2018-01-07, 11:40
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Sekunda har tagit sig på jobbet som är Mission Impossible, att stödja och tala gott om, den förmodligen sämsta statsbildningen i människans historia, PRK. Men nån toka ska ju göra det?, eller behövs sekunda, är han också han nåt som skulle behöva åtgärdas.

Att den statsbildningen finns kvar är bara ett bevis på människans tillkortakommanden och ett tragiskt felslut när kriget på Koreahalvön pågick.

Jag har tagit på mig den förnuftsmässiga rollen.

Som framgår av tråden är det inte svårt att försvara DFR Koreas position, som är klassmässigt rättvis, filosofiskt logisk, politisk rationell och legitim, samt juridiskt i enlighet med internationell rätt.

Jag har alla starka argument på min sida, troligen därför att jag - till skillnad från majoriteten som yttrar sig i denna tråd - med hjälp av den ansenliga kunskap som trots allt finns om DFRK lyft mig över den allmänna proagandabilden av landet som de flesta andra har fastnat i. Ni andra är alltså i varierande grad hjärntvättade, vilket jag inte är då jag tar del av bägge sidornas argument och finner att vågskålen kraftigt tippar till DFRKs fördel.

DFRK är ett fritt land där befolkningen autonomt beslutar om nationens angelägenheter och gemensamt arbetar för sin framtid. Detta förtjänar all respekt i mina ögon. Därför är DFRK också ett moraliskt föredöme och värd att titta på som alternativ till dagens dystopiska totalitära globalistiska kapitalism och imperialism som dominerar och förstör världen och dess befolknings levnadsmöjligheter.
Senast redigerad av SecundusSilent 2018-01-07 kl. 11:44.
Citera
2018-01-07, 11:47
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent

Som framgår av tråden är det inte svårt att försvara DFR Koreas position, som är klassmässigt rättvis, filosofiskt logisk, politisk rationell och legitim, samt juridiskt i enlighet med internationell rätt.

Jag har alla starka argument på min sida, troligen därför att jag - till skillnad från majoriteten som yttrar sig i denna tråd - med hjälp av den ansenliga kunskap som trots allt finns om DFRK lyft mig över den allmänna proagandabilden av landet som de flesta andra har fastnat i. Ni andra är alltså i varierande grad hjärntvättade, vilket jag inte är då jag tar del av bägge sidornas argument och finner att vågskålen kraftigt tippar till DFRKs fördel.

DFRK är ett fritt land där befolkningen autonomt beslutar och arbetar för sin framtid. Detta förtjänar all respekt i mina ögon. Därför är DFRK också ett moraliskt föredöme och värd att titta på som alternativ till dagens dystopiska totalitära globalistiska kapitalism och imperialism som dominerar och förstör världen och dess befolknings levnadsmöjligheter.
Om jag vore en psykolog hade jag diagnostiserat dig som ideologiskt besatt. Jag rekommenderar starkt att du tittar på Jordan Petersons video där han förklarar åkomman. https://m.youtube.com/watch?v=t1N32SjZHYg
Citera
2018-01-07, 13:22
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Om jag vore en psykolog hade jag diagnostiserat dig som ideologiskt besatt. Jag rekommenderar starkt att du tittar på Jordan Petersons video där han förklarar åkomman. https://m.youtube.com/watch?v=t1N32SjZHYg

Sannolikheten för att jag är ”ideologiskt besatt” torde vara liten då jag vänder mig mot den position som vi i Sverige indoktrineras att inta. Min position kräver därmed ett aktivt förnuftsmässigt ställningstagande, där jag på saklig grund avvisar den indoktrinering som vi i Sverige och i Väst är föremål för Vs. DFR Korea. Å andra sidan är sannolikheten mycket högre för att du, liksom alla andra som försvarar attackerna på DFRKs position, är ideologiskt besatt - därför att ni andra inte behöver använda ert eget förnuft, istället är det bara att rapa upp vad som sägs i kapitalist- och imperialistvänlig media.

Problemet för dig är att du aldrig kommer att märka din besatthet, därför att du tar den som normalitet - men den är bara normal som internaliserad ideologi, dvs. omedveten.
Att jag diskuterar med dig är för att ge dig en chans att bli mer medveten.

