2018-01-11, 20:02
Medlem
everythingiss avatar
Gissar på att orken tog slut och depressionen tog överhanden. När kraften är slut och man står inför en övermäktig situation så är det fullt förståeligt att den här (eventuella) lösningen är den enda som verkar möjlig.

Jag försvarar inte handlingen, men jag dömer inte heller någon i familjen, jag antar att pappan var GM, men det kan ju också varit ett beslut fattat gemensamt av de vuxna. Jag har varit på botten i ett riktigt mörker, jag förstår att sådana här tragedier händer... Jag är helt OK med att termen utökat självmord används... men jag förstår att många inte kan sätta sig in i en deprimerad människas tankesätt.
Citera
2018-01-11, 20:07
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Absolut, du gjorde helt rätt! All information är bra information, även om denna information går att avfärda. Du har inte gjort något som helst fel!

Framtiden får visa om det går att avfärda eller ej, jag hade blivit förvånad om det jag hört och sedan skrivit här inte stämde till i alla fall 90%.
Citera
2018-01-11, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5StarStunna
Jag bodde på björkvägen och jag pratat med flera av mina fd grannar idag. Alla är i chock, då familjen utåt verkade ha det väldigt bra.
Det bör vara en extern gärningsman....

– Men vi letar inte efter någon gärningsman utifrån. Men vi hanterar det ändå som en mordutredning till dess att vi har allt klart för oss, säger Ewa-Gun Westford, presstalesperson vid Skånepolisen,
Citera
2018-01-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Lägg av. Barnen blev sannolikt mördade. Överväger du att mörda sjuka eller påstått sjuka? Sök hjälp. Alla skolor bör uppmärksamma liknande fall. Slutna familjer är en hälsofara för barn som förr eller senare måste ut i livet och stå på egna ben.

Problemet idag är bara att du kan söka hjälp om och om och om och om igen men ändå få NOLL respons. Skrika dig hes, banka sönder var enda dörr, gråta dig fördärvad, hota, böna, be och förklara in i minsta detalj att du är desperat efter hjälp, att du inte orkar mer och ändå, och mest troligt, så får du INGEN hjälp överhuvudtaget.
Lägg där till att se sina barn plågas svårt, dag efter dag efter dag efter dag. Vecka efter vecka, månad efter månad.
Som förälder bryts man ner fullständigt psykiskt, tröttheten mal sönder en och kroppen reagerar ofta med extrem smärta. Smärta som är hemskare än tortyr.
Fortfarande igen hjälp. Inte med barnen och inte för dig. I Sverige skrivs smärtlindrande (som hjälper) i stort sätt bara ut till cancerpatienter. Kronisk smärta får du lära dig leva med. Finns naturligtvis undantag.
Hur många av oss skulle orka? Hur länge skulle nån av oss stå ut? Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera. Mina barn har haft öroninflammation och det var fruktansvärt att se som förälder.

Sverige ville hjälpa folk i nöd från Syrien etc och behövde massor med pengar. Snabbt. Då valde man att dra in för dom av oss som behöver hjälp allra mest. Man offrade assistentpengen till folk som lever i den största nöden. För att täcka upp de extrema kostnader som uppkommit.
Vet inte om denna familj blev ett offer för dessa indragningar men andra har blivit det (även om media inte rapporterat om desss tragiska fall) och fler kommer drabbas hårt...

Innan jag hört vad som fick denna tragiska händelse att ske väljer jag att inte döma alls "Walk a mile in My shoes"...
Fruktansvärt tragiskt är det, vad som än hänt. Vad som än ligger bakom.
Citera
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5StarStunna
Jag bodde på björkvägen och jag pratat med flera av mina fd grannar idag. Alla är i chock, då familjen utåt verkade ha det väldigt bra.
Det bör vara en extern gärningsman....
Nej och åter nej. Polisen säger ju att man snabbt kunde konstatera att gärningspersonen fanns i villan.
Citera
Medlem
Nån som har lagt upp pappans manifest/forskning som han tydligen hade döpt och tillägnat sina två döttrar?

