2018-01-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
En familj i kris har nämnts av rektorn på den yngre dotterns skola ja (rektorn var även rektor när den äldre gick på samma skola).
Samma rektor har också sagt att detta var extremt oväntat, en familj i kris betyder inte att alla måste dö t.ex! En kris kan vara allt från att ett husdjur måste avlivas till att alla i familjen blir kidnappade av en knarkliga. I detta fallet verkar det vara så att 2 eller kanske 3/4 av familjen varit allvarligt sjuka, vilket är in familjär kris på ett sätt, men inte en sådan kris att man måste döda och dödas.
Som sagt, sjukdom är nog inte motivet.

Hur väl tror du rektorn känner denna familj?
Rektorn till mina barn känner oss NADA. Då har han ändå haft mina barn som sitt ansvar i +15år... just saying
Citera
2018-01-11, 20:31
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Kan du förklara hur man vet (fakta) att dådet planerats sedan jul om alla som bör veta detta är döda?

Väldigt bra fråga
Citera
2018-01-11, 20:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QUENIBUM
Fast akut leversvikt är ju just akut, dvs inom 30 dagar. Wilson går ju dessutom att behandla. Det här känns som något mycket mer allvarligt.

Skall sägas även att om det vore en akut leversvikt så borde den drabbade fara in på sjukhuset, få det konstaterat som akut leversvikt, och sedan skriva ut sig (mot protesterande personal) för att sedan fara hem och bestämma sig för att göra slut på sig själv och resten av familjen..

Såå.., det blir nog ett nej på akut leversvikt !
Citera
2018-01-11, 20:35
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Ska vi tävla om vem som har varit mest deprimerad? Okej jag har också varit deprimerad och det sista jag skulle kunnat göra är att döda mig själv då det som hindrar är de anhörigas känslor. ÄN MINDRE skulle jag dödat de anhöriga.

Om detta är mord vilket allt tyder för så är det fruktansvärt, varken mer eller mindre

Det du beskriver, är det som många inte tänkt på, och när de kommer på är det genialiskt. För att inte få en ledsen familj, så kan man ju faktiskt ta livet av alla. Då är problemet löst.

Min teori om det stämmer med mammans cancer:
Pappan sliter ont för hela familjen, ekonomiskt, för talan osv. Hinner inte med sitt jobb och har haft det otroligt hårt över helgerna. Han har inte hunnit skriva manus till sitt årliga stora framförande. Efter jul kommer beskedet att frun återfått sin cancer och skall in på behandling. Pappan måste alltså sköta allt i minst en månad, skäms över att inte ha skrivit något manus, vet inte vad han skall göra. Han bestämmer sig sedan för att avsluta familjen, som sista utväg. Gissar att han metodiskt haft ihjäl de andra. Mamma och barn är sällan i samma rum alltid. Det sägs att ett föremål upphittats som kan lösa allt. Kan vara en golfklubba tex. Efter detta har han hängt sig själv. Teknikerna som ryktats spy, gör det av den otroligt blodiga synen av barnen. Grannarna har tipsat socialen förut, alternativt inte gjort det fast de borde, därav vill ingen uttala sig och vara "judas". Rekorn har sett detta komma.
Senast redigerad av Byxan81 2018-01-11 kl. 20:39.
Citera
2018-01-11, 20:35
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras

Lite nytt.
Trötthetssyndromen hos barnen är bekräftade.
För första gången nämns det att mamman är involverad i barens skolgång
Citera
2018-01-11, 20:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
I protokollen beskrivs att båda flickorna led av någon form av kronisk trötthet som gjorde det svårt för dem att orka med en ordinarie skolgång.

Då kanske det var ME då...
Citera
2018-01-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazarin2

Lite nytt.

Intressant att psykologen är besviken att man inte gjort något, man borde sett varningssignaler som om föräldrarna styrde detta
Citera
2018-01-11, 20:40
Medlem
Gizurs avatar
Ø
Citat:
Ursprungligen postat av Mazarin2

Lite nytt.
Japp, tycks alltså som att källorn som tidigt nämnde ME/CFS stämde

Citat:
I protokollen beskrivs att båda flickorna led av någon form av kronisk trötthet som gjorde det svårt för dem att orka med en ordinarie skolgång.
Citera
2018-01-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BcaaEngine
Jag tycker den antroposofiska kommentaren enligt tidigare inlägg i kombination av extrem vegankost är intressant att följa upp med blodprov på barnen. I så fall led de av kronisk B-vitaminbrist redan innan födseln och skulle kunna ge upphov till sjukdomen. Detta självskadebeteende, münchhausens i kombination med att en högre makt och kroppen själv skulle fixa sjukdomen skulle kunna vara en förklaring till hopplösheten som föranlett till tragedin. Någon skrev att frun hade cancer också. Fick någon i familjen läkarvård/medicin för något någonsin? En bisarr teori visserligen...
Flickan hade förmodligen problem med levern, som kanske ledde till ämnesomsättningsproblem.
Det är förmodligen inte så lätt att fungera bra i skolmiljö, då.
Och nu skulle då flickan återgå till sin skola. Antar att hon motsatte sig-hon ville inte-
hade ju fått stanna hemma länge och nu skulle hon så tillbaka.
Kanske hade hon inga kamrater -ingen längtan alls efter skolkamraterna.
Hemma hade hon sin familj-där hade hon tryggheten.
Citera
2018-01-11, 20:41
Medlem
Religiösa grubblerier som till slut led till psykisk kollaps, mitt förslag.
Citera
2018-01-11, 20:42
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras/

WHAT DID I F**KING TELL YOU?

Barnen hade ME.
Citera
2018-01-11, 20:44
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Religiösa grubblerier som till slut led till psykisk kollaps, mitt förslag.
Eller tvärtom, psykisk sjukdom som ledde till religösa grubblerier. Avslutas med psykos med vanföreställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in