2018-01-07, 23:21
Medlem
Intressesmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Vågar jag ta en halv 7.5mg nu för att kunna sova inför tenta imorgon kl 08:30?
Är rädd för att vara seg i huvudet.

Är du van? Jag somnar inte på mindre än 7,5 men jag är lite mer van vid Imovan och Stilnoct. Skulle dock säga at du kan ta det utan problem. De brukar säga runt åtta timmar men det skiftar från människa till människa och jag skulle bli förvånad om du var seg i huvudet halv nio i morgon.

Lycka till.
Citera
2018-01-07, 23:23
Medlem
Intressesmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsallad12
Bara jag som känner skillnad på imovane o zoplikon?
Inte bara att smaken e värre på zoplikon, tycker "ruset" är bättre och starkare på imovane.

Eller är det bara jag som inbillar mig?

Tycker Stilnoct funkar bättre än Imovan. Måste ta mer Imovan än vad jag är ordinerad när jag testat den. Jag somnar på 1-1,5 stilnoct men behöver 2 Imovan.
Citera
2018-01-08, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vet nog ingen som blir seg utav Imovane. Kortverkande. En halv 7.5 mg känns lite, kanske för lite för att somna på.

Citat:
Ursprungligen postat av Intressesmurfen
Är du van? Jag somnar inte på mindre än 7,5 men jag är lite mer van vid Imovan och Stilnoct. Skulle dock säga at du kan ta det utan problem. De brukar säga runt åtta timmar men det skiftar från människa till människa och jag skulle bli förvånad om du var seg i huvudet halv nio i morgon.

Lycka till.

Tack för svar. Första och enda gången (jag tagit något liknande) somnade jag direkt på en halv. Igår lyckades somna efter ett tag men sov bara sådär trots tabletten... Men känns ok idag!
Citera
2018-01-08, 11:33
Medlem
Har alltid haft sömnproblem, men varit tolererbart. Hänt en del i livet på sistonde och sen i oktober har jag knappt kunnit sova. Gått KBT-behandling, sömnrestriktioner och fått allt möjligt utskrivet.
Just nu går jag på 2mg circadin och 15mg mirtazapin varje kväll enligt läkare.

Sov okej på det ett tag, men vaknade alltid efter 4h och kunde inte somna om. Nu för att orka med jul/nyår så har jag ätit ca 7-10mg imovane för o somna, och sedan en 7.5mg till när jag vaknar mitt i natten för o somna om. Sov bra under denna perioden men ville sluta med all imovane efter nyår (tog valium och xanor för att sova vid enstaka tillfällen, typ 2-4 ggr).

I onsdags slutade jag cold turkey med min Imovane, sov inget på 3 dygn. Ringde psykakuten som sa jag skulle ta 1.5 ml theralen. Jag sov några timmar på detta iallafall men blev superbakis dagen efter. Inatt prövade jag 0.75ml istället och låg klarvaken till 7 på morgonen.. då blev jag så less att jag tog en halv imovane (3.5mg). Men sov ändå inte.

Vad ska jag göra nu? Imorgon är min semester slut och måste tillbaka till jobb.. har sovit 5h på 5 dygn. Är desperat. *
Ska jag börja käka skit imovanen igen och istället försöka trappa ner?
Ska jag fortsätta hålla mig borta och hoppas det vänder väldigt snart? har ätit 3.5mg imovane på 5 dagar.. Tror inte jag klarar fler sömnlösa nätter..
Några råd?
Citera
2018-01-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Har alltid haft sömnproblem, men varit tolererbart. Hänt en del i livet på sistonde och sen i oktober har jag knappt kunnit sova. Gått KBT-behandling, sömnrestriktioner och fått allt möjligt utskrivet.
Just nu går jag på 2mg circadin och 15mg mirtazapin varje kväll enligt läkare.

Sov okej på det ett tag, men vaknade alltid efter 4h och kunde inte somna om. Nu för att orka med jul/nyår så har jag ätit ca 7-10mg imovane för o somna, och sedan en 7.5mg till när jag vaknar mitt i natten för o somna om. Sov bra under denna perioden men ville sluta med all imovane efter nyår (tog valium och xanor för att sova vid enstaka tillfällen, typ 2-4 ggr).

I onsdags slutade jag cold turkey med min Imovane, sov inget på 3 dygn. Ringde psykakuten som sa jag skulle ta 1.5 ml theralen. Jag sov några timmar på detta iallafall men blev superbakis dagen efter. Inatt prövade jag 0.75ml istället och låg klarvaken till 7 på morgonen.. då blev jag så less att jag tog en halv imovane (3.5mg). Men sov ändå inte.

Vad ska jag göra nu? Imorgon är min semester slut och måste tillbaka till jobb.. har sovit 5h på 5 dygn. Är desperat. *
Ska jag börja käka skit imovanen igen och istället försöka trappa ner?
Ska jag fortsätta hålla mig borta och hoppas det vänder väldigt snart? har ätit 3.5mg imovane på 5 dagar.. Tror inte jag klarar fler sömnlösa nätter..
Några råd?

Ta imovane varannan natt ett tag, ha strikta rutiner, prata med din läkare och förklara att det inte håller längre
Citera
2018-01-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Ta imovane varannan natt ett tag, ha strikta rutiner, prata med din läkare och förklara att det inte håller längre

Ringde min läkare och bad om hjälp med att sluta med det hela. Ska ha ett telefonmöte med honom på onsdag. Tills dess tänker jag äta 2 om natten som på sistonde för att få någon sömn öht.
Citera
2018-01-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Ringde min läkare och bad om hjälp med att sluta med det hela. Ska ha ett telefonmöte med honom på onsdag. Tills dess tänker jag äta 2 om natten som på sistonde för att få någon sömn öht.
Ah okej, när ni pratar tycker jag du ska vara så ärlig det går utan att krävs för mycket. Du måste ju vara mentalt förberedd att det kommee vara lite jobbigt att äta mindre imovane
Citera
2018-01-10, 08:58
Medlem
Nån som vet hur imovane 5mg ser ut?
Vet att dom är små och runda (utan brytskåra) men är dom kritvita eller lite gulaktiga?

Nån som vet?
Senast redigerad av trashit 2018-01-10 kl. 09:10.
Citera
2018-01-10, 09:53
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashit
Vet att dom är små och runda (utan brytskåra) men är dom kritvita eller lite gulaktiga?

Nån som vet?

Sök på fass.se
Citera
2018-01-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Sök på fass.se

Där är ingen bild?
Hittade bild på wiki men den är för dåligt upplöst för att kunna avgöra.
Citera
2018-01-10, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trashit

Nån som vet?
Imovane Meda 5 mg ser ut som du beskriver och är kritvita.
Citera
2018-01-12, 15:53
Medlem
Hämtade ut zolpidem rathiparm häromdagen. Tog 10 mg i tisdags o skiten verkar ju inte. Tog igår 15 mg för att testa men funka ju fan inte då heller? Va e de för skitmärke eller vad kan de bero på? Hade typ zeda innan eller bån sån skit o den funka.

Edit. Tar för övrigt varannan dag till sömnen, så kan ej va tollernas, funkade med dom andra i söndags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in