Så många sidor att läsa och ingen sammanfattning i trådstarten ännu.

Mvh
Citera
2018-01-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonblund
Det är som att fråga vad någon har för belägg för att Trump är en dålig president. Om du verkligen är omedveten om polisens tillstånd måste du ha tillbringat de sista åren i en garderob utan uppkoppling.

Konspirationsteori förutsätter teori.
Detta är ingen teori. Det är inte presenterad som en teori, men som ett memento att i avsaknad av belägg lämna alla vägar öppna.

Din slutsats avseende i vilken ordning jag gör inlägg respektive tänker är väl bara ytterligare ett exempel på min tes: Undvik påståenden utan belägg.

Fetade: Va? Så du menar att alla gissningar här är mementon? Klart som fan det är teorier om vad som hänt, detta är inte en kalender!
Att ha en teori om något stänger inte andra vägar, var har du fått det ifrån?
Citera
2018-01-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- akut lever funktions nedsättning.

Jag tycker den antroposofiska kommentaren enligt tidigare inlägg i kombination av extrem vegankost är intressant att följa upp med blodprov på barnen. I så fall led de av kronisk B-vitaminbrist redan innan födseln och skulle kunna ge upphov till sjukdomen. Detta självskadebeteende, münchhausens i kombination med att en högre makt och kroppen själv skulle fixa sjukdomen skulle kunna vara en förklaring till hopplösheten som föranlett till tragedin. Någon skrev att frun hade cancer också. Fick någon i familjen läkarvård/medicin för något någonsin? En bisarr teori visserligen...
Citera
2018-01-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
ALF står för ALFredshällskolan och 5 för att hon gick i femte klass.

Ok, läste att Wilson sjukdom kunde leda till ALF nämligen och Wilson sjukdom var genetisk och kunde medföra problem med skolgång och även psykiska problem (dottern skrev ju i en kommentar att hon prata med bilar och träd och undra om hon var galen) och fortskrider den så även till döden:
http://addisons-sjukdom.se/wilsons-sjukdom.html#.Wle2YStwHYU

Men då vet jag att de stod för skolan
Citera
2018-01-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Ska vi tävla om vem som har varit mest deprimerad? Okej jag har också varit deprimerad och det sista jag skulle kunnat göra är att döda mig själv då det som hindrar är de anhörigas känslor. ÄN MINDRE skulle jag dödat de anhöriga.

Om detta är mord vilket allt tyder för så är det fruktansvärt, varken mer eller mindre

För allas depressioner och situationer är exakt likadana? Nu är det mest spekulationer i tråden, men det verkar inte röra sig om en enskild individs känslor och depression, utan källor har talat om en familj i kris.
Citera
2018-01-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Ska vi tävla om vem som har varit mest deprimerad? Okej jag har också varit deprimerad och det sista jag skulle kunnat göra är att döda mig själv då det som hindrar är de anhörigas känslor. ÄN MINDRE skulle jag dödat de anhöriga.

Om detta är mord vilket allt tyder för så är det fruktansvärt, varken mer eller mindre

Fast depression kan ju leda till psykos och då har du längre inte kontroll över dina egna tankar. Klart som fan det är fel att ta död på sin familj men det behöver ju inte menas med att det inte finns en förklaring till det?
Citera
2018-01-11, 20:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hur konstigt det än kan låta...
Om livet är för hårt mot dig är det lättare att halvera ansvaret med barn inblandade.

Säger inte att så är fallet, men skilsmässa kan ha varit en trigger. Går väl att få ut eventuella papper från myndighet om någon betänketid pågick.
Det kan ju finnas bara i någons tanke eller ett muntligt samtycke (jag bara satt och funderade på vad som kunde trigga en sådan här tragedi)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in