Citat:
Ursprungligen postat av
Klota
Likt 80% av befolkningen tycker jag att en medmänniska som dör ska räddas - där har du din empati och moral. Ett nationalistiskt tänk är förlegat. Har man allmän kunskap om samhället vet man att bara för att vi tar in Mohammed får inte Asta det sämre på äldreboendet. Vi behöver invandring(föder för lite barn = nuvarande arbetare körda i framtiden)och brotten skjuts inte i höjden. Vi har alltid en konstant underklass som knuffas ner, nu är det många invandrare - förr var det svenskar. Jag kan rabbla fakta om varför det är så men förhoppnings förstår du själv. Jag har studerat politik, samhälle och juridik. Anhöriga som arbetar inom olika sektioner gällande invandring och integration som dagligen ser hur människor nekas uppehållstillstånd - Sveriges politik är mer restriktiv än ni tror.
1. Vilken sverigedemokrat vill inte rädda människor? Deras politik räddar ju 20 ggr fler människor än de andra partierna. Är det empati att rädda vuxna män som reser över en krigsfri kontinent till landet med högst bidrag, eller är det empati att hjälpa kvinnor, barn och familjer i nöd i fattiga länder? Dessutom i mycket större utsträckning. Mysig människosyn du verkar ha.
2. Nationalism bygger våra stater och är kärnan för välfärdssamhället. Det är helt naturligt eftersom människan är ett flockdjur. Är medfödda beteenden "förlegade"?
3. Nej vi behöver ingen invandring. Svenska kvinnor föder drygt 2 barn/kvinna, alltså går vi sakta plus även helt utan invandring. Sedan finns det fördelar med arbetskraftsinvandring inom områden där det är brist på arbetare, det är dock en annan sak för det är inte de som kostar vårt samhälle miljarder.
4. Spelar ingen roll vad du studerat om du hittar på massa fejk-fakta som det jag svarade på med punkt 3. Du kan läsa hur många böcker du vill utan att det hjälper om du ändå väljer att tro på sagor.