2017-04-24, 16:18
Medlem
donaukinds avatar
Grekiska och mexikanska veckorna är helt klart bäst. Nån som har statistik på vilka veckor som kommer oftast? Känns som det är mycket av italien och alperna.
Citera
2017-04-24, 17:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hörde några damer recensera Lidl. Grönsakerna extra bra. Fräschare än andras därför att dom inte packar om dom, utan tar ut dom i lådorna som dom kom i.
Medan samma damer dissade kemiska tekniska produkter typ renhållningsdito. Dom innehåller massor av tillsatser, nästan gifter som det var åratal sedan dom sorterades ut i Sverige i övriga handeln.

Spännande, de damerna har ju inte så mycket koll på kemi, samma regler gäller før hela EU/EES + anslutna länder. Du måste ha missførstått, det är ju inte direkt någon nyhet att samma ganska hårda regler gäller vad man än køper.

Lidls grønsaker är nästan lika bra som de vi hittar i Osloområdet, tack vare konkurrensen från alla grønsaksaffärer. Kan nästan inte ge høgre betyg än så.

Spansk vecka nästa, ser verkligen fram mot att fylla på førråden. Den, och den franska såklart, är verkligen favoriten. Inte så konstigt, Lidl är ju starka och konkurrenskraftiga både på Iberiska halvøn och i Frankrike.
Citera
2017-04-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Grekiska och mexikanska veckorna är helt klart bäst. Nån som har statistik på vilka veckor som kommer oftast? Känns som det är mycket av italien och alperna.

Verkar gå lite beroende på säsong. Tycker det är mycket italien/alperna på vinterhalvår och spanska/grekiska på sommarsäsong. Asien/mexico lite då och då.
Citera
2017-04-24, 18:18
Medlem
Tog mig till lidl för att testa de grekiska gyros-chipen men självklart hade de inte fått in dom med övrig leverans... Nån som inhandlat och kan avge smakrapport?
Citera
2017-04-25, 22:55
Medlem
Elementarts avatar
Köpte ett par sportskor från crivit på Lidl förra året och det var ett riktigt bra köp. Skorna är bekväma att promenera och jogga i, kostade också under 200 kronor om jag minns rätt
Citera
2017-05-02, 14:56
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Jag köpte en väggklocka som dom har drive på den här veckan, den såg ju dugligt snygg ut, hade en från Clas Ohlson förr som var dyrare och fulare som slutade att fungera. Blev positivt överraskad när jag packade upp den, den var riktigt fin, med vallmomotiv. Hade inte kollat noga och missat att den är radiokontrollerad, en sändare i Frankfurt som tydligen sänder ut en signal med 150 mils räckvidd, jag bor i Gävle, 163 mil så gott som raka spåret bilväg, skiljer knappast många mil fågelvägen, men det funkar, hur coolt som helst och går exakt tid hela tiden.

Lidls laddningsbara batterier suger dock, markant skillnad mot t ex varta som iofs är flera gånger så dyra.
Citera
2017-05-02, 22:38
Avslutad
Någon som har testat lidls fönsterputsmaskin?? Såg att man hade dom denna vecka, 300:- lät överkomligt.
Citera
2017-05-03, 05:41
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Undrar när Panache kommer... juli/aug?
Citera
2017-05-03, 13:08
Medlem
Swan65s avatar
Jag kan rekommendera deras hot chicken wings de nu rear ut, ruskigt fina att slänga på grillen och äta med en kall vitlöksdipp
Citera
2017-05-03, 15:20
Medlem
Köpte vad jag tror är det "nya" torkade finska rågbrödet märke Rivercote. Smaskigt som bara den för dom som gillar råg och fibrer utan en massa socker. Smakar lite som finncrisp då det är kummin i.
6 runda bröd i en låda.
Citera
2017-05-04, 01:31
Medlem
Freddeiboi98s avatar
FreewayColan är svinbillig där. 10 kronor för 2 liter.
7:90 om man bortser från panten.
Jag köpte 6 st för 52 kronor. 12 liter blir det
Den är också jättegod ☺
Citera
2017-05-04, 23:36
Medlem
Aerials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Undrar när Panache kommer... juli/aug?

Du är inte ensam om att länga efter den.
Får hoppas den dyker upp lite tidigare än juli/aug så att man kan stasha upp lite inför sommaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in