Ditt inlägg är också betecknande för hur indoktrineringen verkar. Eftersom du saknar argument i sak så klassificerar du mig utan grund som ideologiskt besatt (eftersom det är så du har lärt dig att hantera det obegripliga, dvs. det som inte är internaliserad normalitet måste vara sjukt och bärare av dessa positioner uppenbarligen psykiskt störda) - vilket förstås missar målet, då min position grundar sig i en värdering av sakförhållanden och dess relevans, dvs. i klassisk logik.
Senast redigerad av SecundusSilent 2018-01-07 kl. 13:24.
Citera
2018-01-07, 13:23
Medlem
paras0nics avatar
Citat:

Det är ingen idé att övertyga fundamentalister, av denna gren. En anhörig tillhör denna skara tyvärr, och när man var borta hos denne under barndomen fick man höra historier om ”den ryska revolutionen” och affischer på ”Guevara och vänner” satt klistrade lite här och var, bara för att få den där dosen av daglig påminnelse om kampen mot imperialismen
Citera
2018-01-07, 13:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

DFRK är ett fritt land där befolkningen autonomt beslutar om nationens angelägenheter och gemensamt arbetar för sin framtid. Detta förtjänar all respekt i mina ögon. Därför är DFRK också ett moraliskt föredöme och värd att titta på som alternativ till dagens dystopiska totalitära globalistiska kapitalism och imperialism som dominerar och förstör världen och dess befolknings levnadsmöjligheter.

Faste detta vet du ju inte, för det finns ingen chans att kolla mot andra källor. Det som är så obegripligt är att du bara accepterar det Nordkorea kommunicerar som 100% sant.
Citera
2018-01-07, 14:46
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Sannolikheten för att jag är ”ideologiskt besatt” torde vara liten då jag vänder mig mot den position som vi i Sverige indoktrineras att inta. Min position kräver därmed ett aktivt förnuftsmässigt ställningstagande, där jag på saklig grund avvisar den indoktrinering som vi i Sverige och i Väst är föremål för Vs. DFR Korea. Å andra sidan är sannolikheten mycket högre för att du, liksom alla andra som försvarar attackerna på DFRKs position, är ideologiskt besatt - därför att ni andra inte behöver använda ert eget förnuft, istället är det bara att rapa upp vad som sägs i kapitalist- och imperialistvänlig media.

Problemet för dig är att du aldrig kommer att märka din besatthet, därför att du tar den som normalitet - men den är bara normal som internaliserad ideologi, dvs. omedveten.
Att jag diskuterar med dig är för att ge dig en chans att bli mer medveten.

Ditt inlägg är också betecknande för hur indoktrineringen verkar. Eftersom du saknar argument i sak så klassificerar du mig utan grund som ideologiskt besatt (eftersom det är så du har lärt dig att hantera det obegripliga, dvs. det som inte är internaliserad normalitet måste vara sjukt och bärare av dessa positioner uppenbarligen psykiskt störda) - vilket förstås missar målet, då min position grundar sig i en värdering av sakförhållanden och dess relevans, dvs. i klassisk logik.
Du bekräftade just min teori. Om du hade tittat på videon jag länkade hade du vetat att ideologiskt besatta
• intalar sig själva att de är förnuftiga och alla andra är sheep
• använder sig av samma axiomer om och om igen, vilket leder till att deras talking points till slut blir 100% förutsägbara
Precis som dig!

Här ska nu få några sakargument, som jag enligt dig saknar:
Nordkorea...
• ...är inte klassjämlikt. Den absoluta majoriteten av befolkningen lider av näringsbrist. https://www.express.co.uk/news/world/832213/north-korea-drought-kim-jong-un-food-crisis-missile-usa-donald-trump-united-nations/amp
• ...följer inte internationella lagar. Regimen placerar kritiker och hela deras familjer i koncentrationsläger. http://freekorea.us/camps/#sthash.BDOADnah.dpbs
• ...har inte fria val. NK är en totalitär diktatur där ledaren ärver makten. https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_Korean_parliamentary_election,_2014

Det lättaste sättet att motbevisa ovanstående är att låta utländska observatörer röra sig fritt i landet, vilket regimen självfallet vägrar till.

