Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Det är ju inte konstigt att bubbla föreligger när uppenbart ungt folk resonerar på det här viset. Och man kan faktiskt skriva "läge, läge, läge" också. Varför denna engelska hos så många???
jag var hos ett ungt par idag i 29-30 års åldern.
de hade köpt ett hus i somras i en storstad... ok nu till tokigheterna..
några hundra meter bort bygger man moderna snygga lägenheter, dyra men väldigt praktiska och moderna. nästan underhållsfria de kommande 20 åren.
detta unga par har dock köpt en villa med ett renoveringsbehov så pass stort att jag bedömer att under de kommande 30 åren behöver man byta ut hela huset. det kommer vara helt osäljbart inom 20 år om de inte totalrenoverar och lurar en köpare.
hur har de räknat detta par, gigantisk daglig värdeminskning på huset, jag pratar minst 12000 kr i månaden bara för renoveringsbehovet, sedan tillkommer nedgången på marknaden.
jag fattar inte hur dessa kan köpa sådant totalt skräp. jag skulle beräkna det till en förlustaffär på 20.000 kr i månaden i dagsläget. de verkade dock superglada.
kollade booli idag och de har betalt 6 milj kr för huset, jag skulle värdera det till 1,8 milj på sin höjd. ofattbart.