Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
stilnoct (zolpidem)

har själv käkat dom mer år än jag vill erkänna, hehe. Imovane fungerar inte alls på mig-därav körde jag på stilnoct. Mycket bättre enligt mig.

mvh

Thanks! Jag måste bryta cirkeln. Jag vräker i mig allt vad läkaren orkar skriva ut, men sover ändå dåligt på det, så jag går omkring på dagarna och är jävligt dåligt påtänd. Helt kasst.
Citera
2018-01-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowlow
Thanks! Jag måste bryta cirkeln. Jag vräker i mig allt vad läkaren orkar skriva ut, men sover ändå dåligt på det, så jag går omkring på dagarna och är jävligt dåligt påtänd. Helt kasst.

hehe jotack! vet hur det känns
Citera
2018-01-05, 19:44
Medlem
Bara jag som känner skillnad på imovane o zoplikon?
Inte bara att smaken e värre på zoplikon, tycker "ruset" är bättre och starkare på imovane.

Eller är det bara jag som inbillar mig?
Citera
2018-01-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsallad12
Inte bara att smaken e värre på zoplikon, tycker "ruset" är bättre och starkare på imovane.

Håller absolut med. Framför allt i fråga om verkan, det är inte i samma liga för mig.
Citera
2018-01-06, 08:06
Medlem
Citat:

Jag håller med! På apoteket får man alltid frågan om att byta Imo till Zop men tackar alltid nej. Tycker det är bättre tryck i Imovane.
Citera
2018-01-06, 10:26
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:

Aldrig intagit annat än just imovane. Dock går jag på ett SSRI dagligen, escitalopram, där jag upplever STOR skillnad mellan Cipralex och budgetmärkena. Använder just ordet upplever eftersom det mycket väl kan vara nocebo. Men mig har ingen övertygat ännu angårnde detta med att generika ska vara exakt samma sak
Citera
2018-01-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanctoSpirito65
Jag håller med! På apoteket får man alltid frågan om att byta Imo till Zop men tackar alltid nej. Tycker det är bättre tryck i Imovane.

Hmm då är det ju inte bara jag som känner skillnad, är så irriterad.
Får medicinen utdelad en varje kväll, o häromdagen ger dom mig zoplikon istället.
Fan så har dom hämtat ut de istället! Kan jag säga att jag vill byta till imo? Men nu har dom ju en ask zoplikon, men jag har alltid sagt just IMOVANE
Citera
2018-01-06, 16:23
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Hmm då är det ju inte bara jag som känner skillnad, är så irriterad.
Får medicinen utdelad en varje kväll, o häromdagen ger dom mig zoplikon istället.
Fan så har dom hämtat ut de istället! Kan jag säga att jag vill byta till imo? Men nu har dom ju en ask zoplikon, men jag har alltid sagt just IMOVANE

Tar bara imo fast apoteket zop t.o.m när zop är dyrare än imo
Citera
2018-01-06, 20:48
Medlem
Någon som kan svara på om man blir beroende att ta zolpidem eller zopiklon varannan dag? Eller går det ur kroppen såpass fort att man ej hinner bli det?
Citera
2018-01-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Någon som kan svara på om man blir beroende att ta zolpidem eller zopiklon varannan dag? Eller går det ur kroppen såpass fort att man ej hinner bli det?
Käkar nu 7.5mg imovane varannan kväll och känner inte av beroende nu som jag gjorde förr när jag käkade 10mg imovane varje kväll (+ massa benso)
Citera
2018-01-07, 23:00
Medlem
Vågar jag ta en halv 7.5mg nu för att kunna sova inför tenta imorgon kl 08:30?
Är rädd för att vara seg i huvudet.
Citera
2018-01-07, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Vågar jag ta en halv 7.5mg nu för att kunna sova inför tenta imorgon kl 08:30?
Är rädd för att vara seg i huvudet.
Vet nog ingen som blir seg utav Imovane. Kortverkande. En halv 7.5 mg känns lite, kanske för lite för att somna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in