Citat:
Ursprungligen postat av
Doedgravaren
Det har inget med självmord eller så att göra, adrenalin ruset som man får av att hoppa ut för ett stup och landa cleant i en massa pudersnö är typ det bästa jag vet. Omöjligt att beskriva det, man måste uppleva det själv. Kanske är lika bra att jag håller tyst om det, Kan psykologen uppfatta det som att man är självmordsbenägen så undviker jag hellre att prata om det...lika bra.
Får dra till med något annat, typ att jag cyklar mycket och gymmar. Det låter väl mer "normalt"
Äh frågan angående 99 orna är väl inte så viktig egentligen...bara undrade lite, för jag är tio år äldre än dem, så stor skillnad är det ju inte men har ni några bra tips på vilken roll man ska sätta sig in i så att allt går flytande? Ska jag ta en ledar/support roll i gänget liksom?
Var möjligen otydligt i mitt svar gällande första frågan, ska försöka förklara lite.
jag menade inte att det hade något med självmord att göra, jag är väl medveten om hur det är att landa i meter med pudersnö, känslan är obeskrivlig!
Men tyvärr drar psykologen andra resonemang vilket innebär att man måste verkligen indikera på att det är en positiv faktor.
Ett fall jag är medveten om som skett vid psykologen var då en individ blev nollad och ansågs självmordsbenägen då han hade sagt att han hoppar fallskärm regelbundet. Sedan har det tydligen funnits andra fall om man läst i den äldre tråden på flashback, där folk som har skilda föräldrar anses instabila.
Därav menade jag att du måste verkligen visa på den positiva aspekten i det du lägger fram, du kan vara risktagande men visa på att du tänkte konsekvent och kontrollerat, då lyfts det fram som en positiv sida!
Bedömningen är ju också i allra högsta grad väldigt individuell, från psykolog till psykolog.
Har aldrig jobbat med 99or så kan inte ge något svar på det.
De yngre/äldre individerna jag jobbat med, har jag personligen inte haft några som helst problem med, åldrarna kommer inte vara en viktigt punkt utan det är istället din personlighet och hur du agerar som kommer vara det centrala!
Lycka till!