2018-01-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jag har redan gjort det i riktiga vanilla. Jag har gjort det på privat servrar. Det är inte rocket science.

Det är bara att posta lite videos när du och dina imba 19 kompisar clearar aq40, bwl etc.
Citera
2018-01-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det är bara att posta lite videos när du och dina imba 19 kompisar clearar aq40, bwl etc.

Är du utvecklingsstörd? Jag sa att det krävs 20 personer som vet vad dom gör och resten är fillers mer eller mindre. Jag behöver inte posta en enda video, jag behöver bara säga att det är så.
Citera
2018-01-29, 11:46
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Är du utvecklingsstörd? Jag sa att det krävs 20 personer som vet vad dom gör och resten är fillers mer eller mindre. Jag behöver inte posta en enda video, jag behöver bara säga att det är så.
Måste ge dig rätt här. När jag raidledde i vanliga wow så hade vi en kärntrupp på 23-25 st. Tanks, healers och lite dps.
Resten var lite olika. Allt från nya i spelet till kinesiska guldfarmare som sålde bwl delar.
Citera
2018-01-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Måste ge dig rätt här. När jag raidledde i vanliga wow så hade vi en kärntrupp på 23-25 st. Tanks, healers och lite dps.
Resten var lite olika. Allt från nya i spelet till kinesiska guldfarmare som sålde bwl delar.

Tack, givetvis har jag rätt eftersom våran guild också sålde delar när vi hade allt. Men vi kan låta honom tro att BWL var världens svåraste instans som var helt omöjlig om du inte hade 40 elite-spelare med 100Mbit fiber-lina med en 16-core processor från Intel i framtiden.

Eller så var det helt enkelt så att raids i vanilla inte var så jävla svåra.

Jag kan också tillägga att det har funkat så i alla expansioner. Vi sålde platser till SSC, TK och BT också. Vi säljer personlig HC-loot till alla raids i legion också (mythic går inte att sälja lika lätt eftersom det faktiskt krävs kunskap).
Senast sålde vi Argus HC för 280k där vi bara låter spelarna dö.
Senast redigerad av Woozah 2018-01-29 kl. 11:55.
Citera
2018-01-29, 14:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Det svåra ligger i att hitta 40 spelare som inte är dumma i huvudet, och ibland kändes det som Mission Impossible". :P
Citera
2018-01-29, 17:00
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det svåra ligger i att hitta 40 spelare som inte är dumma i huvudet, och ibland kändes det som Mission Impossible". :P
Absolut!

Tycker man borde få något typ av certifikat i problem hantering och konfliktlösning om man var raidledare förr... Pust.

Jag personligen tyckte naxx var super svårt. Men kollade en gammal frappsvideo från Maex , jag rockade 19 FPS större delen av den.. haha
Citera
2018-01-30, 03:19
Medlem
Citat:

Citat:
Det var ett hederligt misstag. Jag menade upp till, inte upp t.o.m., naxx kräver mer.

Resten är dock fungerande med 20 pers.

Det blir ju lite svårt att relatera till dina poster, när du hela tiden ändrar vad du säger och vad du säger dig ha sagt.
Skitsnack och skrävel brukar komma med sådant.

Förresten har jag aldrig hört någon som klarat naxx-40 beskriva det som lätt. Fast är man världens bästa spelare och har sina nitton legion kompisar med sig, så är det väl så, eller som nihenna här som tyckte att enda skillnaden mellan naxx 40 och naxx 25 var att
"Även Naxxramas visade hur enkelt det egentligen var när de släppte versionen i WotlK som mer eller mindre bara hade reducerade siffror på allt."
Ni kanske båda är formidabla spelare, det är mycket möjligt, men era uttalande rimmar oerhört illa med mina egna erfarenheter, samt med dom som uttalat sig och faktiskt klarat, vad ni säger er ha klarat.

https://www.youtube.com/watch?v=XBPHRlgczmk
Citera
2018-01-30, 07:19
Medlem
Citat:
Det blir ju lite svårt att relatera till dina poster, när du hela tiden ändrar vad du säger och vad du säger dig ha sagt.

Förresten har jag aldrig hört någon som klarat naxx-40 beskriva det som lätt. Fast är man världens bästa spelare och har sina nitton legion kompisar med sig, så är det väl så, eller som nihenna här som tyckte att enda skillnaden mellan naxx 40 och naxx 25 var att
"Även Naxxramas visade hur enkelt det egentligen var när de släppte versionen i WotlK som mer eller mindre bara hade reducerade siffror på allt."
Ni kanske båda är formidabla spelare, det är mycket möjligt, men era uttalande rimmar oerhört illa med mina egna erfarenheter, samt med dom som uttalat sig och faktiskt klarat, vad ni säger er ha klarat.

