2023-11-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hur funkar ashenvale, behöver man flagga för pvp i en PVE server?

Körde PVP server i classic men spendera säkert 20% av min tid på dö så känner jag orkar inte med de nu och tar en PVE istället, men hade varit kul med lite world pvp

nu gissar jag bara fritt, men antagligen kommer ashenvale innehålla färre quests för både horde och alliance, och fungera som typ Wintergrasp i WotLK att man auto-flaggas för pvp så fort man dyker upp - oavsett servertyp. Eller så bibehåller dem alla quests för att de är lata, och så tvingas stackarna som inte vill leka pvp dö 50-11 gånger för att questa och knappt komma någonvart och helt tvingas undvika ashenvale (som annars är en rätt skön zon).

men vad vet jag, blizz tappar ju bollen så ofta att de säkert kan introducera ett system som gör att det blir knäppt om folk springer omkring och plockar blommor och äpplen och sånt när de questar medan andra ska slåss till döden och försvara dem här stationerna (hur nu de funkar?) som kommer att finnas där.
Citera
2023-11-30, 21:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Läckta uppgifter visar två PvP-servers, en RP-PvP samt en PvE-realm för NA. EU har ju en större spelarbas så det lär bli ännu fler för oss.

För oss i EU vart det 2x pvp, 1 normal (pve antar jag) , 1 RPPVP , 1 RP.

Crusader striker - RPPVP
Lava Lash - RP
Living Flame - PVP
Lone Wolf - PVP
Wild Growth - PVE
Citera
2023-11-30, 22:07
Medlem
Snaidistens avatar
22:07 nu och inga servrar öppna än, inte förvånad iofs
Citera
2023-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
22:07 nu och inga servrar öppna än, inte förvånad iofs
Öppet nu, servern jag tog sitter jag i 3200e plats i kö nu efter några minuter, gissar på det lär vara ett par personer som sitter o spelar
Citera
2023-12-01, 06:39
Medlem
Nihennas avatar
Kan någon förklara vad det gör Classic plus är? Typ alla sammanfattningar jag hittar är dåliga.

Är det basically Classic men med moderna spells? Så mages springer runt med dragon wave och grejer?
Citera
2023-12-01, 10:53
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Kan någon förklara vad det gör Classic plus är? Typ alla sammanfattningar jag hittar är dåliga.

Är det basically Classic men med moderna spells? Så mages springer runt med dragon wave och grejer?

Ja, i grunden är det Classic men med en del större ändringar. Det stora är att man inför ett run-system där man får nya abilities. Dessa är till största delen rätt kraftiga spells och liknande så det kastar om befintlig meta, hur mycket återstår förstås att se. Du får välja en av tre-fem stycken runor per gear (chest och legs m.m.) dit dessa är knutna. Tydligen kan du byta mellan dem när som helst när du inte är i combat, något jag personligen inte är något stort fan av. Jag har inte orkat gått igenom dem alla för att se om samtliga är abilities från senare expansioner, men många av dem är det, varianter av dem i alla fall. Här är samtliga: " https://www.zockify.com/wowclassic/sod/runes/ ".

Sedan är level cap nu i början enbart level 25. Den kommer sedan höjas i etapper. En del nya items och raids kommer införas, men vad som händer när man höjer level-nivån har de ännu inte gått ut med. Men Black Fathom Deeps är nu en tio-manna-raid. Ashvenvale är en stor PVP-zon, men har inte läst mig in på exakt hur upplägget är där. Rent allmänt så tycker jag att väldigt lite information släppts från Blizzard, känns som att de vill att man går in i det med så lite vetskap som möjligt, vilket jag uppskattar.

Vem vet hur de olika klasserna kommer vara balanserade på level 60 och vilka nya raids m.m. som kommer finnas? Personligen ser jag det som jävligt tilltalande eftersom Classic knappast är förlåtande mot mindre optimala klasser och specs. Att tillåtas fler alternativ är enligt mig positivt, Classic Era finns ju för de som inte vill ha några changes. Jag hoppas de tar detta som ett test inför ett riktigt kommande "Classic Plus", där man tar det som är bra från Classic och gör om det som inte är det. Detta får ju ses som ett stort steg mot det, något jag tidigare var tveksam till om de skulle våga göra.

Känslan jag har är att detta kan gå precis som helst. Det kan bli kanon och det kan bli en totalflopp när väl nyhetens behag har lagt sig. Oavsett lär det hända en hel del längs vägen, där de går in och ändrar runor och liknande i patcher då något blivit för ower powered. Men jag skulle inte skippa denna upplevelse om man gillar Classic i stort!
Citera
2023-12-01, 11:17
Medlem
Kommer säkerligen fortsätta spela ERA/HC när jag levlat ett par gubbar till 25, om det inte är heldött då villsäga, gillar när det är så aktivt som det är när det är "fresh" sen får man se om de floppar helt, men kan va kul o se att förhoppningsvis metan ändras o andra klasser spelas mer osv!
Citera
2023-12-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multiply
Är det någon här som testat Turtle WoW-private? Ska vara uppdaterat med mkt som blev cuttat i första versionen.

Kör emellanåt. Rätt kul att det tillkom en ny PVP server Tel'Abim. Bräcker ju Darrowshire och deras efterkommande skitservrar. Ta en titt vettja!
Citera
2023-12-01, 17:30
Medlem
Moridin2002s avatar
Sinnes att det var 2,5h kö när jag kom hem kl 15 idag. Bara att installera teamviewer igen.
Citera
2023-12-01, 19:39
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Kommer säkerligen fortsätta spela ERA/HC när jag levlat ett par gubbar till 25, om det inte är heldött då villsäga, gillar när det är så aktivt som det är när det är "fresh" sen får man se om de floppar helt, men kan va kul o se att förhoppningsvis metan ändras o andra klasser spelas mer osv!

Samma här, om Sod inte håller så går jag tillbaka till era. Det är allt något speciellt när det är såhär nytt.
Citera
2023-12-03, 00:17
Medlem
Laddade ner wow för första gången på 4 år nu ikväll, känns som att detta är väldigt casual vänligt, levla till 25 går snabbt sedan kan man lira där ett tag, ta en paus och återkomma när nästa fas släpps, annat var det när classic släpptes 2019 och man satt 14h per dag i ett par månader.
Citera
2023-12-04, 19:34
Medlem
Undrar hur många HC-spelare som dog precis nu. Hela Firemaw har buggat ur och är nedstängd, och tydligen har minst två andra realms också kraschat.

Någon får gärna uppdatera här eller skicka mig ett PM när man kommer in igen...

Edit: aajustdet, WOW ERA CLASSIC VANILLA MAX 60
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in