Om du vill bevisa att jag har fel bör du inte komma med samma gamla bristfälliga argument, vilket bara stärker misstankarna om din ideologiska besatthet. Du bör ta in oika perspektiv istället för att blint lika på NKs regim.
På så vis bevisar du att jag har fel i att du är ideologiskt besatt.
Citera
2018-01-07, 14:55
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det är ingen idé att övertyga fundamentalister, av denna gren. En anhörig tillhör denna skara tyvärr, och när man var borta hos denne under barndomen fick man höra historier om ”den ryska revolutionen” och affischer på ”Guevara och vänner” satt klistrade lite här och var, bara för att få den där dosen av daglig påminnelse om kampen mot imperialismen
Jag beklagar... Men det är alltid värt att försöka, så länge man gör det på ett välkomnande och tydligt sätt.
Citera
2018-01-07, 15:46
Medlem
Citat:
Du bekräftade just min teori. Om du hade tittat på videon jag länkade hade du vetat att ideologiskt besatta
• intalar sig själva att de är förnuftiga och alla andra är sheep
• använder sig av samma axiomer om och om igen, vilket leder till att deras talking points till slut blir 100% förutsägbara
Precis som dig!

Nordkorea...
• ...är inte klassjämlikt. Den absoluta majoriteten av befolkningen lider av näringsbrist. https://www.express.co.uk/news/world/832213/north-korea-drought-kim-jong-un-food-crisis-missile-usa-donald-trump-united-nations/amp
• ...följer inte internationella lagar. Regimen placerar kritiker och hela deras familjer i koncentrationsläger. http://freekorea.us/camps/#sthash.BDOADnah.dpbs
• ...har inte fria val. NK är en totalitär diktatur där ledaren ärver makten. https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_Korean_parliamentary_election,_2014

Det lättaste sättet att motbevisa ovanstående är att låta utländska observatörer röra sig fritt i landet, vilket regimen självfallet vägrar till.

Om du vill bevisa att jag har fel bör du inte komma med samma gamla bristfälliga argument, vilket bara stärker misstankarna om din ideologiska besatthet. Du bör ta in oika perspektiv istället för att blint lika på NKs regim.
På så vis bevisar du att jag har fel i att du är ideologiskt besatt.

SecundusMünchhausen SS, HAR 0=NOLL TROVÄRDIGHET.

Om Du har följt hela tråden, så kan Du lätt se att han lider av "Kognitivt tunnelseende" och Du kan beslå honom med vilka argument och fakta Du vill, Du, har ALLTID fel, och Dina analyser, är ALLTID, gjorda på ett felaktigt sätt. De analyser han gör, är ALLTID korrekta och informationen från Nordkorea, är ALLTID saklig och analytiskt korrekt samt fullständigt med sanningen överensstämmande.

Det är meningslöst att föra en dialog med en individ som är i avsaknad av "Sjukdomsinsikt" och sin egen oförmåga att se, ta in, och ta hänsyn till andra individers åsikter. TOTALT meningslöst!

Jag som har rest i Nordkorea, inte som turist, utan som besökare och inbjuden av regimen, och som konsult för internationella företag, har sett sanningen och även fått möjligheten att i "Enrum" tala med företrädare för de olika "Tilltänkta samarbeten" som var avsikten att utvärdera i samband med mitt uppdrag.

Ni kan lugnt och stilla ignorera SecundusMünchhausen, han är endast en propagandist och "Desinformatör". I hans intresse ligger endast att rättfärdiga den kriminella regimen, inget annat.

Låt honom vila, han saknar all relevans.

Jag har tidigare i tråden, och gör så igen, dömt ut Nordkoreas regim till 100%.
Jag baserar detta på helt självupplevda erfarenheter och insikter jag fått på plats i landet.

Nordkoreanska regimen och dess uppbyggnad och människosyn är, totalt förkastlig till alla delar.
Den så kallade författningen och all dess artiklar, är inte ens värd pappret det är skrivet på.