Han skriver ju ganska tydligt att han skrev fel, och menade att fram till Naxx (det vill säga att Naxx inte räknas) var det inga konstigheter att köra med ~50% av raidet som "utfyllnad" sålänge de andra 50% var del av ens core-team.

Personligen har jag svårt att se någon som skulle motsätta sig detta. Givetvis påverkar nivån av ens core-team, men som grundprincip är det ganska korrekt.

Att du sen väljer att bygga ett antal inlägg på ett halmstrå, som ganska snabbt har korrigerats, säger mer om dig själv än om Nihenna eller Woozah. Men det får stå för dig.

Det svåraste med Naxx, i min mening (som spelade i en Naxx-guild, som inte kom hela vägen till KT), var att ha ett större raid-lag som kunde ta sig dit. Jag tillhörde en guild som var i skiktet bakom de fyra-sex hardcore guilderna på vår realm, vilket innebar att vi hade fler "utfyllnadsplatser" i tidigare raids. Vårt raid-lag var helt enkelt för litet för att kunna progressa ordentligt i Naxxramas. Vad ledde det till? Jo, rekrytering och till viss del gearande. För oss var det svårt att knycka en DPS eller en healer från samma bracket, vi fick helt enkelt leta upp bra personer från en lägre bracket. Det ledde i sin tur till att de bäst gearade hos oss tröttnade, och bytte till hardcore-guilderna när de ryckte i nyckelroller. Helt plötsligt hade man ett mindre core-raid-lag, utan tank. Nu behövde man geara en ny tank och nya DPS.

För att förkorta och förenkla en flummig text: Det svåraste, som jag upplevde med Naxx-progress, var att utöka raid-laget med bra folk och hålla kvar nyckelroller som andra guilder drog i.

Edit: Det klippet du länkar tycker jag personligen är lite märkligt. Dels är det bitar jag tycker låter märkliga (typ hur han pratar om Locust Swarm på Anub'Rekhan och rep-farm med Argent Dawn). Sen tycker jag att det han beskriver, som guild-dödande, är inte raidet i sig utan huvudsakligen de andra tråkiga bitarna (farming).
Senast redigerad av J.G.R 2018-01-30 kl. 07:46.
Citera
2018-01-30, 08:48
Medlem
Citat:

Ja förlåt. Jag skrev i mitt inlägg att man kunde döda allt med ett team på 20 bra och resten fillers upp till och med naxx. Du påpekade att naxx var svårt, vilket jag håller med om. Det krävdes mer, därför erkände jag misstaget. Du verkar dock inte fatta att det fortfarande är i samma kontext som innan. Det trodde jag du förstod, men uppenbarligen så kan du inte läsa.
Citera
2018-01-30, 08:49
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Tack, givetvis har jag rätt eftersom våran guild också sålde delar när vi hade allt. Men vi kan låta honom tro att BWL var världens svåraste instans som var helt omöjlig om du inte hade 40 elite-spelare med 100Mbit fiber-lina med en 16-core processor från Intel i framtiden.

Jag kan också tillägga att det har funkat så i alla expansioner. Vi sålde platser till SSC, TK och BT också. Vi säljer personlig HC-loot till alla raids i legion också (mythic går inte att sälja lika lätt eftersom det faktiskt krävs kunskap).
Senast sålde vi Argus HC för 280k där vi bara låter spelarna dö.

Luktar väldigt mycket oskuld om dig...
Citera
2018-01-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Luktar väldigt mycket oskuld om dig...

Jaså? I Så fall är det något fel, för jag har två bevis på motsatsen.

Du kanske tycker det är svårt, men för mig är det inte jättesvårt att kombinera olika grejer i livet med att spela. Jag har t.ex. absolut inga problem att kunna spela wow och knulla efteråt.
Senast redigerad av Woozah 2018-01-30 kl. 09:02.
Citera
2018-01-30, 09:13
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Jaså? I Så fall är det något fel, för jag har två bevis på motsatsen.

Du kanske tycker det är svårt, men för mig är det inte jättesvårt att kombinera olika grejer i livet med att spela. Jag har t.ex. absolut inga problem att kunna spela wow och knulla efteråt.

Hörru Woozah, nu snackar du skit.

Alla vet att alla som spelar wow är tjockisar som saknar social kompetens och lever ut det dom missar IRL och sina drömmar genom att vara en virtuell hjälte

Vet att dom finns men genom åren har alla jag känt som lirat WoW och CS varit typ raka motsatsen till sådana mäniskor.
Min erfarenhet är att dessa är en minoritet, kanske för att jag aldrig rört mig i kretsar där såna finns men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in