2018-01-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Illa att bli misstagen som bajare.

Dessutom är ditt svar irrelevant. Jag nöjer mig med att konstatera att nämnda spelare inte bör ha för mycket speltid om Bajen vill ta ytterligare steg.
Håller helt med dig. Dock har vi ju Fenger, Sandberg och nya brassen Neto (Vänsterback) som tillsammans med Paulsen är tänkta att utgöra den ordinarie backlinjen. Dessutom kommer det att värvas en till mittback.

Jajic lär inte heller vara nära en startplats. Junior, Andersen, Kennedy, Asaad och Koffie går före honom. Han lär lånas ut igen.

Helt ok match för att vara såhär tidigt. Gillade att man ville pressa högt. Funkade bra stundtals, andra gånger gick vi bort oss grovt.
2018-01-13, 22:08
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fast det är ingen som sagt något om fansen som hetsade. Jag som satte igång den här "diskussionen" nämnde även att det var förståeligt att fansen tycker som de gör. Det är en del av supporterskapet, tro fan att jag hade blivit besviken ifall Berget gått till Göteborg. Hade jag önskat att han skulle bryta benen mest troligt nej men det är klart att jag varit sur och besviken.

Men just att spelarna var en del av "hetsen" denna gång var något man tyckte var konstigt. Det exploderade innan man gick ut att det var ett internskämt.
Tyckte det var ganska klart att det var ett skämt, sedan tycker jag sådant är kul.
Enbart positiv inställd till att spelare sågar sina fördetta medspelare som byter lag till en antagonist.
Jag hoppas hela publiken i IFK buar när Rieks har bollen och har satt upp en banderoll med en orm på.
Fortsätt dreva!
Kan tilläggas att jag är ung, omogen och hamnar ofta i ordbråk med motståndar tränarna och domarna för att jag har så mycket känslor i mig som jag behöver ventilera och fotboll är det bästa jag vet.
Om nu ni andra anser att jag är en mil offside på det här.
2018-01-13, 22:27
Medlem
Citat:
Förstår.

Svårt det där med Bajen. Underpresterande sett till pengar, men gjorde sin bästa säsong på länge just senast. Å andra sidan såg spelet skit ut. Det blir sällan helt rätt för Bajen. Och inte fan såg det bra ut idag mot HJK heller, vad nu det säger en vecka in på den verkliga försäsongen.
Håller delvis med. Väldigt utspridda och ensamma i press som väldigt enkelt spelades runt av HJK. Låg energi och inte många löpningar för varandra. Å andra sidan fyra mål på bortaplan är inte ovärt.
2018-01-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Håller helt med dig. Dock har vi ju Fenger, Sandberg och nya brassen Neto (Vänsterback) som tillsammans med Paulsen är tänkta att utgöra den ordinarie backlinjen. Dessutom kommer det att värvas en till mittback.

Jajic lär inte heller vara nära en startplats. Junior, Andersen, Kennedy, Asaad och Koffie går före honom. Han lär lånas ut igen.

Helt ok match för att vara såhär tidigt. Gillade att man ville pressa högt. Funkade bra stundtals, andra gånger gick vi bort oss grovt.
Såg vi samma match?
2018-01-13, 22:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum

3. Dom flesta är överens om att i dagsläget finns det två lag som kan utmana MFF.
AIK och ÖFK. Detta gör ÖFK till en rival för oss, och det är ingen hemlighet att Kindberg vill bräcka oss.
Vi kan lägga till att vi dessutom köper en av deras bättre spelare innan deras möte med Arsenal. Borde väl generera lite fler önskningar om fysisk skada om det nu är så hippt anno 2017.
.

ÖFK rival till MFF? Är du på riktigt? ÖFK är ingenting i nuläget. Absolut ingen rival till något lag i Allsvenskan.
2018-01-13, 22:44
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
ÖFK rival till MFF? Är du på riktigt? ÖFK är ingenting i nuläget. Absolut ingen rival till något lag i Allsvenskan.
Konkurrent hade nog varit ett bättre ordval, i fotboll har de olika innebörd.
2018-01-13, 23:41
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-13/supportrar-i-protest-mot-att-sarfo-far-trana-med-mff

Citat:
När Malmö FF klev ut på träningsplan nio vid stadion möttes laget av en banderoll upphängd på staketet:
"Med emblemet följer ansvar - Sarfo förtjänar ej vår tröja!"

Det här var inte oväntat.
2018-01-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Min poäng är att din jämförelse är ohållbar. Om Rosenberg blir klar för Blåvitt imorgon så kommer många av era fans önska att han drabbas av benbrott och dylikt för övrigt

Armbågsmannen klar för blåvitt. Hahaha, det hade varit något det. Han är väl lika välkommen till blåvitt som Jimmy Åkesson är välkommen in i Stefan Löfvens regering.
2018-01-14, 02:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jajic usel. Degerlund dålig. Krusnell vedervärdig. Ingen bör lira i lag för övre halvan...
Krusnell tror jag får svårt att färga i år men Degen kan göra det. Var bra jämte Aidoo förra säsongen. Spridda skurar om jajic, läst en del positivt. Du får gärna utveckla. Litar mer på ditt öga än många andras. Dock bör man komma ihåg att matchen lirades 4 träningar in i säsongen.
2018-01-14, 03:33
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Intressant. När blir man en rival? Har det med geografi att göra? Antal år i allsvenskan? Något annat?

När jag googlar på "rival definition" kommer detta upp:

"a person or thing competing with another for the same objective or for superiority in the same field of activity." (Min fetning).

