Citat:
Ursprungligen postat av
priamos2014
Det blir ju lite svårt att relatera till dina poster, när du hela tiden ändrar vad du säger och vad du säger dig ha sagt.
Skitsnack och skrävel brukar komma med sådant.
Förresten har jag aldrig hört någon som klarat naxx-40 beskriva det som lätt. Fast är man världens bästa spelare och har sina nitton legion kompisar med sig, så är det väl så, eller som nihenna här som tyckte att enda skillnaden mellan naxx 40 och naxx 25 var att
"Även Naxxramas visade hur enkelt det egentligen var när de släppte versionen i WotlK som mer eller mindre bara hade reducerade siffror på allt."
Ni kanske båda är formidabla spelare, det är mycket möjligt, men era uttalande rimmar oerhört illa med mina egna erfarenheter, samt med dom som uttalat sig och faktiskt klarat, vad ni säger er ha klarat.
https://www.youtube.com/watch?v=XBPHRlgczmk
Han skriver ju ganska tydligt att han skrev fel, och menade att fram till Naxx (det vill säga att Naxx inte räknas) var det inga konstigheter att köra med ~50% av raidet som "utfyllnad" sålänge de andra 50% var del av ens core-team.
Personligen har jag svårt att se någon som skulle motsätta sig detta. Givetvis påverkar nivån av ens core-team, men som grundprincip är det ganska korrekt.
Att du sen väljer att bygga ett antal inlägg på ett halmstrå, som ganska snabbt har korrigerats, säger mer om dig själv än om Nihenna eller Woozah. Men det får stå för dig.
Det svåraste med Naxx, i min mening (som spelade i en Naxx-guild, som inte kom hela vägen till KT), var att ha ett större raid-lag som kunde ta sig dit. Jag tillhörde en guild som var i skiktet bakom de fyra-sex hardcore guilderna på vår realm, vilket innebar att vi hade fler "utfyllnadsplatser" i tidigare raids. Vårt raid-lag var helt enkelt för litet för att kunna progressa ordentligt i Naxxramas. Vad ledde det till? Jo, rekrytering och till viss del gearande. För oss var det svårt att knycka en DPS eller en healer från samma bracket, vi fick helt enkelt leta upp bra personer från en lägre bracket. Det ledde i sin tur till att de bäst gearade hos oss tröttnade, och bytte till hardcore-guilderna när de ryckte i nyckelroller. Helt plötsligt hade man ett mindre core-raid-lag, utan tank. Nu behövde man geara en ny tank och nya DPS.
För att förkorta och förenkla en flummig text: Det svåraste, som jag upplevde med Naxx-progress, var att utöka raid-laget med bra folk och hålla kvar nyckelroller som andra guilder drog i.
Edit: Det klippet du länkar tycker jag personligen är lite märkligt. Dels är det bitar jag tycker låter märkliga (typ hur han pratar om Locust Swarm på Anub'Rekhan och rep-farm med Argent Dawn). Sen tycker jag att det han beskriver, som guild-dödande, är inte raidet i sig utan huvudsakligen de andra tråkiga bitarna (farming).