Citat:
Du med din allmäna kunskap om samhället, hur var det för tre år sedan när SD varnade för den stora invandringen? Då kallades dom för rasister, främlingsfientliga mm. Hur mycket av det dom då förelslog som var rasistiskt och främlingsfientligt har nu 7-klövern infört? En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?
Var pratar SD om denna ”fruktansvärda undergång”?
Att man mörkar många problem beror på att många politiker vill framstå som goda. Dessutom var man inte riktigt medvetna om dom problem som kunde uppstå. Att nu stå att säga att SD hade rätt är väl knappast troligt. Därför vidhåller man hellre en lögn för annars blir man ju politiskt död.
Media säljer bra på snyftreportage, men även dom har börjat svänga och ta upp problemen.
Utifrån dagens politiska debatt där nästan alla svängt åt SD-håll funderar jag på vilka som är/var okunniga?
Att sen använda uttrycken ”avsaknad av empati, moral” visar snarare på din självgodhet och avsaknad av kunskap. Alla har moral, den ser bara lite olika ut. Med sådana ordval i en TS är det uppenbart att du inte vill ha en debatt utan du vill framhäva dig själv och få andra att verka dåliga
Och nej jag ser inte Fria Tider som sanningens apostel.