Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Över 700 000 palestinier fördrevs från sina hem av sionisterna.
Och över 800k judar fördrevs från sina hem av araberna. Etisk resning, rasitser, parasiter, blah blah blah.
Citat:
Det var en etnisk rensning! Och du jämför det med vikingarna? Jag tycker att du rent ut sagt borde skämmas för allt som du förlöjligar och förnekar här!
Jag skulle personligen föredra att bli fördriven än bli våldtagen och massakerad, men det är ju tur att det finns riktiga människorättsvetare här som förstår bättre.
Citat:
Självklart har dagens Israel ansvar för den etniska rensningen, den är ju ett resultat av denna rensning, det är detta som är upphovet till konflikten som har pågått allt sedan dess.
Aha, så om din farfar begick ett brott så är det helt korrekt att döma dig för det? På vilket sätt skiljer sig min liknelse med Sverige? Ska Sverige stå till svars för något som hände i Sverige innan Sverige skapades?
Citat:
Detta är inte historia, lika lite som förintelsen i Tyskland är historia. Det är oanständigt att vifta bort det faktum att över 700 000 personer tvingades bort från sina hem.
Samtidigt viftar du glatt bort det faktum att fler judar tvingades bort från sina hem av araber.