Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-10, 15:21
  #469
Medlem
themsvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?

Lögnen har blivit så invant att man agerar och pratar som en robot. Därför framstår inte lögnen som en lögn utan som vanlig politik för dem som uttalar det. Mörkläggningen är inte en mörkläggning så sett utan mer en dysfunktionell tanke som sakta, sakta kastar en mörk och ihållande skugga över Sverige. Politikerna tjänar än så länge på att deras bild upprätthålls och till och med förstärks. Men vi ser också hur sprickorna i lögnen växer och växer; betongen blir allt skakigare.

De flesta ingår i denna "mörkläggning" som i att man lärt sig vad som är gångbart och acceptabelt enligt värdegrunden. Annat undviker man. Media har skapat det och resten följer efter. Man har också skapat ett tryck ute på arbetsplatser och inom föreningar om vilken linje som gäller för att det ska bara socialt behagligt och man inte ska riskera något rent personligt. Fri debatt uppmuntras inte, med andra ord.

Undergång behöver inte betyda att landet bokstavligen brinner eller är laglöst, men att det är så fjärran från vad ett svenskt Sverige skulle vara. För sanningen är ju den att de ljugit om invandringens fördelar och hur den ska värderas i relation till de mått som man använder sig av i ett samhälle för att läsa av utveckling och utifrån det göra prognoser, framtidsanalyser och kostnadskalkyler. Det är sanningen, vare sig man uppskattar mångkultur eller ej. Och varför har de då ljugit och skönmålat om en ganska så uppenbart felaktig grundtes? Där har Flashbacks skribenter flera olika teorier.

Alternativmedia hade inte överlevt så länge som de gjort om inte där fanns substans och en annan bild som läsarna kände igen sig i. Mångkulturen har som bekant flera sidor, vilket MSM sällan vill belysa eller förmedla. Men alternativmedias framväxt har varit mycket nyttigt för att fler åsikter och sidor ska få komma fram. SD är väl inte så mycket att hänga upp sig på, egentligen, de är typ som de andra inom 7k, men även SD har haft sina soldagar, t ex var det SD som avslöjade att Nacka hade köpt tre miljonlägenheter åt en muslimsk man och hans fruar. Utan SD hade det aldrig kommit fram. Och samtidigt kan man då föreställa sig hur mycket de dolt och döljer för oss, om massinvandringens konsekvenser och kostnader. Det mesta kommer fram av slumpen eller att en enskild person ihärdigt gräver vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Klota
bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar

Det där är definitivt ord som inte förknippas med invandringsvurmare och bejakare av maktens framföda samhälle. Ingenting av det hade varit möjligt utan avsaknad av just moral, eftertänksamhet och empati. Allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar vet jag inte om de/du besitter men det verkar onekligen saknas något.
__________________
Senast redigerad av themsvamp 2019-05-10 kl. 15:28.
Citera
2021-09-24, 20:10
  #470
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?

Det är ju inte bara Sverigedemokrater som pratar om mörkläggning utan politiskt korrekta människor gör det ofta också ganska öppet. Kvinnliga skribenter i aftonbladet anser att man inte bör prata om våldtäkter under sommaren. BRÅ menar att invandrares överrepr. inte är relevant att fokusera på. Märkligt att de anser sig ha rätt att diktera vad som är relevant och inte. Så det är inte nödvändigtvis en mörkläggning i mer konspiratoriska termer utan en ganska öppen mörkläggning emellanåt. Låt oss inte prata om problemen som SD tar upp, kort och gott. Dessvärre är problemen nu så pass stora att det svårt att mörklägga.

Det lönar sig inte låtsas som att det inte förekommer gott om skjutningar och ett stort bidragsberoende. Det är numera lite för uppenbart för att låtsas som att det regnar.
Citera
2021-09-25, 11:46
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?

Varför är språktest ok nu? Utlänningskontroller? Prata om brott till viss del? Varför skriver vissa skribenter om dessa problem nu? Varför ger inte polisen signalement? Varför ska svenskar vara högutbildade men invandrare som är analfabeter och fårahedrar är lönsamma? Är alla syrier astronauter nu?Varför vill regeringen stänga Fb? Varför finns det Irakier i Sverige men inget Irakkrig? Etc.

Man erkänner inte problemen och döljer dem så gott det går då det inte passar det egna intresset. Men man kan ändra på sig.

Det är mest en upprepning av saker som folk vet inte är sanna men det spelar mindre roll när alla säger det (jmfr historieändrandet i 1984). Frågan blir varför du ägnar dig åt detta?
__________________
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-09-25 kl. 11:49.
Citera
2021-09-25, 11:51
  #472
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?
Den här trådstarten åldrades inte väl 🙂
Citera
2021-09-25, 12:49
  #473
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
2015 varnade SD för invandringen och vill ha hårdare tag mot invandring bla gränskontroller, försvårad anhöriginvandring mm. Dom varnade också för att integrationen inte skulle funka. Alla kallade då dom för rasister och så skulle det inte alls bli/vara. Det var bara fascister från SD som svartmålade Sverige
Facit idag: vi har gränskontroller, anhöriginvandring är svårare att få idag, till och med dom rödgröna anser idag att integrationen inte funkar.
Så vem är okunnig?

Ja så söt du är.

Nej. Brinn i helvetet!!!

Invandringen fortsätter i rask takt. Senast flygs afghaner in i landet och årligen delas det fortfarande ut PUT i antal närmare 80,000.

Invandringen skulle kunna avslutas imorgon men det spelar ingen roll. Sverige rasar ned till att vara kriminellt belastat och där befolkningen blir allt mindre svensk.

Ni har redan förstört allt. Ert Sverige suger kuk och det kommer bara bli värre. Allauh Akhbar.
Citera
2021-09-25, 15:07
  #474
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Jag menar inte att man inte ska vara allmänt kritisk men ni är motsägelsefulla när ni köper denna partiska fakta så blint. Vet ingen annan med en politisk inställning som gör det. Det är osunt och skrämmande.


Låt mig omformulera mig och förenkla: varför skulle majoriteten tjäna på och bidra till en undergång? Skjuta sig själv i skallen för man inget annat vågar köper jag inte.

Fråga tyskarna varför de valde Hitler.
Citera
2021-09-25, 15:21
  #475
Medlem
Sladdarens avatar
SD har alltid varit mycket smartare ang invandringsfrågorna. Har alltid vart så och hade man lyssnat tilll dem för 20 år sen när de började liksom så hade du haft betydligt mer i fickan efter skatt inkl roligare miljö att röra dig i. Frågan ställes alltså 2018 om varför SD sitter inne på specialvetenskap ang detta .. det gjorde dom 20 år sen minst som har besannats tyvärr och resultatet ser du utanför fönstret
__________________
Senast redigerad av Sladdaren 2021-09-25 kl. 15:23.
Citera
2021-09-25, 15:45
  #476
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det mörkas rätt friskt i media och av staten. Det är inte bara om invandringen. Försök få fram fakta kring Estoniakatastrofen. Sverige lyckades tvinga på grannländerna om att förbjuda dykningar där.
Citera
2021-09-26, 06:24
  #477
Medlem
gorillaglues avatar
Välkänt att svenska regeringar har mörkat, ljugit och bedragit sedan ww2.
Googla regeringen hansson och läs vad de sysslade med under ww2 och fundera på om sverige inte skulle ha gjort som övriga länder gjorde efter kriget. Rensat ut i leden istället för att fortsätta mörka i absurdum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback