2023-11-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hur funkar ashenvale, behver man flagga fr pvp i en PVE server?

Krde PVP server i classic men spendera skert 20% av min tid p d s knner jag orkar inte med de nu och tar en PVE istllet, men hade varit kul med lite world pvp

nu gissar jag bara fritt, men antagligen kommer ashenvale innehlla frre quests fr bde horde och alliance, och fungera som typ Wintergrasp i WotLK att man auto-flaggas fr pvp s fort man dyker upp - oavsett servertyp. Eller s bibehller dem alla quests fr att de r lata, och s tvingas stackarna som inte vill leka pvp d 50-11 gnger fr att questa och knappt komma ngonvart och helt tvingas undvika ashenvale (som annars r en rtt skn zon).

men vad vet jag, blizz tappar ju bollen s ofta att de skert kan introducera ett system som gr att det blir knppt om folk springer omkring och plockar blommor och pplen och snt nr de questar medan andra ska slss till dden och frsvara dem hr stationerna (hur nu de funkar?) som kommer att finnas dr.
Citera
2023-11-30, 21:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Lckta uppgifter visar tv PvP-servers, en RP-PvP samt en PvE-realm fr NA. EU har ju en strre spelarbas s det lr bli nnu fler fr oss.

Fr oss i EU vart det 2x pvp, 1 normal (pve antar jag) , 1 RPPVP , 1 RP.

Crusader striker - RPPVP
Lava Lash - RP
Living Flame - PVP
Lone Wolf - PVP
Wild Growth - PVE
Citera
2023-11-30, 22:07
Medlem
Snaidistens avatar
22:07 nu och inga servrar ppna n, inte frvnad iofs
Citera
2023-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
22:07 nu och inga servrar ppna n, inte frvnad iofs
ppet nu, servern jag tog sitter jag i 3200e plats i k nu efter ngra minuter, gissar p det lr vara ett par personer som sitter o spelar
Citera
2023-12-01, 06:39
Medlem
Nihennas avatar
Kan ngon frklara vad det gr Classic plus r? Typ alla sammanfattningar jag hittar r dliga.

r det basically Classic men med moderna spells? S mages springer runt med dragon wave och grejer?
Citera
2023-12-01, 10:53
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Kan ngon frklara vad det gr Classic plus r? Typ alla sammanfattningar jag hittar r dliga.

r det basically Classic men med moderna spells? S mages springer runt med dragon wave och grejer?

Ja, i grunden r det Classic men med en del strre ndringar. Det stora r att man infr ett run-system dr man fr nya abilities. Dessa r till strsta delen rtt kraftiga spells och liknande s det kastar om befintlig meta, hur mycket terstr frsts att se. Du fr vlja en av tre-fem stycken runor per gear (chest och legs m.m.) dit dessa r knutna. Tydligen kan du byta mellan dem nr som helst nr du inte r i combat, ngot jag personligen inte r ngot stort fan av. Jag har inte orkat gtt igenom dem alla fr att se om samtliga r abilities frn senare expansioner, men mnga av dem r det, varianter av dem i alla fall. Hr r samtliga: " https://www.zockify.com/wowclassic/sod/runes/ ".

Sedan r level cap nu i brjan enbart level 25. Den kommer sedan hjas i etapper. En del nya items och raids kommer infras, men vad som hnder nr man hjer level-nivn har de nnu inte gtt ut med. Men Black Fathom Deeps r nu en tio-manna-raid. Ashvenvale r en stor PVP-zon, men har inte lst mig in p exakt hur upplgget r dr. Rent allmnt s tycker jag att vldigt lite information slppts frn Blizzard, knns som att de vill att man gr in i det med s lite vetskap som mjligt, vilket jag uppskattar.

Vem vet hur de olika klasserna kommer vara balanserade p level 60 och vilka nya raids m.m. som kommer finnas? Personligen ser jag det som jvligt tilltalande eftersom Classic knappast r frltande mot mindre optimala klasser och specs. Att tilltas fler alternativ r enligt mig positivt, Classic Era finns ju fr de som inte vill ha ngra changes. Jag hoppas de tar detta som ett test infr ett riktigt kommande "Classic Plus", dr man tar det som r bra frn Classic och gr om det som inte r det. Detta fr ju ses som ett stort steg mot det, ngot jag tidigare var tveksam till om de skulle vga gra.

Knslan jag har r att detta kan g precis som helst. Det kan bli kanon och det kan bli en totalflopp nr vl nyhetens behag har lagt sig. Oavsett lr det hnda en hel del lngs vgen, dr de gr in och ndrar runor och liknande i patcher d ngot blivit fr ower powered. Men jag skulle inte skippa denna upplevelse om man gillar Classic i stort!
Citera
2023-12-01, 11:17
Medlem
Kommer skerligen fortstta spela ERA/HC nr jag levlat ett par gubbar till 25, om det inte r heldtt d villsga, gillar nr det r s aktivt som det r nr det r "fresh" sen fr man se om de floppar helt, men kan va kul o se att frhoppningsvis metan ndras o andra klasser spelas mer osv!
Citera
2023-12-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multiply
r det ngon hr som testat Turtle WoW-private? Ska vara uppdaterat med mkt som blev cuttat i frsta versionen.

Kr emellant. Rtt kul att det tillkom en ny PVP server Tel'Abim. Brcker ju Darrowshire och deras efterkommande skitservrar. Ta en titt vettja!
Citera
2023-12-01, 17:30
Medlem
Moridin2002s avatar
Sinnes att det var 2,5h k nr jag kom hem kl 15 idag. Bara att installera teamviewer igen.
Citera
2023-12-01, 19:39
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Kommer skerligen fortstta spela ERA/HC nr jag levlat ett par gubbar till 25, om det inte r heldtt d villsga, gillar nr det r s aktivt som det r nr det r "fresh" sen fr man se om de floppar helt, men kan va kul o se att frhoppningsvis metan ndras o andra klasser spelas mer osv!

Samma hr, om Sod inte hller s gr jag tillbaka till era. Det r allt ngot speciellt nr det r shr nytt.
Citera
2023-12-03, 00:17
Medlem
Laddade ner wow fr frsta gngen p 4 r nu ikvll, knns som att detta r vldigt casual vnligt, levla till 25 gr snabbt sedan kan man lira dr ett tag, ta en paus och terkomma nr nsta fas slpps, annat var det nr classic slpptes 2019 och man satt 14h per dag i ett par mnader.
Citera
2023-12-04, 19:34
Medlem
Undrar hur mnga HC-spelare som dog precis nu. Hela Firemaw har buggat ur och r nedstngd, och tydligen har minst tv andra realms ocks kraschat.

Ngon fr grna uppdatera hr eller skicka mig ett PM nr man kommer in igen...

Edit: aajustdet, WOW ERA CLASSIC VANILLA MAX 60
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in