2018-01-09, 12:09
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?
Du med din allmäna kunskap om samhället, hur var det för tre år sedan när SD varnade för den stora invandringen? Då kallades dom för rasister, främlingsfientliga mm. Hur mycket av det dom då förelslog som var rasistiskt och främlingsfientligt har nu 7-klövern infört?
Var pratar SD om denna ”fruktansvärda undergång”?
Att man mörkar många problem beror på att många politiker vill framstå som goda. Dessutom var man inte riktigt medvetna om dom problem som kunde uppstå. Att nu stå att säga att SD hade rätt är väl knappast troligt. Därför vidhåller man hellre en lögn för annars blir man ju politiskt död.
Media säljer bra på snyftreportage, men även dom har börjat svänga och ta upp problemen.
Utifrån dagens politiska debatt där nästan alla svängt åt SD-håll funderar jag på vilka som är/var okunniga?
Att sen använda uttrycken ”avsaknad av empati, moral” visar snarare på din självgodhet och avsaknad av kunskap. Alla har moral, den ser bara lite olika ut. Med sådana ordval i en TS är det uppenbart att du inte vill ha en debatt utan du vill framhäva dig själv och få andra att verka dåliga
Och nej jag ser inte Fria Tider som sanningens apostel.
Citera
2018-01-09, 12:24
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?
Jag vill se dom där bevisen på att SD:are är okunniga!
Citera
2018-01-09, 12:35
Medlem
Citat:
Precis vad jag befarade,
ångrar att jag ens bemödade
mig.
Samma, gamla dravel jag hört förut. Idioti som inte går att möta för vilket motstånd ni får blundar ni och fortsätter att papegoja. Lättköpta ni är, stackars er som går på så enkel retorik. Kan inte ge ett enkelt svar på er egen tro.
Se er om, läs, möt människor, utveckla er. Im out. Upprepar ett lugnande mantra att ni trots allt är i kraftig minoritet...
Fast nu gör du ju samma sak själv. Misstänker att du trollar.
För övrigt är det ett ganska ointressant ämne att diskutera.
Det blir precis som i alla andra trådar om invandring, vänstern drar känslor argument och säger att motståndaren är oempatisk, högern rablar statistik och säger att vänsterns känslosrgument blir Sveriges undergång.
Citera
2018-01-09, 12:38
Medlem
var det inte finans ministern som nyligen gick ut och erkände att det blivit för mkt nu och att folk borde söka sig till andra länder.
mörkläggningen är över känns det som.

vi som bor i gettona ser på första parkett vad som händer. sen känner jag flera invandrare själv och även dom tycker det är för mkt, ofta dom som bott här i flera år och gör rätt för sig.
Citera
2018-01-09, 12:39
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:

Kanske 80 % bör fråga sig varför.
Själv förstår jag varför.
Folket har under fler generationer levt under psykisk tortyr.
Dagliga doser av tillrättavisningar.
Dagliga doser av tillplattning.
Dagliga doser av utfrysning.
Sverige är dysfunktionell styrt och leder till dysfunktioner i hela samhället.
Det som är normalt klassas som onormalt av de styrande så du måste bli onormal för att ses som en normal 80%:are.
Ungefär så 😉
Citera
2018-01-09, 13:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Den berömda 80/20-regeln stipulerar att i det här fallet 20% har insett hur det verkligen förhåller sig (de smarta) och resterande 80 % är (de lättlurade idioterna), som tror på etablissemangets ständiga lögner och mörkläggningar.
Citera
2018-01-09, 13:39
Medlem
Kanske det här kan ge dig något av de svar du efterfrågar:
http://katerinamagasin.se/den-roda-traden-mediernas-fortroendekris-stavas-invandring-och-sd/
https://www.flashback.org/t2906114
Citera
2018-01-09, 14:01
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Fast nu gör du ju samma sak själv. Misstänker att du trollar.
För övrigt är det ett ganska ointressant ämne att diskutera.
Det blir precis som i alla andra trådar om invandring, vänstern drar känslor argument och säger att motståndaren är oempatisk, högern rablar statistik och säger att vänsterns känslosrgument blir Sveriges undergång.

