Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Lägg av. Barnen blev sannolikt mördade. Överväger du att mörda sjuka eller påstått sjuka? Sök hjälp. Alla skolor bör uppmärksamma liknande fall. Slutna familjer är en hälsofara för barn som förr eller senare måste ut i livet och stå på egna ben.
Problemet idag är bara att du kan söka hjälp om och om och om och om igen men ändå få NOLL respons. Skrika dig hes, banka sönder var enda dörr, gråta dig fördärvad, hota, böna, be och förklara in i minsta detalj att du är desperat efter hjälp, att du inte orkar mer och ändå, och mest troligt, så får du INGEN hjälp överhuvudtaget.
Lägg där till att se sina barn plågas svårt, dag efter dag efter dag efter dag. Vecka efter vecka, månad efter månad.
Som förälder bryts man ner fullständigt psykiskt, tröttheten mal sönder en och kroppen reagerar ofta med extrem smärta. Smärta som är hemskare än tortyr.
Fortfarande igen hjälp. Inte med barnen och inte för dig. I Sverige skrivs smärtlindrande (som hjälper) i stort sätt bara ut till cancerpatienter. Kronisk smärta får du lära dig leva med. Finns naturligtvis undantag.
Hur många av oss skulle orka? Hur länge skulle nån av oss stå ut? Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera. Mina barn har haft öroninflammation och det var fruktansvärt att se som förälder.
Sverige ville hjälpa folk i nöd från Syrien etc och behövde massor med pengar. Snabbt. Då valde man att dra in för dom av oss som behöver hjälp allra mest. Man offrade assistentpengen till folk som lever i den största nöden. För att täcka upp de extrema kostnader som uppkommit.
Vet inte om denna familj blev ett offer för dessa indragningar men andra har blivit det (även om media inte rapporterat om desss tragiska fall) och fler kommer drabbas hårt...
Innan jag hört vad som fick denna tragiska händelse att ske väljer jag att inte döma alls "Walk a mile in My shoes"...
Fruktansvärt tragiskt är det, vad som än hänt. Vad som än ligger bakom.