2018-01-09, 09:24
Medlem
Sperssons avatar
.
Det räcker att en kvinna ser en gråtande afrikan på bild för att offra sitt eget lands ekonomi.

Invandringen till Sverige har ALDRIG varit lönsam.
Inte ens på 1970-talet.
Citera
2018-01-09, 10:12
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?

80% har uppfattningen som du att etniska svenskar ska fungera tillsammans med nyanlända. Det hade säkert varit bra om folk inte segregerar sig så mycket. Ironiskt är det just 80% av befolkningen som segregerar sig, bor i vita reservat och som inte har en endaste nyanländ i sin vänkrets. Det är faktiskt så att påfallande många av dom 20% bor i närheten av utanförskapet och får beskåda mångkulturen på närmare håll. Om du letar fram en karta vart 20% bor så ser du dom är överrepresenterade i närheten av utanförskapsområden.

Jag har aldrig förstått varför dom 80% som är för mångkultur och flyr till vita områden. Lite obehagligt faktiskt och sjukt.
Citera
2018-01-09, 10:13
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Vet inte riktigt vad du menar med avsaknad av empati men går man inte alltför långt tillbaka i historien ( ca: 90 år sedan ) så sade den dåvarande Socialdemokratiske statsministern Rickard Sandler vid tidpunkten: Det säger sig självt att färgade raser under inga förhållanden, framförallt inte negrer, inte ens tillfälliga besökare, utom i rena undantagsfall, bör äga tillträde till Riket". Socialdemokraterna lobotomerade, tvångssteriliserade och mätte ju som bekant även skallar på samer, zigenare och judar senare i historien, så speciellt empatiska kan man ju inte direkt kalla föregångarna till Löfven regimen heller. Jag antar att du aldrig har satt din fot på Svennebanangränd i Rinkeby eller t.ex stått och studerat när flockarna med "de svarta tälten " anländer med barnen till Hässelby Gårds Skola en vardagsmorgon och man tänker på det gamla Julskämtet, finns det några svenska barn här? Mörkningen som pågår förklarar den fd. KGB-agenten Yuri Alexandrovich Bezmenow utmärkt i denna video och processen har långsamt gjort att det mesta i samhället har blivit sämre, sämre, sämre och sämre, så nu tycker 80% av svennebananerna att detta SÄMRE är något som är helt NORMALT 💥👈🤓 https://youtu.be/5qaGVtUvrVU
Citera
2018-01-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har aldrig förstått varför dom 80% som är för mångkultur och flyr till vita områden. Lite obehagligt faktiskt och sjukt.

Mångkultur är till att börja med något omänskligt och leder nästan ofrånkomligen till konflikter- Putnams studier exempelvis klargör det. I synnerhet i de fall där de inblandade har lågt medel IQ.

Min uppfattning är att svensken innerst inne inte alls tycker om mångkulturen (talar om 3/4 kanske vem vet?), men är oerhört präglad av samhällets förväntningar på vad man ska tycka och rösta på. Svensken är hunsad och van vid att ta hur mycket skit som helst och ser inte till sina gruppintressen. Endast en minoritet av svenskarna har så pass mycket vett att medvetet verka för sina etniska och nationella intressen. Hur de blir de närmsta åren ska bli intressant när det gäller den saken.

Svensken är alldeles alldeles för omedveten och bryr sig inte om vilka som äger massmedia eller vilka som styr samhället egentligen. Svensken är naiv och ifrågasätter inte- därav accepteras mångkulturen utan något större motstånd. Denna värld är farlig för de som inte tänker själva eftersom nuvarande maktordning bygger på lögner (false flags, subversiva ideologier, riggat banksystem, lögner om invandringen osv.). Ifall man inte ifrågasätter är det helt kört för då luras man gång på gång.
Citera
2018-01-09, 10:23
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?

