Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Kan ngon frklara vad det gr Classic plus r? Typ alla sammanfattningar jag hittar r dliga.
r det basically Classic men med moderna spells? S mages springer runt med dragon wave och grejer?
Ja, i grunden r det Classic men med en del strre ndringar. Det stora r att man infr ett run-system dr man fr nya abilities. Dessa r till strsta delen rtt kraftiga spells och liknande s det kastar om befintlig meta, hur mycket terstr frsts att se. Du fr vlja en av tre-fem stycken runor per gear (chest och legs m.m.) dit dessa r knutna. Tydligen kan du byta mellan dem nr som helst nr du inte r i combat, ngot jag personligen inte r ngot stort fan av. Jag har inte orkat gtt igenom dem alla fr att se om samtliga r abilities frn senare expansioner, men mnga av dem r det, varianter av dem i alla fall. Hr r samtliga: "
https://www.zockify.com/wowclassic/sod/runes/ ".
Sedan r level cap nu i brjan enbart level 25. Den kommer sedan hjas i etapper. En del nya items och raids kommer infras, men vad som hnder nr man hjer level-nivn har de nnu inte gtt ut med. Men Black Fathom Deeps r nu en tio-manna-raid. Ashvenvale r en stor PVP-zon, men har inte lst mig in p exakt hur upplgget r dr. Rent allmnt s tycker jag att vldigt lite information slppts frn Blizzard, knns som att de vill att man gr in i det med s lite vetskap som mjligt, vilket jag uppskattar.
Vem vet hur de olika klasserna kommer vara balanserade p level 60 och vilka nya raids m.m. som kommer finnas? Personligen ser jag det som jvligt tilltalande eftersom Classic knappast r frltande mot mindre optimala klasser och specs. Att tilltas fler alternativ r enligt mig positivt, Classic Era finns ju fr de som inte vill ha ngra changes. Jag hoppas de tar detta som ett test infr ett riktigt kommande "Classic Plus", dr man tar det som r bra frn Classic och gr om det som inte r det. Detta fr ju ses som ett stort steg mot det, ngot jag tidigare var tveksam till om de skulle vga gra.
Knslan jag har r att detta kan g precis som helst. Det kan bli kanon och det kan bli en totalflopp nr vl nyhetens behag har lagt sig. Oavsett lr det hnda en hel del lngs vgen, dr de gr in och ndrar runor och liknande i patcher d ngot blivit fr ower powered. Men jag skulle inte skippa denna upplevelse om man gillar Classic i stort!