SANNINGEN ÄR ATT DEN NORDKOREANSKA REGIMEN ÄR:

Korrupt
Kriminell
Odemokratisk
Rasistisk
I total avsaknad av mänskliga rättigheter
I total avsaknad av den "Rättspatos" vi kräver av en rättsstat
I total avsaknad av "Internationellt accepterad handels och ekonomisk moral eller etik"
Fullständigt oberäknelig och opålitlig som avtals eller handelspartner.
Är i total kontroll av alla individers privatliv och integriteten kränks till 100%
Informationsutbytet och kommunikationsmöjligheterna, med omvärlden,
för individer utanför "Eliten" eller de slavarbetare som sänds utomlands,
är NOLL=0

Låt SecundusMünchhausen fortsätta berätta sina "Våta drömmar" och "Sagor", men skratta åt honom!
Senast redigerad av LEMMOR 2018-01-07 kl. 15:55.
Citera
2018-01-07, 16:04
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Nordkorea...
• ...följer inte internationella lagar. Regimen placerar kritiker och hela deras familjer i koncentrationsläger.

Vi får börja nånstans, så låt oss först avhandla ditt påstående om politiska fångar.

Varför tror du att internationell rätt kränks i DFRK genom att detta land har ”politiska” fångar?

Här finns två frågor att reda ut:

1. Täcker internationell rätt ”politiska fångar”?
2. Har DFRK ”politiska fångar”?

På fråga 1 kan man säga att internationell rätt består av en rad konventioner och traktat samt utvecklad praxis. En del av dessa är erkända av så gott som alla länder, t ex omfattar FNs medlemmar FN:s stadga. Man kan lugnt säga att DFRK följer FNs stadga, medan ett land som t ex Sverige bryter mot denna då Sverige deltar i aggressionskrig, förut mot Libyen och idag mot Afghanistan.

2. DFRK har fångar som är kriminella. Är dessa politiska? Knappast, i annan mening än den praxis som förekommer i andra länder, som t ex Sverige som också i denna mening har politiska fångar. T ex är det i Sverige hets mot folkgrupp att uttrycka vissa högeråsikter på ett speciellt sätt. Detta är ett politiskt brott. Samma typ av brott förekommer t ex i Tyskland och i en hel del länder. DFRK skiljer sig inte härvidlag.

Således är det visat att DFRK inte bryter mot internationell rätt i den meningen som du påstår. Ditt sakpåstående är således avvisat som falskt. Att du påstår något som är osant kan skrivas på kontot för den indoktrinering du är utsatt för och som du har svårt att självständigt värja dig mot, men jag ska försöka hjälpa dig med att ta dig ur din ideologiskt kringskurna järnbur.

Sedan har du förstått missat att det är USA som placerar folk i koncentrationsläger, och detta på ockuperad mark på Kuba, och dessutom utan att dessa har erhållit en rättegång. Här kan man tala om brott mot juridisk praxis, en sådan god juridisk praxis som är vanlig i rättsstater, som t ex i DFRK som dömer folk till straff och inte olagligen håller folk inspärrade i tortyrläger som de USA har i Guantanamo. Det finns inga bevis på att det existerar vad du kallar ”koncentrationsläger” i DFRK, men däremot icke ens av USA bestridda påståenden att det finns sådant läger i Guantanamo, dessutom väl bevisat.
Citera
2018-01-07, 16:18
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Faste detta vet du ju inte, för det finns ingen chans att kolla mot andra källor. Det som är så obegripligt är att du bara accepterar det Nordkorea kommunicerar som 100% sant.

För mig har det ingen betydelse vilka som är källorna. Det är inte trovärdighet som mitt resonemang grundar sig i, utan relevans, rimlighetsprövningar/logik och bevis. (Därför passar det mig bra om jag själv avvisas som icke trovärdig av en del ledande propagandister i denna tråd, eftersom det är argumenten som skall tala, inte personen.)

Jag refererar ju ständigt till olika källor i S.Korea eller i Väst som grund för mina resonemang. Varför skulle jag omvänt utesluta källor inne i det land som vi pratar om? Givetvis finns inga skäl avvisa ett påstående bara för att DFRKs nyhetsförmedling sagt X eller Y. Istället får man ju se om det verkar orimligt. Refererar KCNA (Koreanska Centrala Nyhetsbyrån) till att kamrat Kim Jong Un har sagt X, då finns det stor anledning tro att Kim har sagt X – speciellt om ingen bestrider detta. Säger KCNA att DFRK har testat en ICBM finns anledning att anta att detta är sant då källor i Väst i regel rapporterar om det före KCNA gör detta, varför KCNA då blir en bekräftelse på att Västkällorna har uppgivit korrekta uppgifter.

