Citat:
Ursprungligen postat av
Labworks
Vad ska man träna på på inför teoriprovet?
Hej!
Tanken bakom teoriprovet är att du inte skall ha något förövat utan skall komma naturligt.
men för att svara på din fråga, så kommer bland annat simultankapacitet, logiskt tänkande, spatial förmåga, 3D figurer etc, att testas. Det är alltså svårt att säga specifikt vad du ska träna på. De tips som jag kan komma med är istället att ta det lugnt, läs igenom frågorna två gånger, tänk efter före och stressa inte genom uppgifterna!
Du kommer fixa det! det är en liten skala som misslyckas(läs otroligt få) du får även chansen att diskutera ditt i-prov med psykologen senare!
Citat:
Ursprungligen postat av
Fucka
först och främst får jag säga tack för ett utförligt och vettigt svar, det bringade mer än klarhet här.
Är ju väldigt mycket för vatten samtidigt, lockar luften även den. Ska ta mig en funderare och läsa på mera, Är ju några månader till godo, så får framtiden utvisa om man har det som krävs när man väl bestämt sig. Tack!
absolut! har du fler frågor så är det fritt fram att skicka ett pm!
Gillar du vatten skulle absolut amf1 passa, dem rör sig väldigt mycket i skärgården! Finns även dykare på ing2 men då med andra uppgifter än vad man har på amf1! kan ju tillägga att fjs även har marina inslag, även om det inte är deras primära arbetsmiljö skall dem kunna verka där!
Men min rekommendation är att söka jägarsoldat, antingen vid ajb eller k3, Efter avslutad grundutbildning så får du känna efter vad du tycker och tänker, trivs du med uppgifterna, miljön och klimatet är det bara att söka vidare, har du minsta tvivel så avvakta!
Hur långt har du kommit i processen, har du mönstrat

?