Citat:
Ursprungligen postat av
MadBalt
Vet inte om det är så konstigt jag har själv plockat bort det mesta från min linkdin och låst min facebook. Har i stort bara använt detta i yrket under eget namn. Men med den utveckling som skett är detta meningslöst man kan inte lita på eller använda sig av det längre för t.ex rekrytering i alla fall inte för kvalificerade tjänster allt är för anpassat för att man skall kunna dra några slutsatser. Det är fortfarande ett viktigt verktyg för att sortera bort en del knäppskallar men även dessa har lärt sig att inte skriva för mycket på sina officiella sidor. Har dock Insta och FB under smeknamn för att hålla kontakt ,med släkt vänner och mera närstående men detta är svårt att hitta för oinvigd. Jag tor det är mest i de lägre samhällsklasserna man på allvar använder FB till annat än adressregister och lite kontakt med ytligt bekanta.
Alltså frånvaro av privat information på offentligt nät är inte skumt utan de är snarare ett bevis för att de är relativt sunda och medvetna. Kolla bara på detta forum som avskräckande exempel.
Jag driver ett företag med anställda, gift, pappa till 5 ungar, både jag o frugan har en stor vän-krets.
Vi lever att väldigt vanligt familjeliv.
Facebook, Instagram, Twitter, Snap eller annan typ har aldrig intresserat mej, och jag har således aldrig haft något av dessa konton.
Så, om jag nu skulle dö av någon anledning, så skulle jag automatiskt anses som en jättekonstig kille här på flashen.
Eftersom jag inte kan visa att jag har 50 (eller fler) digitala vänner, så blir slutsatsen att det måste vara fel på mej.
Fan...... Lägg ner detta meningslösa snacket, spelar väll ingen roll hur många vänner nån har på FB.