2018-01-09, 20:36
Medlem
AA-suiteds avatar
Verkar bli en tråkig säsongsstart. Det känns som att Veckans Brott har fått slut på de klassiska mordfallen. Jag skulle vara öppen till att se dem låna in ett mordfall från Norge eller Danmark en gång bara för lite variation. Tänk er, de har inte rört dessa mord alls så de kan plocka det mest intressanta där någonting lärorikt kan tas i åtanke till skillnad från de urholkade upprepningarna av svenska mord.
Citera
2018-01-09, 21:16
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det är mycket invandrar killar som bor i våra förorter, oj detta var ju en scoope?
Citera
2018-01-09, 21:32
Medlem
AA-suiteds avatar
Kan vi införa riktigt livstidsstraff för personerna det diskuteras om i det här programmet? Jag menar kolla på dem. De springer ut mitt på dagen och skjuter ner en man för pengar. Aldrig att de här ska få en andra chans. Ryck upp er, politiker.
Citera
2018-01-09, 22:05
Medlem
Enzymes avatar
Sprängningen 1982

100kg sprängdeg sa GW. Så jävla mycket kan det väl ändå inte handla om? Hade inte huset skadats ännu mer då? I inslaget sa man minst 10kg. Minns sen lumpen att en trälåda innehåller 14 kg kanske var det en sån?
Senast redigerad av Enzyme 2018-01-09 kl. 22:20.
Citera
2018-01-09, 22:21
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
100kg sprängdeg sa GW. Så jävla mycket kan det väl ändå inte handla om? Hade inte huset skadats ännu mer då? I inslaget sa man minst 10kg. Minns sen lumpen att en trälåda innehåller 14 kg kanske var det en sån?

Motsvarande 50 kg trotyl enligt en utredning från tiden:

http://docplayer.se/47964203-Sprangn...blau-1982.html

Sidan 43.
Citera
2018-01-09, 22:32
Medlem
Inslagen där Kvarfordt ska testa på att göra olika saker är tämligen outhärdliga att se enligt min åsikt. Visst är det intressant att t ex, som i kvällens avsnitt, se och få sig förklarat hur en spikmatta används. Men jag tappar fokus när en amatör som Kvarfordt ska prya som spikmatteansvarig. Mycket bättre om man fick se ett riktigt polisproffs visa hur det går till.
Kvarfordt funkar bra med GW och som programledare, låt henne hålla sig till detta.
Citera
2018-01-09, 22:39
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Motsvarande 50 kg trotyl enligt en utredning från tiden:

http://docplayer.se/47964203-Sprangn...blau-1982.html

Sidan 43.

Intressant! Jag får det till ca 35 kg sprängdeg i så fall. Ingen liten smäll! Många stockholmare måste hört det eller vaknat av smällen. Det rättsliga efterspelet kände jag inte till. Surt för Skandia.
Citera
2018-01-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Inslagen där Kvarfordt ska testa på att göra olika saker är tämligen outhärdliga att se enligt min åsikt. Visst är det intressant att t ex, som i kvällens avsnitt, se och få sig förklarat hur en spikmatta används. Men jag tappar fokus när en amatör som Kvarfordt ska prya som spikmatteansvarig. Mycket bättre om man fick se ett riktigt polisproffs visa hur det går till.
Kvarfordt funkar bra med GW och som programledare, låt henne hålla sig till detta.

Jag tycker hela hon verkar outhärdlig. Hon blir verkligen som en blond bimbo när hon är ute på uppdragen och man märker att hon blir ganska till sig ibland. Även i studion ställer hon ganska dumma frågor till GW och gäster ( i stil med "Har de vapen i förortsgäng, lyssnar de inte när ni ber dem sluta skjuta".
Citera
2018-01-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Jag tycker hela hon verkar outhärdlig. Hon blir verkligen som en blond bimbo när hon är ute på uppdragen och man märker att hon blir ganska till sig ibland. Även i studion ställer hon ganska dumma frågor till GW och gäster ( i stil med "Har de vapen i förortsgäng, lyssnar de inte när ni ber dem sluta skjuta".

Ja, men hon beter sig väl bara så som man kan vänta sig av en typisk journalist utan specialkunskaper inom området. Men hon verkar ju onekligen tycka att allt som har med polisen och deras verksamhet att göra är väldigt spännande och upphetsande, och blir (lite för) ofta fnissig som en tonårstjej.

Jag tycker dom skulle leta upp en smart, cool och yrkeskunnig poliskvinna, som även har hyfsad mediebegåvning, och testa att låta henne vara programledare istället.
Citera
2018-01-10, 08:06
Medlem
frågan om hur dom kriminella tjänade sina pengar tog väl priset inte mycket hon vet
Citera
2018-01-10, 08:41
Medlem
frozenbeachs avatar
Men vad e det som händer med veckans brott, jag har alltid sett fram emot programmet, men igår va det så ointressant att jag stängde av. Jag vill inte se flera minuters dryga inslag om spikmattor, gängkrig som ingen kommer åt eller nåt inslag om nåt från 1700-talet. Finns väl hur mycket aktuellt som helst att ta upp. Skärpning!!
Citera
2018-01-10, 09:08
Medlem
c014s avatar
När de har en kommissarie där för att prata om gängvåld och prata om granaten som hittades.. så lämnar Camilla över till GW och han ska säga något.. då sitter han och upprepar vad snubben nyss sagt i princip, fast han har fel om höljet (som han försöker släta över).. Kan han inte bara ta ur huvudet ur sin egen röv någon gång? Lyssnar han inte på gästerna när de är där eller vad håller han på med?

De har tagit dit folk förut som i princip blir ståendes utan något att göra för att Leffe ska ta över showen och visa hur man gör en teknisk undersökning av brottsplats fastän att de har riktiga tekniker där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in