Svensk rivalitet är måhända annorlunda än anglosaxisk rivalitet? Eller du kanske menar att ÖFK kommer absolut sist i AS enär vi inte är någon rival till något allsvenskt lag?
2018-01-14, 05:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Intressant. När blir man en rival? Har det med geografi att göra? Antal år i allsvenskan? Något annat?

När jag googlar på "rival definition" kommer detta upp:

"a person or thing competing with another for the same objective or for superiority in the same field of activity." (Min fetning).

Svensk rivalitet är måhända annorlunda än anglosaxisk rivalitet? Eller du kanske menar att ÖFK kommer absolut sist i AS enär vi inte är någon rival till något allsvenskt lag?
Som någon skrev, Östersund är en konkurrent - inte en rival. Inte ens Giffarna kan se er som en riktig konkurrent, ni har ju fan knappt existerat i 20 år och majoriteten av er fanbase gick inte på matcher för 4-5 år sedan.
2018-01-14, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Å andra sidan är vi inte kända för att attackera våra fd spelare. Jämför med när Olsen, EJ och ME drog till Köpenham, vår största rival i Norden. Visst blev man sur, fast att önska dom samtliga benbrott och värre fanns inte på pappret. Om Ijeh fick skit var det för att hela affären var så otroligt smutsig och under bordet.

Det är ju inte jämförbart med att gå till FCK, FCK är vedervärdiga på många sätt men ingen konkurrent på det sättet. Annan liga och man möts i praktiken aldrig om det inte är försäsongsmatch nån ev europamatch.
Attackera spelare? Frånsett att EN person slängde bangern mot Sana (och inte direkt varit uppskattad för det...) så har det aldrig, mig veterligen på rak arm, attackerats någon spelare från vår sida.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att Emil Salomonsson går ut och önskar dansken lycka till lär nog reta upp många Blåvitt-fans. Han hade ju hur enkelt som helst kunnat göra det internt.

Emil önskar en av sina kompisar lycka till men har ju samtidigt gjort klart vad han tycker om övergången i sig.
Lite som när en kollega på kontoret slutar och man önskar att han misslyckas för att man inte vill att hans nya arbetsplats ska ta något från ens egen nuvarande medan man samtidigt inte vill personen ifråga något ont.

Citat:
Ungefär som AC då? Seriens bästa spelare som skriver på för 5 hela år, och drar ett halvår senare efter en kärleksförklaring till klubben.
Skedde reaktioner, men inte i nivån med att folk önskade honom fysisk skada.
Ni får gärna vara bittra, men bete er åtminstone.

Sen om man är en hjärndöd individ för att man inte gillar våld inom fotbollen är man väl det.
Ni gillar som sagt att attackera fd spelare inklusive domare.
Var det lika starka reaktioner ifrån ÖFK när vi köpte Bach? Knappast. Dom kunde bete sig.
IFK Göteborg är bara en rival rent historisk sett, i dagsläget är ni ett botten/mittenlag (största deltagardelen av serien). ÖFK kunde utmana i toppen åtminstone, och spelar i Europa.
Att därför släppa en så tongivande spelare till oss (inte som Bosman) borde ge lite större reaktioner än att vi plockar in en spelare utan kontrakt som råkat representera IFK.

Sen hur är faktumet att Ijeh-affären var otroligt smutsig skitsnack? Ledde till minst ett fängelsestraff senast jag kollade.
Fullt förståeligt med starkare reaktioner för brottsligt beteende.

AC skrev på nytt kontrakt, lämnade, ni fick pengar och gick till ett lag inte en människa bryr sig om av era fans?
Vi hade ju inte gnällt om Rieks i somras gått till nån halvdan holländsk klubb för några miljoner och vi fått in cash. Då hade det varit lite pengar in och ingen hade brytt sig mer än via lyckönskningar och tack för denna tiden.
Ingen har förövrigt uppmuntrat våld.

Att jämföra rivaliteten mellan IFK-MFF och MFF-ÖFK är ju befängt. ÖFK har inte funnits i mer än 20 år och endast två år i allsvenskan. ÖFK är inte en rival till något lag nånstans i hela världen. En konkurrent? Javisst iom att dom deltar i samma serien, men rival? Nej.

Beträffande att rivaliteten varit större förr är det ju tvärtom tycker jag som ändå varit med i rätt många år nu, jag brukar säga att känslan förr när vi och MFF möttes var en "respekterande rivalitet" där vi båda visste vad motståndarklubben gjort genom åren och respekterade det medan det på senare år, främst efter era senaste framgångar och den våg av nya fans ni fått via den ändrats totalt.
Otroligt synd egentligen då jag föredrog hur det var förr med känslorna under våra matcher.

Beträffande Ijeh-affären var det ju extremt heta känslor från ert håll när det skedde, och vid övergången visste ingen om hur den gått till med den härvan så det är en efterhandskonstruktion att skylla på det. Det var extremt hat mot honom från er sida.

Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Jag tycker absolut inte att era supportrars reaktioner är överdrivna och jag känner heller ingen annan Mffare som tycker så. Jag och många andra Mffare hade troligtvis reagerat liknande. Det som dock sticker ut och, iallafall i mina ögon, är konstigt är hur hans gamla lagkamrater deltar i hetsen, det är inget som jag har sett ske tidigare. Men som sagt, visar det sig att detta är ett internskämt så är det givetvis inget att bry sig om.

Tack, en vettig MFF-supporter.
Det är ju tydligen ett intern-skämt med sir väs men givetvis en syrlig pik samtidigt, precis som det ofta ges i alla kompisgäng.

Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Armbågsmannen klar för blåvitt. Hahaha, det hade varit något det. Han är väl lika välkommen till blåvitt som Jimmy Åkesson är välkommen in i Stefan Löfvens regering.

Åkesson är garanterat en hyllad person av Löfven i jämförelse med om armbågen kommer till oss...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in