2018-01-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Bor du i en större stad så finns där säkert en affär med italienska delikatesser. Be att få smaka på några oljor, brukar inte vara några problem. Smaken är ju som baken så att säga, men då vet du att du får en fin olja.

Annars tycker jag den här är god, men den är väldigt smakrik och passar inte alla:

https://www.zeta.nu/produkter/extra-jungfruolivolja-guerrieri/

Alltså inte för stekning osv., men den är ljuvlig att ha i en sallad eller ringlad över en vällagad pastarätt t.ex.

Tycker överlag att Zeta har bra oljor, i ett brett smakregister. Vågar inte garantera att de är italienska, eller för den delen Extra virgin, men de enklare funkar fint i matlagning. Iaf i min, jag är ingen virtuos i köket direkt, haha

Tack! Bor tyvärr i småstad, men bör ju gå att finna online. Fick lite mersmak efter att ha fått en olivolja från Poggio i gåva. Inga övriga referenser till mer exklusiva oljor, men tyckte den var trevlig. Utsökt i en aglio e olio och olika vinegretter. Har i övrigt enbart testat mig igenom det mesta som finns i det lägre prisspannet på den vanliga Maxi-butiken, och då återkommit till Zetas oljor. Däremot inte testat den du tipsade om, så får bli nästa inköp!
Senast redigerad av danneln 2018-01-05 kl. 23:17.
Citera
2018-01-07, 22:48
Medlem
Elementarts avatar
Nästa vecka kommer Lidl ha rostad potatis av märket Hatherwood, är den god?
Citera
2018-01-08, 21:46
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Jag gick till Lidl idag i jakt på porter cheddar som borde ha kommit in idag. Trots att jag besökte två lidl kunde jag inte finna den. Har någon sett denna på riktigt och kanske till och med smakat den? Porter cheddar låter ju klockrent i mina öron!
Citera
2018-01-08, 22:14
Medlem
Dranghoffs avatar
Nu är det brittisk vecka igen, men den har blivit lite trist och förutsägbar. Varför finns inte längre några engelska marmelader? Jag minns särskilt den överlägsna apelsinmarmeladen med visky som fanns förr om åren och en tjockskuren mörk apelsinmarmelad som fanns förra året. Den var visserligen gjord i Tyskland men i engelsk anda. Ge oss tillbaka de engelska marmeladerna!
Citera
2018-01-08, 23:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Jag gick till Lidl idag i jakt på porter cheddar som borde ha kommit in idag. Trots att jag besökte två lidl kunde jag inte finna den. Har någon sett denna på riktigt och kanske till och med smakat den? Porter cheddar låter ju klockrent i mina öron!
Hittade den inte heller och de kunde inte lämna något besked i butiken varför den inte fanns. Jag har inte provat just Lidls ost, men i den lokala ostbutiken fanns det Guinnessost som var svingod och jag hoppas att denna är något liknande. Den rökta cheddaren var iaf god.
Citera
2018-01-08, 23:39
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Nu är det brittisk vecka igen, men den har blivit lite trist och förutsägbar. Varför finns inte längre några engelska marmelader? Jag minns särskilt den överlägsna apelsinmarmeladen med visky som fanns förr om åren och en tjockskuren mörk apelsinmarmelad som fanns förra året. Den var visserligen gjord i Tyskland men i engelsk anda. Ge oss tillbaka de engelska marmeladerna!
Maltvinägern har jag inte heller sett på jävligt länge.
Citera
2018-01-11, 21:39
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Förlåt för bump, men har någon stött på porter cheddar som finns i veckans blad? Jag har varit i flera Lidl utan framgång..
Citera
2018-01-11, 22:07
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Förlåt för bump, men har någon stött på porter cheddar som finns i veckans blad? Jag har varit i flera Lidl utan framgång..
Nej, jag var och sökte den idag igen utan resultat.
Citera
2018-01-12, 20:18
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, jag var och sökte den idag igen utan resultat.

Ostjäveln är hal som en ål verkar det som..

Hursomhelst köpte jag en steak & ale pie enligt emballaget, eller steak & stout pie som det stod i bladet. Bra som fan! Den här kommer jag att köpa om jag ser den igen! Tänk dig en frasig fin paj, som är fylld av vad som smakar som kalops fast med en lite dragning åt sjömansbiff (på grund av ölen som är i).

Jag har aldrig ätit detta "på riktigt" dock utan bara denna gång som den frysvara det är. Ändock bra grejer!
Citera
2018-01-13, 11:39
Medlem
Jofs avatar
Ingen som testat oxfilen än. Man måste köpa ett helt kilo. 370 kr tror jag, men då har man lyxmat i många dagar. Dubbla priset på andra ställen.
Citera
2018-01-13, 12:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ingen som testat oxfilen än. Man måste köpa ett helt kilo. 370 kr tror jag, men då har man lyxmat i många dagar. Dubbla priset på andra ställen.
370 kr/kg är väl inte direkt billigt? För 50 kr mer per kg köper du svensk hängmörad oxfilé i så stora bitar du önskar.
Citera
2018-01-13, 12:49
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
370 kr/kg är väl inte direkt billigt? För 50 kr mer per kg köper du svensk hängmörad oxfilé i så stora bitar du önskar.

Lidls vann dock i jämförelse med de betydligt dyrare i ett test (aftonbladet tror jag i mellandagarna), den som testades var f.ö även svenskt kött.

Edit: såg nu att de flesta testade var från sverige, Lidls märke var Sveakött, fanns några från sydamerika och australien också.
Senast redigerad av felstavadd 2018-01-13 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in