillgång att kunna nöta 18+ timmar BGs solo eller hamna i en bra premade. JAg hoppas lite att dom fixar pvp RP systemet, kanske göra de lite mer möjligt för folk som gillar pvp kunna fokusera på pvp utan att bli totalt fuckad pga för lite tid etc, kanske skippa DE-ranking eller liknande. Dessutom för att systemet infekteras för mycket av account-sharing och bots. Retail WoW har till o med nu fullt av bots som farmar BGs å annan skit så vi kommer ju få se att de bottas glatt i classic med å de kommer ju bli jäkligt trist.

det är en fin tanke och jag själv skulle uppskatta den också. men jag tror inte och jag vill inte att dom ska göra det ``enklare``att bli grand marshal. Vanilla är tidskrävande. Det spelar ingen roll ifall du ägnar dig åt pvp eller pve, oavsett vad du ska göra så tar det tid. Det var så & jag hoppas att det förblir så.

Sen en annan sak, dom kommer inte ändra bara en sak utan flera saker Ifall dom ändrar. Och då kommer privat servarna leva vidare.
Citera
2018-01-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Finns knappt några botprogram som fungerar på retail efter 7.3 patchen som uppdaterade Warden. Numera kan Warden scanna utanför wow.exe processen och därmed väldigt effektivt upptäcka hacks och botprogram.

Honorbuddy, vilket var den absolut bästa och populäraste botprogrammet som har hållt igång sen 2009 har nu lagts ned pga just denna uppdatering av Warden.

Troligtvis blir det så att de enda botprogram som kommer att fungera på Classic kommer vara egencodade eller som hålls kvar inom en mycket liten sluten grupp av spelare.
Citera
2018-01-08, 01:01
Medlem
Citat:

Varför skulle GMs ingripa om någon vann ett item fair and square? Bara för att personen needade för att tjäna pengar? "Man får inte vara hur otrevlig som helst." får du gärna utveckla också...
Citera
2018-01-08, 06:59
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Öh, varför skulle de ingripa på det?
Av det jag minns var GMs ungefär "skyll er själva som hade på Free for all" typ. Och AFK kunde man verkligen inte bli bannad för, eller vara otrevlig

Var det verkligen wow du spelade? För folk kunde vara skitstövlar då med
Senast redigerad av Nihenna 2018-01-08 kl. 07:01.
Citera
2018-01-09, 12:00
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

De tror jag, men de kommer dröja tyvärr. Blizzard är inte kända för att snabba på sina projekt direkt, dessutom mycket diskussioner och beslut som skall fattas i de här projektet.

Tidigaste på information om de här projektet tror jag blir Gamescon 2018, då blizzard brukar avslöja om sina projekt och spel =).. Har vi otur, då är blizzcon 2018 som gäller, å andra sidan så är vi närmare 2019, och då kommer inte vara lika lång väntan på wow classic =)...

Nu blir spela något annat spel så länge.. Vi ses i tråden här i Augusti 2018 =) Hej svejs..
Citera
2018-01-09, 18:41
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Varför skulle GMs ingripa om någon vann ett item fair and square? Bara för att personen needade för att tjäna pengar? "Man får inte vara hur otrevlig som helst." får du gärna utveckla också...

då ska jag förklara för dig vad jag menade. GM's kan man säga är WoW's möjlighet. dom finns där för dig, mig och alla andra spelare. Beter man sig illa så kan man skicka iväg en rapport som en GM öppnar för att sedan prata med dig eller den som betet sig dumt. Det kan vara att någon har kallat dig för något olämpligt eller för något som Du tycker är kränkande. Det kan också vara så att man har ouppsåtligt vunnit ett item man inte ville ha egentligen men som en annan i din 5,10 eller 40-manna grupp/raidgrupp ville ha ( i WoW classic kunde raiden inte vara större än 40 spelare ) som är BoP ( = Binds when Picked Up ) och då kan en GM ge det där itemet till den spelaren som ville ha den.