80 procent av befolkningen deltar inte i något mörkläggande av konsekvenserna av invandringen. De är helt enkelt auktoritetstrogna, och tror på vad maktens politiker och journalister skriver i etablerad media. Det är vänsterjournalisterna och ägarna av mediahusen som mörklägger och ljuger om invandringen. De erkänner det själva också.

http://mediestudier.se/bjorn-hager-den-stora-konspirationen-nio-raka-svar-om-morkning-medier-och-migration/

Alla ekonomer är överens om att invandringen kostar de svenska skattebetalarna enorma summor varje år. Alla vet att 90-95% av asylsökarna inte har identitetshandlingar och att de ljuger om det mesta för att få stanna i Sverige. Sedan kommer anhöriga till lögnarna till Sverige.

Svenskarna är på väg att i snabb takt bli under 50% av den totala befolkningen i Sverige. Demografin pekar entydigt i den riktningen. Vad spelar det då för roll? Förutom, om man nu anser att vi svenskar har rätt till vårt eget land, så är det ju svenskar som byggt det land som alla människor från U-länder vill komma till. De som kommit hit från Afrika och arabvärlden kan inte bygga något samhälle som jag vill bo i. Titta hur det ser ut i deras länder. Att de inte har vårt civiliserade högteknologiska samhälle beror på att de inte är tillräckligt intelligenta. Vår media och politiker förstår detta, men ljuger för folket.

Det är ju bara att titta på invandrarförorterna, så ser du hur Sverige blivit och kommer att vara i framtiden med den sortens människor. Sedan känner de ingen samhörighet med svenskarna heller, och vi inte med dem. Svenskarna flyttar när det blir för många invandrare från tredje världen i bostadsområdet eller i barnens skola.

Herregud, om vi måste GE (hitta på jobb) invandrarna jobb för att de ska "komma in i samhället" så säger det väl sig själv att de inte behövs här.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2018-01-09 kl. 10:28.
Citera
2018-01-09, 10:27
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det räcker att en kvinna ser en gråtande afrikan på bild för att offra sitt eget lands ekonomi.

Invandringen till Sverige har ALDRIG varit lönsam.
Inte ens på 1970-talet.

Det stämmer. Det var en nationalekonom (minns inte hans namn) som i DN-debatt redan på det tidiga 90-talet skrev att inte ens arbetskraftsinvandringen på 60-talet var ekonomiskt lönsam för Sverige och skattebetalarna.
Citera
2018-01-09, 11:08
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jag menar inte att man inte ska vara allmänt kritisk men ni är motsägelsefulla när ni köper denna partiska fakta så blint. Vet ingen annan med en politisk inställning som gör det. Det är osunt och skrämmande.

Låt mig omformulera mig och förenkla: varför skulle majoriteten tjäna på och bidra till en undergång? Skjuta sig själv i skallen för man inget annat vågar köper jag inte.
För att ni är fega cucks. Skulle du skriva på din fb sida att du håller med SD och kommer att rösta på dem nästa val skulle du förlora många vänner och folk skulle plötsligt känna sig obekväma runt dig och du skulle antagligen bli anmäld på ditt jobb och därmed förlora det. Inte för att du har ändrats, utan för att deras (din) fördomar får dem att se dig med andra ögon. Och de kommer att må så bra av att mobba ut dig för de har minsann den rätta värdegrunden.

När jag tar upp fakta så som att när brotten ökade i takt med invandringen och att det var dem som stod för ökandet så valde man inte att göra något åt det. Istället slutade BRÅ att redovisa ursrpung 2005. Och påstår att vi är rasister som vill veta.
Eller att man 2009 införde en ny lag om penningtvätt i terroristsyfte. Du blir nu terror-anklagad och måste svara på frågor av din bank.

