2018-01-07, 01:16
Medlem
Alla gjorde fel i Hammarby helt enkelt-

Tränaren presterade för dåliga resultat.
Styrelsen anställde JJ trots att han tycker att grunden till has arbete är att få bestämma tränaren.
JJ som tackade ja till en klubb som precis bytt tränare.
2018-01-07, 04:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2

Styrelsen anställde JJ trots att han tycker att grunden till has arbete är att få bestämma tränaren.

Njae, nu är jag objektiv till det men det känns ganska tydligt att det är styrelsen som skitit i det blåa skåpet. Man rekryterade en tränare som skulle stå för en viss typ av fotboll för att sedan få kalla fötter och anställa en sportchef som är den absoluta motsatsen till tränaren. Oerhört taffligt agerat av styrelsen som ställt både sig själva och Jansson i skottlinjen ifall 2018 börjar dåligt.
2018-01-07, 11:39
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Hur menar du att Kennedy hanterades bra av Michelsen? En spelare bör inte bänkas endast för att han är gammal. Kennedy var många gånger bäst i laget när han spelade i år och höjde ofta nivån på de andra gökarna i laget. Enligt mig borde Kennedy ha fått spela klart mer.

Sen är denna organisationsförändring nödvändig. En sportslig organisation kan inte vara fullständigt beroende av en tränare. Det är inte långsiktigt. Hur tror du det går för Östersund när Potter lämnar?

Jag anser inte att Kennedy var en startspelare förra året. Möjligen under en period av hösten men då drogs vi också med skador. Hammarby var bäst på våren (pre-Jansson mind you) och då var han inhoppare. Bra i truppen men inte en startspelare. Jag tror vissa övervärderar hans insatser på grund av hans legendstatus.

Angående Östersund har jag ingen aning om hur de är organiserade eller vad de har för planer post-Potter. Jag kan inte förutsäga vad som händer. Med tanke på deras enorma framgångar finns det dock fler vägar ner än upp.
2018-01-07, 13:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag anser inte att Kennedy var en startspelare förra året. Möjligen under en period av hösten men då drogs vi också med skador. Hammarby var bäst på våren (pre-Jansson mind you) och då var han inhoppare. Bra i truppen men inte en startspelare. Jag tror vissa övervärderar hans insatser på grund av hans legendstatus.

Angående Östersund har jag ingen aning om hur de är organiserade eller vad de har för planer post-Potter. Jag kan inte förutsäga vad som händer. Med tanke på deras enorma framgångar finns det dock fler vägar ner än upp.

Visst är det så. Det finns klara brister i truppbygget om vi ska gå in i 2018 med Kennedy som nyckelspelare i startelvan (dock kommer han med all säkerhet vara truppens viktigaste spelare, om ni hajar hur jag menar). Det är Fenger, Jeppe, Jille och Tankovic som ska visa vägen 2018. Annars kommer vi inte vara i närheten av någon toppenstrid

Jag vet inte heller hur ÖFK är organiserade. Är Potter sportchef också? Om inte annat att de är Potter-beroende så känns de spontant även väldigt Kindberg-beroende. Men som sagt, vet inte alls hur de är uppbyggda.
Senast redigerad av simonvp 2018-01-07 kl. 13:06.
2018-01-07, 13:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Njae, nu är jag objektiv till det men det känns ganska tydligt att det är styrelsen som skitit i det blåa skåpet. Man rekryterade en tränare som skulle stå för en viss typ av fotboll för att sedan få kalla fötter och anställa en sportchef som är den absoluta motsatsen till tränaren. Oerhört taffligt agerat av styrelsen som ställt både sig själva och Jansson i skottlinjen ifall 2018 börjar dåligt.

Precis allt som går dåligt 2018 kommer vara Kindlunds och styrelsens fel. Det är lätt att skylla på Jansson (har jag själv gjort) men han agerar ju bara utifrån den nya målsättningen och organisationsförändringen.
2018-01-07, 18:41
Medlem
Rdealss avatar
Har supercupen lagts ner?
2018-01-07, 19:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Har supercupen lagts ner?
Tack och lov ja.
2018-01-07, 22:32
Medlem
Nästa vecka börjar träningsmatcherna. Cmore sänder över 100 st.
https://www.fotbollskanalen.se/forsasongsguiden/forsasongsguiden-sa-laddar-allsvenska-lagen-upp-i-vinter/
2018-01-08, 16:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
FOTBOLL Sirius mittfältare Oscar Pehrsson råkade ut för en skidolycka på nyårsafton. -Jag skar mig på stålkanten och skar av min vadmuskel, berättar Pehrsson för Upsala Nya Tidning.
SvT Text

Hur pass viktig är han för Sirius? Startspelare eller truppspelare?
2018-01-08, 17:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Precis allt som går dåligt 2018 kommer vara Kindlunds och styrelsens fel. Det är lätt att skylla på Jansson (har jag själv gjort) men han agerar ju bara utifrån den nya målsättningen och organisationsförändringen.

Det är väl styrelsen som anställde JM? Det var ju tydligen en fel rekrytering så är det väl styrelsen som får ta ansvar för det?
2018-01-08, 18:43
Medlem
jacoooops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl styrelsen som anställde JM? Det var ju tydligen en fel rekrytering så är det väl styrelsen som får ta ansvar för det?
Det påstås nu från VD o.s.v. att man var väldigt tydliga mot JM med hur bajens plan såg ut och han godtog detta men senare ändrade sig, typ.

För övrigt förstår jag inte varför det skriks på avgång med mera nu när ledningen för en gångs skull tar ett bra beslut, d.v.s. avseende omorganisationen. JM var en felrekrytering, ja, men sånt händer - släpp det. Läget var värre när Nanne fick gå. Nanne är en kompetent tränare som tröttnade på ledningens inkompetens, han gick t.o.m. ut på en presskonferens och sade att Bajen måste bestämma hur de ska spela (helt rätt). Vad gör man? Sparkar honom.
2018-01-08, 19:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacoooop
Det påstås nu från VD o.s.v. att man var väldigt tydliga mot JM med hur bajens plan såg ut och han godtog detta men senare ändrade sig, typ.

För övrigt förstår jag inte varför det skriks på avgång med mera nu när ledningen för en gångs skull tar ett bra beslut, d.v.s. avseende omorganisationen. JM var en felrekrytering, ja, men sånt händer - släpp det. Läget var värre när Nanne fick gå. Nanne är en kompetent tränare som tröttnade på ledningens inkompetens, han gick t.o.m. ut på en presskonferens och sade att Bajen måste bestämma hur de ska spela (helt rätt). Vad gör man? Sparkar honom.

Vad är det som tyder på att ledningen som för 1 år sen anställde JM och var eld och lågor över honom, sparkar honom, ändrar sin historieberättelse om hur allt gått till, försöker skylla ifrån sig på JM och nu sparkar honom är kapabel till att pricka rätt nästa gång?

Borde vara ganska stor skepscism gentemot en sådan lednings nästa rekrytering. Annars låter det ju som att den ledningen som innan var så bergsäker på JM är enormt lättpåverkad om JJ kan komma in och helt ändra deras syn på hur Bajen borde styras och utvecklas. Märklig soppa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in