ett annat senario min kära vän är att man kör en dungeon på 5-man och som någon i din grupp ninja lootar bara för att, där kan en GM också gå in och göra rättvisa! det är nämligen emot reglerna att ninja loota ifall jag inte minns fel.

ifall du vill ha en mer pedagogisk eller detaljerad beskrivning måste jag hänvisa till google.se, det är din vän
Citera
2018-01-09, 22:39
Medlem
Citat:
då ska jag förklara för dig vad jag menade. GM's kan man säga är WoW's möjlighet. dom finns där för dig, mig och alla andra spelare. Beter man sig illa så kan man skicka iväg en rapport som en GM öppnar för att sedan prata med dig eller den som betet sig dumt. Det kan vara att någon har kallat dig för något olämpligt eller för något som Du tycker är kränkande. Det kan också vara så att man har ouppsåtligt vunnit ett item man inte ville ha egentligen men som en annan i din 5,10 eller 40-manna grupp/raidgrupp ville ha ( i WoW classic kunde raiden inte vara större än 40 spelare ) som är BoP ( = Binds when Picked Up ) och då kan en GM ge det där itemet till den spelaren som ville ha den.

ett annat senario min kära vän är att man kör en dungeon på 5-man och som någon i din grupp ninja lootar bara för att, där kan en GM också gå in och göra rättvisa! det är nämligen emot reglerna att ninja loota ifall jag inte minns fel.

ifall du vill ha en mer pedagogisk eller detaljerad beskrivning måste jag hänvisa till google.se, det är din vän

Jag ska börja med att säga såhär: Jag vet vad en GM är.

Jag har aldrig under min wow-karriär (som inleddes 2005 och fortfarande pågår, dock med uppehåll lite då och då) varit med om en GM som agerat om någon varit "dum" (med "dum" menar jag inte rasistiskt, sexistiskt eller kränkande på annat sätt).

Angående loot har jag aldrig heller varit med om att en GM har gått in och ändrat resultatet av en ninja loot, eller en "felaktig" loot.

Om någon ninja lootade, på lägre nivåer, förr var resultatet lite hårda ord och ett försök att kontakta GM. Men personen hade needat på ett item han/hon kunde och vunnit det. Vad fanns det att göra?

På högre nivåer, ninja looting i raids, var resultatet oftast bara att personens rykte blev för nedsvärtat. I och med att man inte kunde byta namn eller server som idag kunde man följa en person och försöka påverka hans framtida guilder. Det vill säga att man följde en persons aktivitet på nätet, till vilka guilder ninja lootern ansökte och påtalade det för guilden han/hon sökte till.
Senast redigerad av J.G.R 2018-01-09 kl. 22:41.
Citera
2018-01-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Jag ska börja med att säga såhär: Jag vet vad en GM är.

Jag har aldrig under min wow-karriär (som inleddes 2005 och fortfarande pågår, dock med uppehåll lite då och då) varit med om en GM som agerat om någon varit "dum" (med "dum" menar jag inte rasistiskt, sexistiskt eller kränkande på annat sätt).

Angående loot har jag aldrig heller varit med om att en GM har gått in och ändrat resultatet av en ninja loot, eller en "felaktig" loot.

Om någon ninja lootade, på lägre nivåer, förr var resultatet lite hårda ord och ett försök att kontakta GM. Men personen hade needat på ett item han/hon kunde och vunnit det. Vad fanns det att göra?

På högre nivåer, ninja looting i raids, var resultatet oftast bara att personens rykte blev för nedsvärtat. I och med att man inte kunde byta namn eller server som idag kunde man följa en person och försöka påverka hans framtida guilder. Det vill säga att man följde en persons aktivitet på nätet, till vilka guilder ninja lootern ansökte och påtalade det för guilden han/hon sökte till.

Misloots kunde de rätta till i efterhand, dvs där en ML gav till fel person av misstag och det rådde konsensus kring detta hos alla inblandade. Rena ninja loots har som du säger mig veterligen aldrig varit emot reglerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in