2018-01-11, 20:21
Medlem
Natsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Måste vara något som är aggressivt dödlig med kort levnadstid, vad finns det för såna sjukdomar?

Det enda jag kommer på är färdigt utvecklat AIDS och det är osannolikt i det här fallet.
Citera
2018-01-11, 20:23
Medlem
Ni som skriver att mamman led av cancer, vad grundar ni det i?
Citera
2018-01-11, 20:24
Medlem
QUENIBUMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Ok, läste att Wilson sjukdom kunde leda till ALF nämligen och Wilson sjukdom var genetisk och kunde medföra problem med skolgång och även psykiska problem (dottern skrev ju i en kommentar att hon prata med bilar och träd och undra om hon var galen) och fortskrider den så även till döden:
http://addisons-sjukdom.se/wilsons-sjukdom.html#.Wle2YStwHYU

Men då vet jag att de stod för skolan
Fast akut leversvikt är ju just akut, dvs inom 30 dagar. Wilson går ju dessutom att behandla. Det här känns som något mycket mer allvarligt.
Citera
2018-01-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty
För allas depressioner och situationer är exakt likadana? Nu är det mest spekulationer i tråden, men det verkar inte röra sig om en enskild individs känslor och depression, utan källor har talat om en familj i kris.

En familj i kris har nämnts av rektorn på den yngre dotterns skola ja (rektorn var även rektor när den äldre gick på samma skola).
Samma rektor har också sagt att detta var extremt oväntat, en familj i kris betyder inte att alla måste dö t.ex! En kris kan vara allt från att ett husdjur måste avlivas till att alla i familjen blir kidnappade av en knarkliga. I detta fallet verkar det vara så att 2 eller kanske 3/4 av familjen varit allvarligt sjuka, vilket är in familjär kris på ett sätt, men inte en sådan kris att man måste döda och dödas.
Som sagt, sjukdom är nog inte motivet.
Citera
2018-01-11, 20:25
Medlem
Blackra1ns avatar
Kan det vara en utomstående som mördat familjen för att sedan ta sitt eget liv inne i villan?
Citera
2018-01-11, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bebsi

Någon hade en "säker källa"
Inte bekräftat.
Citera
2018-01-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Ska vi tävla om vem som har varit mest deprimerad? Okej jag har också varit deprimerad och det sista jag skulle kunnat göra är att döda mig själv då det som hindrar är de anhörigas känslor. ÄN MINDRE skulle jag dödat de anhöriga.

Om detta är mord vilket allt tyder för så är det fruktansvärt, varken mer eller mindre

Du vinner. Grattis! Du har haft de värsta depressionen någonsin, av alla, på hela jorden. Och ändå lyckades du under den hemskaste depressionen NÅGONSIN göra allt rätt, bete dig perfekt och bli frisk i rimlig tid. Grattis bästa du.
Litet krux bara med ditt inlägg, alla är inte som du, trots att du säkert haft det värst, depression har MÅNGA ansikten, sjukdomar påverkar alla människor olika, man kan aldrig sätta sig in i hur en annan människa har det eller vad den går igenom etc mm osv
Var tacksam att du fick en så mild depression att du kunde fungera normalt istället för att tro att alla är som du...
Citera
2018-01-11, 20:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebsi

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-01-11, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Kan det vara en utomstående som mördat familjen för att sedan ta sitt eget liv inne i villan?

– Men vi letar inte efter någon gärningsman utifrån. Men vi hanterar det ändå som en mordutredning till dess att vi har allt klart för oss, säger Ewa-Gun Westford, presstalesperson vid Skånepolisen,
Citera
2018-01-11, 20:28
Medlem
Jag tror familjen blev förgiftad av extern GM. Det är kanske någon som var avundsjuk på deras liv, inkomst eller något. Kanske någon på jobbet som ogillade de och förgiftade de. Hur de blev förgiftade är lite svårt att veta. Kanske fick en tårta av GM som innehöll giftet sen satt familjen framför tv:n och myste och åt tårtan tillsammans. Kanske gift i något annat som är ätbar. Svartsjuka och avundsjuka finns extremt mycket bland folk
Citera
2018-01-11, 20:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Nån som har lagt upp pappans manifest/forskning som han tydligen hade döpt och tillägnat sina två döttrar?

Så många sidor att läsa och ingen sammanfattning i trådstarten ännu.

Mvh
Här, en liten berättelse: http://henkow.se/onewebmedia/A,%20M%20och%20momsen,%202017.pdf
Citera
2018-01-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
borde vara fem döda isåfall....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in