Fast trots allt så är ju diskussionerna om invandringen och mångkulturen ganska talande. Fram till internets, bloggarnas och de sociala mediernas genombrott, så ville vänstern inte diskutera invandring. De sa jämt, "-vi diskuterar inte med rasister" samt "-rasisternas argument är så lätta att slå hål på med fakta". Nu när de tvingas diskutera så vinner de aldrig en enda diskussion med fakta, de vinner inte ens diskussionerna med känsloargument om man kontrar med samma känsloargument MOT invandring. Istället drar de sig ur debatterna.
Citera
2018-01-09, 14:19
Medlem
Citat:

Jag antar att du i din bestörtning inte har kapacitet att ens försöka se det från ett annat perspektiv. T.ex att det finns människor, som inte är rasister men som faktiskt på riktigt oroar sig för landets framtid.
Både ekonomiskt och kulturellt finns det stora problematiska utmaningar.
Jag brukar fundera över det motsatta till det du undrar över, alltså hur människor inte kan förstå eller se utvecklingen.
Citera
2018-01-09, 14:41
Medlem
Citat:
Likt 80% av befolkningen tycker jag att en medmänniska som dör ska räddas - där har du din empati och moral. Ett nationalistiskt tänk är förlegat. Har man allmän kunskap om samhället vet man att bara för att vi tar in Mohammed får inte Asta det sämre på äldreboendet. Vi behöver invandring(föder för lite barn = nuvarande arbetare körda i framtiden)och brotten skjuts inte i höjden. Vi har alltid en konstant underklass som knuffas ner, nu är det många invandrare - förr var det svenskar. Jag kan rabbla fakta om varför det är så men förhoppnings förstår du själv. Jag har studerat politik, samhälle och juridik. Anhöriga som arbetar inom olika sektioner gällande invandring och integration som dagligen ser hur människor nekas uppehållstillstånd - Sveriges politik är mer restriktiv än ni tror.

Asta får ett sämre äldreboende när vi tar emot Mohammed då Mohammed, mest sannolikt, kommer att vara "tärande" och inte "närande" (dvs han lever till stor del på bidrag).
Menar du att man faktiskt kan kombinera en generös välfärdspolitik och en generös flyktingpolitik?
Menar du att staten bör agera efter devisen "alla människor har lika värde" och att vi har samma förpliktelser för alla människor i hela världen? Svara gärna du som är så skarp!
Citera
2018-01-09, 15:23
Medlem
Citat:

Tror inte att mörkläggningen är så stor som vissa vill påstå, men det finns definitivt ett intresse från politiker (förutom SD) att till viss del mörklägga problem som orsakats p.g.a. deras politik. Att erkänna dessa problem är för dom att erkänna sitt eget misslyckande vilket i sin tur skulle resultera i mindre röster. Detta utnyttjar givetvis SD och kan tycka att de överdriver som fan även om de har en poäng i saker de säger.

Sen blir det lite förenklat att dela upp oss i "goda" och "onda", även om det är skönt att tänka i dom banorna.
Citera
2018-01-09, 16:05
Medlem
Citat:
Varför stänga tråden när ni tillåts rapa samma gamla trams hela tiden. Fått många svar men inte ett enda svar som korrekt svarar på min fråga.
Jag är inte intresserad av några få citat, okontrollerbar "fakta" påhopp, eller egna "slutsatser"
som förmodligen är färgade av någon annan. Vänligen läs frågan igen och ge mig ett svar!

Jag har alltid utgått av att människor vill sin nästa väl. Vilket vi är få förunnat att kunna ha.
Vad båda sidor är ofta känslor, känslor för personen på andra sidan av en ditritad gräns på ett papper.
I vårt överflöd av resurser, vatten och mat i magen säkerhet.
Är det lätt att känna en skam för en själv som självisk.

Andra sidan är också känslo argument som kärlek för moderlandet, den svenska flaggan, välstånd som aldrig sett världen ljus någonsin.

Otryggheten av ungdomsgäng, rädsla, för det okända och konstiga.

Båda grupper har mycket gemensamt Medans vi betraktarn, står i mitten och febrilt försöker hänga med den sida som majoriteten följer.

I detta står Sverige, och vem som har rätt vet jag inte. Det kommer inte den finaste grafen, eller politiker kunna rätta till.

En höger kurva nu resulterar i en ny vänstern kurva senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in