Sverige var fram till 90 talet bäst i världen i princip allt. Berätta vad du tycker har blivit bättre tack vare invandringen de påstår att vi tjänar på.
Citera
2018-01-09, 11:15
Medlem
PGA och Gullible Minds är alltför vanligt förekommande i Sverige.
Citera
2018-01-09, 11:22
Medlem
Citat:
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?
Sällan har väl någon politiskt korrekt imbecill förståsigpåare blivit mer tilltvålad än du har blivit i den här tråden!

Du har fått massor av fakta och logiska argument till varför du har fel i din övertygelse. Läs igenom svaren i den här tråden ordentligt och fundera på om du kanske själv borde ändra ståndpunkt.

En motfråga till dig: om det stämmer att invandringen är positiv och lönsam, varför sätter EU, USA, Kanada, Israel, Australien, Japan, Kina, Sydkorea, ja de flesta industrialiserade länder upp hinder? Om media, politiker, forskare, samhällsvetare och majoriteten av befolkningen är så rörande överens om invandringens förträfflighet som du antyder, varför tar man inte vara på den resursen då?

Varför låter vi afrikanska flyktingar dö på Medelhavet, om det är så lönsamt att ta dem till Europa? Då borde vi väl snarare skicka fartyg till Libyen, plocka upp alla som vill följa med och köra dem till Sverige? Vi borde väl slåss om denna fantastiska arbetskraft?

Du som har studerat politik, samhälle och juridik. Du kan ju inte vara ensam om denna kunskap - det måste finnas massor av kunniga människor i den rika västvärlden som har kommit fram till samma sak som dig; att invandringen är positiv och lönsam för våra samhällen.

Varför tar inte Frankrike emot fler asylsökande? Emmanuel Macron är väl en kunnig och god president? Han borde väl, liksom dig, förstå hur bra det är med invandring? Eller Tyskland, varför skickar de tillbaka asylsökande till Afghanistan? Angela Merkel är väl en bra person som, liksom dig, har förstått hur bra det är med invandring?

Eller det kanske inte är som du tror? Invandringen kanske inte är positiv och lönsam? Det kanske inte är 80% som tycker som du? I själva verket kanske bara 15% tycker som du? De som röstar på V och Mp.
Citera
2018-01-09, 11:25
Medlem
Citat:
Varför stänga tråden när ni tillåts rapa samma gamla trams hela tiden. Fått många svar men inte ett enda svar som korrekt svarar på min fråga.
Jag är inte intresserad av några få citat, okontrollerbar "fakta" påhopp, eller egna "slutsatser"
som förmodligen är färgade av någon annan. Vänligen läs frågan igen och ge mig ett svar!
vissa människor klara inte av att tänka själva,
"Massan är dum och lättledd" ett uttalande från historien som förklarar mycket.
en annan förklaring som torde kunna tillämpas är en gammal barnsaga som kallades -kejsarens nya kläder-
troligtvis kommer du inte förstå men din motargument kan bli roliga.
TÄNK SJÄLV
Citera
2018-01-09, 11:40
Medlem
En papperslös flykting som hotas att dödas motsvarar i mitt sinne typ dom som kom till sverige efter ww2 , på en bår ohne papier halvdöd o utmattad - det var flyktingar , dom sista 40 åren-bara ekonomiska flyktingar - mestadels skitmänniskor.
Citera
2018-01-09, 11:41
Medlem
15minFames avatar
Jag hade precis svarat i denna tråd och surfade vidare och läste det här:
http://www.friatider.se/s-dersjukhuset-sl-nger-v-ldt-ktsbevisen-f-r-inte-l-ngre-plats

Folk som Klota kommer att inte läsa och ta till sig informationen, eller ens bry sig att klicka länken till Sveriges radio. Det är viktigare för er cucks att dissa FT och kalla det rasism.
Fattar ni cucks vad ni tillåter att hända i landet?? Ni pratar om empati med det handlar om egoism - eran egoism att vara de goda med den rätta värdegrunden och ni struntar i hur många flickor som blir våldtagna och söderslagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in