Ta istället och påvisa vilka osanningar som DFRK har levererat så kan vi diskutera dem?
Citera
2018-01-07, 16:19
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Vi får börja nånstans, så låt oss först avhandla ditt påstående om politiska fångar.

Varför tror du att internationell rätt kränks i DFRK genom att detta land har ”politiska” fångar?

Här finns två frågor att reda ut:

1. Täcker internationell rätt ”politiska fångar”?
2. Har DFRK ”politiska fångar”?

På fråga 1 kan man säga att internationell rätt består av en rad konventioner och traktat samt utvecklad praxis. En del av dessa är erkända av så gott som alla länder, t ex omfattar FNs medlemmar FN:s stadga. Man kan lugnt säga att DFRK följer FNs stadga, medan ett land som t ex Sverige bryter mot denna då Sverige deltar i aggressionskrig, förut mot Libyen och idag mot Afghanistan.

2. DFRK har fångar som är kriminella. Är dessa politiska? Knappast, i annan mening än den praxis som förekommer i andra länder, som t ex Sverige som också i denna mening har politiska fångar. T ex är det i Sverige hets mot folkgrupp att uttrycka vissa högeråsikter på ett speciellt sätt. Detta är ett politiskt brott. Samma typ av brott förekommer t ex i Tyskland och i en hel del länder. DFRK skiljer sig inte härvidlag.

Således är det visat att DFRK inte bryter mot internationell rätt i den meningen som du påstår. Ditt sakpåstående är således avvisat som falskt. Att du påstår något som är osant kan skrivas på kontot för den indoktrinering du är utsatt för och som du har svårt att självständigt värja dig mot, men jag ska försöka hjälpa dig med att ta dig ur din ideologiskt kringskurna järnbur.

Sedan har du förstått missat att det är USA som placerar folk i koncentrationsläger, och detta på ockuperad mark på Kuba, och dessutom utan att dessa har erhållit en rättegång. Här kan man tala om brott mot juridisk praxis, en sådan god juridisk praxis som är vanlig i rättsstater, som t ex i DFRK som dömer folk till straff och inte olagligen håller folk inspärrade i tortyrläger som de USA har i Guantanamo. Det finns inga bevis på att det existerar vad du kallar ”koncentrationsläger” i DFRK, men däremot icke ens av USA bestridda påståenden att det finns sådant läger i Guantanamo, dessutom väl bevisat.
Jag är faktiskt emot Guantanamo, men det finns en viktig skillnad att göra: USA spärrar in misstänkta terrorister, medan NK spärrar in alla från regimkritiker till defektörers familjer. http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/asia/north-korea/galleries/what-you-didn-t-know-about-north-korea/there-s-a-three-generations-of-punishment-rule/
Citera
2018-01-07, 16:28
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Jag är faktiskt emot Guantanamo, men det finns en viktig skillnad att göra: USA spärrar in misstänkta terrorister, medan NK spärrar in alla från regimkritiker till defektörers familjer.

DFR Korea dömer folk som begått brott enligt den lagstiftning som gäller i DFRK. Även om du misstänker att en person är "terrorist", så skall denna enligt praxis i rättsstater bli föremål för domstolsförhandling. Att inte låt domstolen ta ställning till misstanken och anklagelsen och i stället spärra in denna i koncentrationsläger, motsvarar den praxis som gällde i Tyskland under Adolf Hitler - där folk som inte gjort sig skyldig till några brott hamnade i koncentrationsläger, också där på ockuperad mark.

Mig veterligen döms folk i DFRK till straff av domstol. Man håller inte folk inspärrade "i tid och evighet" utan domstolsbeslut. Även Sverige får i detta sammanhang en hedersomnämnande, och detta av FN, som säger att Julian Assange sitter i olagligt förvar och att bl a Sverige är ansvarig för detta.
Senast redigerad av SecundusSilent 2018-01-07 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in