2018-01-09, 20:36
Medlem
AA-suiteds avatar
Verkar bli en trkig ssongsstart. Det knns som att Veckans Brott har ftt slut p de klassiska mordfallen. Jag skulle vara ppen till att se dem lna in ett mordfall frn Norge eller Danmark en gng bara fr lite variation. Tnk er, de har inte rrt dessa mord alls s de kan plocka det mest intressanta dr ngonting lrorikt kan tas i tanke till skillnad frn de urholkade upprepningarna av svenska mord.
Citera
2018-01-09, 21:16
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det r mycket invandrar killar som bor i vra frorter, oj detta var ju en scoope?
Citera
2018-01-09, 21:32
Medlem
AA-suiteds avatar
Kan vi infra riktigt livstidsstraff fr personerna det diskuteras om i det hr programmet? Jag menar kolla p dem. De springer ut mitt p dagen och skjuter ner en man fr pengar. Aldrig att de hr ska f en andra chans. Ryck upp er, politiker.
Citera
2018-01-09, 22:05
Medlem
Enzymes avatar
Sprngningen 1982

100kg sprngdeg sa GW. S jvla mycket kan det vl nd inte handla om? Hade inte huset skadats nnu mer d? I inslaget sa man minst 10kg. Minns sen lumpen att en trlda innehller 14 kg kanske var det en sn?
Senast redigerad av Enzyme 2018-01-09 kl. 22:20.
Citera
2018-01-09, 22:21
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
100kg sprngdeg sa GW. S jvla mycket kan det vl nd inte handla om? Hade inte huset skadats nnu mer d? I inslaget sa man minst 10kg. Minns sen lumpen att en trlda innehller 14 kg kanske var det en sn?

Motsvarande 50 kg trotyl enligt en utredning frn tiden:

http://docplayer.se/47964203-Sprangn...blau-1982.html

Sidan 43.
Citera
2018-01-09, 22:32
Medlem
Inslagen dr Kvarfordt ska testa p att gra olika saker r tmligen outhrdliga att se enligt min sikt. Visst r det intressant att t ex, som i kvllens avsnitt, se och f sig frklarat hur en spikmatta anvnds. Men jag tappar fokus nr en amatr som Kvarfordt ska prya som spikmatteansvarig. Mycket bttre om man fick se ett riktigt polisproffs visa hur det gr till.
Kvarfordt funkar bra med GW och som programledare, lt henne hlla sig till detta.
Citera
2018-01-09, 22:39
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Motsvarande 50 kg trotyl enligt en utredning frn tiden:

http://docplayer.se/47964203-Sprangn...blau-1982.html

Sidan 43.

Intressant! Jag fr det till ca 35 kg sprngdeg i s fall. Ingen liten smll! Mnga stockholmare mste hrt det eller vaknat av smllen. Det rttsliga efterspelet knde jag inte till. Surt fr Skandia.
Citera
2018-01-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Inslagen dr Kvarfordt ska testa p att gra olika saker r tmligen outhrdliga att se enligt min sikt. Visst r det intressant att t ex, som i kvllens avsnitt, se och f sig frklarat hur en spikmatta anvnds. Men jag tappar fokus nr en amatr som Kvarfordt ska prya som spikmatteansvarig. Mycket bttre om man fick se ett riktigt polisproffs visa hur det gr till.
Kvarfordt funkar bra med GW och som programledare, lt henne hlla sig till detta.

Jag tycker hela hon verkar outhrdlig. Hon blir verkligen som en blond bimbo nr hon r ute p uppdragen och man mrker att hon blir ganska till sig ibland. ven i studion stller hon ganska dumma frgor till GW och gster ( i stil med "Har de vapen i frortsgng, lyssnar de inte nr ni ber dem sluta skjuta".
Citera
2018-01-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Jag tycker hela hon verkar outhrdlig. Hon blir verkligen som en blond bimbo nr hon r ute p uppdragen och man mrker att hon blir ganska till sig ibland. ven i studion stller hon ganska dumma frgor till GW och gster ( i stil med "Har de vapen i frortsgng, lyssnar de inte nr ni ber dem sluta skjuta".

Ja, men hon beter sig vl bara s som man kan vnta sig av en typisk journalist utan specialkunskaper inom omrdet. Men hon verkar ju onekligen tycka att allt som har med polisen och deras verksamhet att gra r vldigt spnnande och upphetsande, och blir (lite fr) ofta fnissig som en tonrstjej.

Jag tycker dom skulle leta upp en smart, cool och yrkeskunnig poliskvinna, som ven har hyfsad mediebegvning, och testa att lta henne vara programledare istllet.
Citera
2018-01-10, 08:06
Medlem
frgan om hur dom kriminella tjnade sina pengar tog vl priset inte mycket hon vet
Citera
2018-01-10, 08:41
Medlem
frozenbeachs avatar
Men vad e det som hnder med veckans brott, jag har alltid sett fram emot programmet, men igr va det s ointressant att jag stngde av. Jag vill inte se flera minuters dryga inslag om spikmattor, gngkrig som ingen kommer t eller nt inslag om nt frn 1700-talet. Finns vl hur mycket aktuellt som helst att ta upp. Skrpning!!
Citera
2018-01-10, 09:08
Medlem
c014s avatar
Nr de har en kommissarie dr fr att prata om gngvld och prata om granaten som hittades.. s lmnar Camilla ver till GW och han ska sga ngot.. d sitter han och upprepar vad snubben nyss sagt i princip, fast han har fel om hljet (som han frsker slta ver).. Kan han inte bara ta ur huvudet ur sin egen rv ngon gng? Lyssnar han inte p gsterna nr de r dr eller vad hller han p med?

De har tagit dit folk frut som i princip blir stendes utan ngot att gra fr att Leffe ska ta ver showen och visa hur man gr en teknisk underskning av brottsplats fastn att de har riktiga tekniker dr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in